31

آگوست

وقتی فورد بیش‌ازحد روی وفاداری مشتریان خود حساب باز می‌کند!


برنامه‌های فورد برای قطع عرضه تمامی سدان های خود در بازار آمریکا شاید به خاطر تمرکز بیشتر روی محصولات شاسی‌بلند و پیکاپ خود باشد اما به نظر می‌رسد درباره این موضوع یک سو تفاهم بزرگ رخ داده است.


در حال حاضر بسیاری از مالکان سدان های فورد معمولاً در خرید آینده خود نیز از همین برند انتخاب می‌کنند اما تصمیم فورد برای قطع عرضه سدان های خود شاید آن‌ها را به سوی اتومبیلسازان دیگر سوق دهد.


مطالعه انجام شده توسط Cox اتوموتیو نشان می‌دهد فورد پس از قطع تولید و عرضه فیستا، فوکوس، فیوژن و تاروس شاید به مشکل بر بخورد و نتواند مشتریان سدان های خود را نگه دارد.

دلیل موضوع یاد شده این است که بسیاری از مالکان اتومبیلهای فورد که در این مطالعه شرکت کرده‌اند اعلام داشته‌اند در زمان خرید اتومبیلی آینده‌ی خود به برند دیگری مراجعه خواهند کرد. نیمی از این افراد گفته‌اند در خرید آینده خود اتومبیلیی صفر یا کارکرده از اتومبیلساز دیگری را انتخاب خواهند کرد و تنها 10 درصد افراد اعلام کرده‌اند یک کراس اوور یا شاسی‌بلند جدید فورد را خریداری می‌کنند.


علاوه بر این 5 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند آن‌ها یک موستانگ خواهند خرید و تنها 3 درصد افراد اعلام کرده‌اند یک پیکاپ جدید فورد را به خانه خواهند برد. اکثر افراد گفته‌اند مخالف تصمیم فورد در قطع عرضه سدان های خود در آمریکا بوده و از این اتفاق سورپرایز شده‌اند.

اگرچه وسعت این نظرسنجی خیلی زیاد نیست اما شاید باعث نگرانی مقامات فورد شود. در کل نظرات 2697 نفر گرفته شده و از میان این افراد تنها 104 نفر مالک اتومبیلیی از فورد بوده‌اند. این مطالعه چالش‌های پیش روی فورد در آینده را برجسته می‌کند.

ذکر این نکته هم مهم است که با اینکه بازار به وضوح به شاسی بلندها روی خوش نشان می‌دهد اما شاید عموم افراد استراتژی فورد در جایگزینی سدان ها با کراس اوورها و شاسی بلندهای هم قیمت را متوجه نشوند.


موضوع بدتر داده‌های نگران کننده‌ی منتشر شده توسط KBB است. 53 درصد مالکان فورد فیوژن گفته‌اند قبل از خرید فورد فیوژن به دنبال اتومبیلی دیگری هم بوده‌اند. محتمل‌ترین گزینه‌های این افراد هوندا آکورد، سیویک، CR-V و یا تویوتا کمری و راو 4 بوده‌اند.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..