3

آوریل

پشت پرده رکورد زنی کونیگ زگ آگرا RS که بود؟!





اگرچه همگان باور دارند این کونیگ زگ است که تلاش داشته رکورد حداکثر سرعت را با آگرا RS بشکند اما همه‌چیز با خواسته یک مشتری مشتاق آغاز شد.

Koenigsegg Agera RS
رسانه کانادایی Driving در خلال برگزاری نمایشگاه نیویورک با کریستین ون کونیگ زگ مصاحبه کرده و او گفته که اولین تلاش‌ها برای ثبت رکورد جهانی سرعت بنا به خواسته مالک آگرا RS شروع شده است.

او گفته است:

ما فقط ساخت اتومبیلی این مالک را تمام کرده بودیم و او گفت می‌خواهم ببینم این اتومبیل چقدر سریع است. خب ما پیست تست با طول کافی برای انجام این کار نداشتیم. به او گفتیم که پیست تست بسیار کوتاه است و شما باید کل جاده را ببندید؛ و خب او هم همین کار را انجام داد.


ون کونیگ زگ تصریح کرد:

بنابراین زمانی که فهمیدیم او این کار را انجام داده فکر کردیم بهتر است به او کمک کنیم زیرا این یک محدوده دست‌نخورده بوده و خطرناک است. ما هرگز تا این سرعت حرکت نکرده بودیم بنابراین می‌خواستیم بخشی از برنامه باشیم، آن را تحلیل کنیم و مطمئن شویم که همه‌چیز در ایمن‌ترین حالت ممکن بوده و بتوانیم حداکثر داده‌ها را به دست آوریم.


علیرغم اینکه کونیگ زگ از توانایی‌های نهایی آگرا RS اطلاع نداشت اما این اتومبیل عملکرد کاملاً روانی را به نمایش گذاشت. در خلال چندین تست پرسرعت در بزرگراه بسته شده نوادا، این اتومبیل با سرعت متوسط 447 کیلومتر در ساعت عنوان سریع‌ترین اتومبیلی تولیدی جهان را به دست آورد و با رکورد 0-400-0 کیلومتر در ساعت 33.29 ثانیه‌ای تاریخ‌ساز شد. محصول کونیگ زگ همچنین سریع‌ترین رکورد سرعت در جاده‌ای عمومی را به دست آورد (445.63 کیلومتر در ساعت) که برای اولین تلاش جدی کونیگ زگ عملکردی بسیار درخور توجه ارزیابی می‌شود.


البته کونیگ زگ تنها به ثبت این رکوردها بسنده نکرده بلکه داده‌های ارزشمندی را نیز جمع‌آوری کرده است.


کونیگ زگ خاطرنشان می‌سازد:

ما داده‌های زیادی به دست آوردیم. برای مثال هم‌اکنون همه مدل‌های آگرا RS دارای تنظیمات آئرودینامیکی در نرم‌افزار خود برای باد، ارتفاع سواری، فلاپ‌های جلویی، جذب‌کننده‌های شوک هستند؛ و ما همه این‌ها را زمانی که در آنجا بودیم توسعه دادیم؛ و درحالی‌که قبلاً رینگ و لاستیک‌ها را تست کرده بودیم اما هم‌اکنون می‌دانیم که در سرعت بالا عملکرد خوبی دارند.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..