30

مارس

5 نکته مهم درباره پورشه میشن E جدید


کنفرانس نیوزی سالانه پورشه مکان مناسبی برای کسب اطلاعات جالب درباره یکی از پر سر و صداترین محصولات این کمپانی یعنی میشن E بود.


صبح یک روز زیبا در اشتوتگارت، پورشه از ما دعوت کرد تا گشتی در تأسیسات پیشرفته‌ای بزنیم که انتظار می‌رود نسخه‌های نهایی میشن E در آنجا مونتاژ شوند. خود این کارخانه به خاطر استفاده از تکنیک‌های تولید جدید و سازگاری با استانداردهای جدید تولید اولین محصول الکتریکی پورشه تغییرات فراوانی داشته است.

این فرایند اصلاح تولید نام پورشه پروداکشن 4.0 را به خود گرفته و فرایندهای ساختی را در بر خواهد داشت که باعث می‌شود کارگران با راندمان و ایمنی بالاتری اتومبیلها را مونتاژ کنند.

کارخانه پیشرفته پورشه فوق‌العاده بوده اما ما واقعاً امیدواریم میشن E را هر چه زودتر در مرکز آن ببینیم. انتظار می‌رود تولید این اتومبیل اواخر سال آینده استارت بخورد.

در خلال گردش در این تأسیسات پورشه برخی اطلاعات غیرمنتظره درباره میشن E را منتشر کرد. در ادامه این اطلاعات را با شما در میان می‌گذاریم.

سورپرایز: اسم اتومبیل میشن E نخواهد بود!

در آنجا گفته شد که میشن E در واقع یک نام موقتی برای اولین اتومبیلی پورشه است. تلاش‌ها برای آگاهی یافتن از نام واقعی این اتومبیل ناموفق بود اما میشن E واقعاً نام جذابی است. ما دوست داریم پورشه از نام‌های واقعی استفاده کند بنابراین امیدواریم نام تولیدی میشن E به اندازه همین نام و خود اتومبیل جذاب باشد.

اسباب و وسایل بسیار جذاب (احتمالاً)
پورشه میشن ای
در خلال سخنرانی دیجیتالی‌ای که برگزار شد پورشه جزئیات برنامه‌های تکنولوژی اتومبیلی ارتباطی میشن E و محصولات آینده خود را کمی اعلام کرد. در این ویدئوی کوتاه می‌بینیم که یک پهباد از صندوق‌عقب میشن E به پرواز درمی‌آید. آیا این اولین پهباد یکپارچه با اتومبیل در جهان است که می‌تواند طرز رانندگی و لحظات هیجان‌انگیزتان در پیست را تصویربرداری کند؟ امیدواریم این‌گونه باشد!

رنگ‌های جذاب بدنه
پورشه میشن ای
میشن E تا به اینجا فقط با رنگ بدنه سفید دیده شده اما پورشه می‌گوید طیف وسیعی از رنگ‌های زیبا را برای محصول خود ارائه خواهد کرد. در زمان گردش در کارخانه برخی رایانه‌ها پیش‌نمایشی از اتومبیلهایی با رنگ‌های جالب بنفش، زرد و سبز داشتند.

همکاری انسان و ربات برای ساخت میشن E

اتومبیلهای هدایتی اتوماتیک شده (AGV) که قطعات اتومبیل را در تأسیسات حمل خواهند کرد هم‌اکنون بازمهندسی شده‌اند تا کارکنان با سرعت بالاتری بتوانند شاسی میشن E را سرهم کنند. بهبودهای ساده‌ای همچون تنظیم ارتفاع باعث افزایش سرعت خط تولید می‌شود. این تغییرات کوچک باعث می‌شوند کارگران و ربات‌ها با یکدیگر برهم‌کنش نداشته باشند و بدین ترتیب محیط ایمن‌تری ایجاد می‌شود.

مدیر پروژه فرایند پورشه پروداکشن 4.0 تأکید می‌کند هدف اصلی تأسیسات جدید ایجاد محیط فوق‌العاده‌ای است که در آن ربات‌ها و انسان‌ها همکاری بی‌وقفه‌ای با یکدیگر دارند. برنامه پورشه تولید حداقل 20 هزار دستگاه از میشن E در هرسال است بنابراین فضا کمی برای اشتباه وجود دارد. توانایی منعطف بودن در فرایند تولید و درعین‌حال تولید میشن E هم برای کارکنان و هم ربات‌ها حیاتی است. ربات‌ها به کارگران کمک می‌کنند و باید برنامه‌ریزی دوباره‌ای داشته باشند.

کابینی پر از صفحات لمسی
پورشه میشن ای
تصاویر منتشر شده از کابین میشن E کانسپت نشان دهنده صفحات لمسی زیادی بود. حتی بخش جلویی سرنشینان نیز در احاطه صفحات لمسی است. همچنین اهرم تعویض دنده فیزیکی یا دکمه‌ای وجود ندارد. آیا نسخه تولیدی هم این‌گونه خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید…

منبع: autoguide

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..