26
فوریهکیا برنامهای برای تولید کراس اوور کوچک و پیکاپ ندارد!
کیا در سالهای اخیر طعم موفقیت را چشیده است. سید جدید در اروپا خوش درخشیده و استینگر نیز همچنان نیوزساز است. نسل جدید سراتو/فورته نیز در دیترویت سر و صدا به پا کرده و البته تلاش دارد در کلاس اتومبیلهای کامپکت موفقیت خود را دوباره تکرار کند. کیا تنها اتومبیلسازی بوده که سال پیش در اروپا با رشد فروش در کلاس اتومبیلهای کامپکت مواجه شده و کرهایها به همین بسنده نکردهاند.
اورث هدریک معاون برنامهریزی تولید کیا در آمریکا گفته است: “این هنوز هم بازاری 2 میلیون دستگاهی است.” این اتومبیلساز در سال 2017 بیش از 2 میلیون دستگاه اتومبیلی کامپکت را در آمریکا به فروش رسانده و فروش سراتو با رشد 13.8 مواجه شده و آن را به پرفروشترین محصول کیا بدل نموده است؛ و با وجود چنین موفقیتی، کیا به دنبال تبدیل سراتو به یک کراس اوور کوچک نیست.
هدریک در مصاحبهای گفته است:
وقتی میخواهید وارد بازار کراس اوورها شوید حتماً باید چاشنی اشرافیت بیشتر را به آن اضافه کنید. به منظور دستیابی به قیمت فروش مشابه با یک اتومبیلی کامپکت باید یک کراس اووری کوچک بخرید و من فکر میکنم افراد زیادی تصور میکنند یک هوندا HR-V یا شورولت تراکس یا کیا سول به درد آنها نمیخورد.
کیا در حال حاضر دو کراس اوور کوچک سول و نیرو را عرضه میکند.
اما این برند حتی برنامههای بزرگتری برای طولانیمدت دارد. کیا همانند هیوندای امیدوار است زیربرند پرفورمنس خود را در آینده نزدیک معرفی کند. مدیران این شرکت قبلاً قول تولید نسخه جذابتری از سراتو را دادهاند؛ اما کیا برخلاف هیوندای برنامهای برای تولید یک کراس اوور در کلاس A و پیکاپ ندارد.
هدریک میگوید:
من فکر نمیکنم فرصتی در این کلاس داشته باشیم.
زمانی که از او درباره احتمال تولید پیکاپی مشابه با هیوندای سانتا کروز پرسیده شد او گفت:
این یک قدم بسیار بزرگ است و من فکر میکنم تعهد بالایی ایجاد میکند.