24

جولای

پشت فرمان پژو 208 GT لاین جدید مدل 2018


پژو 208 در کلاس هاچبک های کامپکت فروش بالایی نداشته اما این اتومبیلساز فرانسوی اخیراً نسخه پرچم‌دار GT-Line را به منظور افزایش تعداد اعضای این خانواده معرفی کرده است. ما پشت فرمان این تازه‌وارد نشسته‌ایم تا ببینیم که آیا ارزش توجه را دارد یا خیر.

نقاط قوت: راحتی کابین، پرفورمنس مناسب، استایل اسپورت، فضای کابین و صندوق جادار

نقاط ضعف: قیمت بالا، سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده

فولکس‌واگن پولو 1.0 TSI Highline: این اتومبیل در نسخه دستی هنوز هم گران‌تر از 208 است اما پولو اتومبیلیی راحت‌تر بوده و کیفیت ساخت آن عالی است. این اتومبیل خروجی خوبی از پیشرانه 1 لیتری توربوی خود ارائه می‌کند و همچنین در درازمدت قیمت اولیه بیشتری را حفظ کرده و افت قیمت کمتری دارد.

رنو کلیو توربو GT-Line: کلیو یک اتومبیلی اسپورت بوده و خروجی پیشرانه 1.2 لیتری توربوی آن 118 اسب بخار و گشتاورش نیز 205 نیوتون متر است. کلیو از تجهیزات زیادی بهره می‌برد و از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی یکی از اتومبیلهای شاخص کلاس می‌باشد.

دیگر رقبا: تویوتا یاریس 1.5 S، مزدا 2 Individual، هیوندای i20 1.4 Fluid و کیا ریو 1.4 Tec

پژو 208 GT لاین
پژو 208 که در سال 2015 فیس لیفت شده در کلاس هاچبک های کامپکت عملکرد خیلی چشمگیری نداشته و محصولاتی همچون فولکس‌واگن پولوی جدید و فورد فیستا باعث شده‌اند خریداران از خرید 208 صرف نظر نمایند. این نسل از 208 روی پلتفرم PF1 قدیمی سوار شده اما زمانی که نسل جدید آن در سال 2019 معرفی شود شاهد معماری CMP در آن خواهیم بود. انتظار می‌رود نسل جدید این هاچبک اتومبیلیی بزرگ‌تر، سبک‌تر و تواناتر باشد.

اینکه استفاده از کروم و سپر جلوی جدید تا چه اندازه می‌تواند ظاهر یک اتومبیل را دگرگون کند واقعاً سورپرایز کننده است. نسخه GT-Line دارای شاخصه‌های بصری جذاب‌تری در مقایسه با دیگر نسخه‌های استاندارد بوده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به جلوپنجره پهن‌تری اشاره کرد که توسط چراغ‌های جدید احاطه شده است. خود جلوپنجره تنها در این نسخه بکار رفته و جزئیات قرمز و تریم مشکی براق نیز در بدنه دیده می‌شود. آینه‌های جانبی نیز پوشش مشکی‌رنگ داشته و چراغ‌های عقب نیز از نوع LED بوده نشان پنجه شیر را به همراه دارند. ظاهر 208 GT-Line با رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی تکمیل شده است.

پژو 208 GT لاین
باید اذعان کرد ظاهر این اتومبیل باب میل همه‌ی افراد نیست اما فکر می‌کنیم این طراحی متمایز به چشم جوانان جذاب خواهد آمد.

  • پرفورمنس و کیفیت سواری

پژو 208 GT-Line عملکردی بالاتر از حد متوسط دارد. پیشرانه 1.2 لیتری توربوی این اتومبیل قدرت 109 اسب بخاری داشته و به‌طور معقولی نرم و روان است. گشتاور 205 نیوتون متری این پیشرانه نه تنها برای اکثر شرایط رانندگی کفایت می‌کند بلکه اتومبیل را سرزنده‌تر از آنچه انتظار داشتیم نشان می‌دهد.

پژو 208 GT لاین
پژو در بزرگراه‌ها نیز سرزنده و چابک بوده و سبقت‌گیری با آن به آسانی صورت می‌پذیرد. البته زمانی که خودرو شاپ گاز را به کف اتومبیل فشار می‌دهید همچنان تأخیر توربو را حس خواهید کرد. شایان ‌ذکر است گیربکس 5 سرعته دستی GT-Line عملکرد مثبتی در زمان تعویض دنده‌ها دارد.

کیفیت سواری هاچبک فرانسوی کاملاً بخشنده بوده و در عین حال برای ایجاد احساس هیجان‌انگیز به حد کافی سفت می‌باشد. این اتومبیل با اعتماد به نفس پیچ‌ها را پشت سر گذاشته و فرمان کوچک آن نیز احساس عجیب اما خوبی داشته و باعث افزایش کنترل راننده روی اتومبیل می‌شود. ما جنبه هیجان‌انگیز 208 GT-Line را دوست داریم.

همان تِم اسپورت به داخل کابین نیز سرایت کرده و در این بخش شاهد پوشش چرم برای صندلی‌های اسپورت و راحت هستیم. این صندلی‌ها حمایت کافی از بدن به عمل می‌آورند. هر دو صندلی راننده و سرنشین را می‌توان در ارتفاع نیز تنظیم کرد. روی فرمان کنترل‌های سیستم صوتی و بلوتوث قرار گرفته است. البته بسته به قد و موقعیت رانندگی، همین فرمان می‌تواند روی دید راننده به پشت آمپرها تأثیر منفی داشته باشد.

پژو 208 GT لاین
از جمله تجهیزات استاندارد 208 GT-Line می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه‌ای، کروز کنترل، شیشه‌ها و آینه‌های برقی به همراه برف‌پاک‌کن حساس به باران اشاره کرد. کیفیت ساخت کابین پژو متوسط رو به بالا بوده اما برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت (مثلاً دستگیره‌های درب مشکی براق) باعث می‌شود احساس خوب کابین کم‌رنگ‌تر شود.

  • فضای داخلی و تجهیزات ایمنی

این اتومبیل از نظر فضای کابین و بار عملکرد نسبتاً خوبی داشته و صندوق آن فضای 311 لیتری دارد اما از این نظر نمی‌تواند با فضای بار 350 لیتری فولکس‌واگن پولو رقابت کند. صندلی عقب را می‌توان بصورت 60/40 تا کرد و زمانی که صندلی تا شود فضای بار به 1152 لیتر می‌رسد. البته به یاد داشته باشید که صندلی عقب بصورت کامل تا نمی‌شود. همچنین کف‌پوش محفظه بار بسیار بد بود که این جای شرمساری دارد.

پژو 208 GT لاین
فضای عقب برای سرنشینان خوب بوده و دو بزرگ‌سال با جثه متوسط به راحتی در این بخش می‌توانند بنشینند.

پژو 208 GT لاین
پژو 208 GT-Line از نظر تجهیزات ایمنی در وضعیت خوبی قرار داشته و از 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل با EBD، دستیار ترمز و کنترل پایداری و کشش سود می‌برد.

سیستم اطلاعات سرگرمی کند و از مد افتاده
پژو 208 GT لاین
سیستم اطلاعات سرگرمی پژو با صفحه لمسی 7 اینچی کمی قدیمی به نظر می‌رسد و در کل عملکرد روانی نداشته و می‌توانست بهتر از این‌ها باشد. البته همگام‌سازی آن با گوشی هوشمند به آسانی صورت می‌گیرد و دارای میرور لینک و اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد.

  • قیمت و گارانتی

پژو 208 GT-Line قیمت 26990 دلاری (استرالیا) دارد. این اتومبیل با گارانتی سه سال/100 هزار کیلومتر عرضه شده و همچنین برنامه سرویس سه سال/45 هزار کیلومتری نیز شامل مبلغ پرداختی خریدار می‌باشد.

علیرغم سن بالا، پژو 208 GT-Line هنوز هم هاچبکی شیک با سواری هیجان‌انگیز بوده و فضای کابین و محفظه بار خوبی دارد. این اتومبیل بیشتر یک هاچبک مناسب بوتیک‌های مد بوده و از نظر رفاه کلی و کیفیت ساخت نمی‌تواند با نسل جدید فولکس‌واگن پولو برابری کند. خریداران همچنین می‌توانند در بحث ارزش در برابر مبلغ پرداختی نیم‌نگاهی به رنو کلیو GT-Line داشته باشند که نه تنها قدرت بیشتری داشته بلکه مجهزتر نیز می‌باشد.

پژو 208 GT لاین
نهایتاً باید گفت این اتومبیل به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و وجود کروم و زرق‌وبرق زیاد نمی‌تواند این موضوع را پنهان کند. از آنجایی که رقبای تازه‌نفس‌تر روز به روز وارد بازار می‌شوند، خرید یک محصول پا به سن گذاشته خیلی معقول نیست. این بازی ادامه دارد و امیدواریم که نسل جدید پژو 208 در سال 2019 قدم‌های بزرگی را رو به جلو بردارد.

مشخصات پژو 208 GT-Line 2018

  • قیمت: 26990 دلار استرالیا
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری
  • گیربکس: 5 سرعته دستی
  • قدرت/گشتاور: 109 اسب بخار/205 نیوتون متر
  • مصرف سوخت ادعایی: 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت

منبع: cars

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..