11

مارس

چرخ‌های عقب برای که به حرکت درمی‌آیند: بررسی آئودی R8 RWS


آئودی R8 RWS نخستین محصول دیفرانسیل عقب این خودورساز آلمانی در طول تاریخ است که توسط آئودی اسپرت ساخته شده و نیروی خود را مدیون پیشرانه تنفس طبیعی V-10 به حجم 5.2 لیتر و قدرت 533 اسب بخار است.

آئودی R8 RWS
ارزش این اتومبیل در مدل کوپه حدود 112هزار پوند است که برای تصاحب نسخه اسپایدر تا 121هزار پوند نیز قابل افزایش است. بنابراین با ارزان‌ترین مدل R8 مواجه هستیم.

آئودی R8 RWS
کلیه r8 های تولید شده تا به امروز از نوع چهارچرخ محرک بوده‌اند که با حذف این سامانه و جایگزین نمودن آن با سیستم دیفرانسیل عقب، از وزن R8 کوپه معادل 50 کیلوگرم کاسته شده است. این رقم برای مدل اسپایدر برابر 40 کیلوگرم است.

آئودی R8 RWS
در نسخه دیفرانسیل عقب، رانندگی پویاتری را تجربه خواهید کرد؛ چرا که چرخ‌های جلو تنها با سیستم فرمان سروکار دارند و حس دقیق‌تری را از سطح جاده به راننده انتقال می‌دهند. همچنین در گذر از پیچ‌ها هیجان بیشتری را چاشنی کار خود خواهند نمود.

آئودی R8 RWS
اگرچه این اتومبیل با پیشرانه ده سیلندر، به هیچ وجه خسته کننده نیست اما نباید انتظار چابکی و سرزندگی پورشه 911GT3 را از آن داشته باشید. بهتر است بگوییم که با یک اتومبیلی خوب طرف هستیم اما خوب هم این روزها برای خود درجاتی دارد. به عنوان مثال اگر به بهترین نسخه R8 نمره 10 را اعطا نماییم، بایستی به این یکی، 9.3 امتیاز اختصاص دهیم.

آئودی R8 RWS
آئودی اسپرت ماهیت رو به پیشرفت R8 را در این نسخه نیز فراموش نکرده و سیستم تعلیق اتومبیل را به طور ویژه‌ سفت‌تر نموده است تا هیجان رانندگی بیشتری را به سرنشینان انتقال دهد. این موضوع باعث شده تا اندکی از آسایش سواری کاسته شود اما در عوض به شما کمک می‌کند تا با چابکی بیشتری حرکت نمایید.

آئودی R8 RWS
سیستم فرمان نیز نسبت به قبل بهتر و تیزتر عمل می‌نماید. این امر به وسیله استفاده از نرم‌افزار جدید در سامانه کمکی الکتریکی فرمان و بکارگیری میله ضد-چرخش ضخیم‌تر و سبکتر در بخش جلوی اتومبیل، میسر شده است. گرچه در مورد چسبندگی چرخ‌های جلو نمی‌توان با قطعیت نظر داد اما در کل رانندگی سرحال و خوبی را از این اتومبیل شاهد هستیم.

آئودی R8 RWS
به دلیل اعمال تغییرات بر روی شاسی و افزایش کشش به همراه ارتقای چسبندگی چرخ‌های عقب، نباید نگران نافرمانی قسمت عقب RWS در سرعت‌های بالا بود. همچنین سیستم کنترل الکترونیکی پایداری در حالت اسپرت اجازه انجام حرکت دریفت، البته به صورت کنترل شده را به شما خواهد داد.

آئودی R8 RWS
آئودی R8 RWS با بهره‌گیری از پیشرانه‌ 533 اسب بخاری، از شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 319 کیلومتر بر ساعت برخوردار شده است که نشان می‌دهد پیشرانه‌های تنفس طبیعی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و لازم نیست که حتما در برابر انواع توربوشارژ سر تعظیم فرود بیاوریم.

گیربکس هفت سرعته اس ترونیک هم یک شریک بسیار موثر در این فرآیند است که بسیار دقیق و با آرامش به انجام وظیفه خود مشغول شده است. عملکرد ترمزهای فولادی در مقایسه با انواع کربن سرامیکی ضعیفتر است اما نمی‌شود از جنبه یک مشکل به آن نگریست؛ هرچند هنگام داغ شدن ترمزها، صداهای ناهنجاری از ناحیه چرخ‌ها شنیده خواهد شد.

سخن پایانی
تنها 999 دستگاه از این اتومبیل ساخته خواهد شد و آئودی آن را برای پر کردن خلا میانی دو نسخه کوپه و اسپایدر روانه بازار خواهد کرد. ما انتظار داریم این اتومبیل با جذابیت عالی که از آن برخوردار است بتواند به محبوبیت نسبتا بالایی دست پیدا کند. آئودی سری چرخ عقب محرک(RWS) یک موجود دوست داشتنی است. البته برخی شکایات درباره فضای داخلی همچون استفاده از پدل شیفترهای کم کیفیت در یک چنین اتومبیلیی، همچنان باقیست اما پرفورمنس خوب اتومبیل و تطابق شاسی با پیشرانه ده سیلندر تنفس طبیعی، می‌تواند مشتریان را از دلزدگی و عواطف منفی راجع به RWS دور نگه دارد.

منبع: carmagazine

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..