13

مه

چراغ سبز به مرسدس-ای‌ام‌جی هیبریدی 8 سیلندر




پیش از معرفی مرسدس-ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه، پیش‌نمایشی از یک کانسپت قوی‌تر که دارای پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی هیبریدی با قدرت 805 اسب بخاری است صورت گرفت. نیوز بد اینکه این اتومبیل به نسخه تولیدی نهایی راه نمی‌یابد اما نیوز خوب اینکه احتمالاً مشابه همین پیشرانه را در سبد محصولات AMG خواهیم دید.


مدیر مرسدس-ای‌ام‌جی آقای توبیاس موئرز در مصاحبه با دیجیتال ترندز گفته که پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی یک روز وارد خط تولید خواهد شد. موئرز اشاره‌ای به اتومبیلی استفاده کننده از این پیشرانه نداشته اما قول داده که مهندسان شرکت هم‌اکنون در حال کار روی نسخه تولیدی هستند.


موئرز گفته است:

احتمالاً کانسپت GT معرفی شده در نمایشگاه ژنو سال قبل را به یاد دارید. این اتومبیل دارای پیشرانه 8 سیلندر در جلو و پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بود. همه‌چیز یک روز وارد اتومبیلیی تولیدی خواهد شد.


ظاهراً AMG به منظور کاهش وزن خود مجموعه باتری را توسعه خواهد داد و از فیبر کربن زیاد در ساختار بدنه سود خواهد برد؛ و نگران نباشید زیرا این اتومبیل صدای مشابه با تویوتا پریوس نخواهد داشت. موئرز قول داده قوای محرکه هیبریدی این اتومبیل همان طنین صدای خشن مدل‌های غیر هیبریدی را بروز خواهد داد.


موئرز خاطرنشان ساخته است:

اگر شما در حالت الکتریکی اتومبیل را برانید شاید از آزادی و آرامش اتومبیل راضی باشید. البته ما فقط به همین جنبه نگاه نکرده‌ایم. ما تحقیقات زیادی را با کمپانی‌ها، موزیسین‌ها و گیمرها انجام داده‌ایم تا بهترین صدای تولیدی برای یک محصول هیبریدی‌ AMG را بیابیم.


علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر توربوی هیبریدی، برخی تکنولوژی‌های پروجکت وان از جمله توربوی الکتریکی نیز به محصولات بازوی پرفورمنس مرسدس راه خواهند یافت. ما این نوع توربو را قبلاً در اتومبیلیی همچون آئودی SQ7 دیده‌ایم.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..