20

فوریه

هیوندای ولوستر 2019: پیش به سوی پیروزی


نسل اول هیوندای ولوستر با آن طراحی خاص خودش نتوانست خیلی خوب عمل نماید. ورود به ردیف عقب کمی مشکل بود و توان پیشرانه به ویژه در نسخه توربوشارژ چندان راضی کننده نبود. برای سال 2019 هیوندای مصمم شده تا اشتباهات خود را از طریق بازطراحی خط تولید ولوستر جبران نماید. ولوستر N جایگزین ولوستر توربو شده و در ایالت متحده تحت این نام عرضه می‌شود.

هیوندای ولوستر 2019
این اتومبیل که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل دیترویت به نمایش گذاشته شد، در حالت استاندارد نیروی خود را به یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مدیون بوده که قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و گشتاور 179 نیوتن متر است. در زمینه انتقال نیرو هم دو عدد گیربکس شش سرعته دستی و یا اتوماتیک آماده انجام وظیفه هستند.

همچنین اگر به توان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را به قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر انتخاب کنید. این پیشرانه همراه با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوال کلاچ و یا نمونه شش سرعته دستی قابل سفارش است.

هیوندای ولوستر 2019
اگر باز هم به اتومبیلی پرقدرت‌تری نیاز دارد، ولوستر N در خدمت شما خواهد بود. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت، با قدرت 275 اسب بخار و گشتاور 353.5 نیوتن متر به همراه گیربکس شش سرعته دستی در ولوستر N به کار گرفته شده‌اند. فعلا نیوزی از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه در ولوسترN نیست.

اگر پیگیر نیوز هیوندای باشید احتمالا می‌دانید که بسیاری از بخش‌های این اتومبیل با مدل i30 N مشترک است. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر این اتومبیل با حالت‌های دینامیک انتخابی نرمال، اسپرت،اکو، N و Nبا قابلیت شخصی‌سازی همراه است. هر کدام از حالت های فوق تغییراتی در حساسیت دریچه گاز، سفتی غربیلک فرمان، سفتی کمک‌فنرها و ویژگی‌های کنترل پایداری ایجاد می‌نماید. همچنین هیوندای به یک سلاح مخفی نیز مجهز شده که همه این اتفاقات را رقم زده است؛ آقای دکتر «آلبرت بیرمان» مدیر اسبق بخش M شرکت ب‌ام‌و.

از نظر ظاهری ولوستر N در مقایسه با سایر تریم‌های ولوستر، تهاجمی و جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ به ویژه با آن رنگ بدنه آبی مخصوص سری N و رگه‌های قرمز به کار رفته در آن، ولوستر N چهره‌ای دلربا پیدا کرده است. اسپویلر بزرگ به همراه دیفیوزر یکپارچه در نمای عقب، ولوستر N را در مقایسه با نسخه‌های معمولی متمایز می‌نماید. در طراحی اتومبیل نسبت به نسل قبل از زوایای تندتری بهره برده شده و هیوندای از یک طراحی نامتقارن برای درب سمت شاگرد به منظور دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های عقب استفاده نموده است. رینگ‌های این اتومبیل از نوع 18 و یا 19 اینچی بوده و چراغ‌های جلو از نوع LED هستند. به طور کلی طراحی جدید ولوستر به طرز جذابی به دل می‌نشیند. طراحی کابین نیز به همان اندازه جذاب است. رنگهای مختلفی برای کابین در دسترس بوده و طرح‌بندی اجزای داشبورد به خوبی انجام شده است.


سیستم اطلاعات سرگرمی از اپل کارپلی و اندرویداتو پشتیبانی می‌کند و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی به طور استاندارد عرضه شده است. نمونه هشت اینچی به همراه رادیو دیجیتال، شارژ بیسیم تلفن همراه و نقشه‌های مسیریابی نیز قابل انتخاب هستند. سامانه ارتباطی بلولینک هیوندای هم به مالک اجازه می‌دهد تا از کمک‌های جاده‌ای بیشتر، قفل و باز نمودن درب‌ها از راه دور و جانمایی اتومبیل در صورت دزدیده شدن بهره ببرد.


کلیه نسخه‌های هیوندای ولوستر به طور استاندارد از امکانات ایمنی گسترده‌ای نظیر: هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار و هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده، برخوردار هستند. کروز کنترل هوشمند و مانیتورینگ نقاط کور نیز به صورت انتخابی قابل سفارش هستند. شش عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ، ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز را هم بایستی به لیست تجهیزات استاندارد دو اتومبیل اضافه نمایید.

اتومبیلهایی نظیر هوندا سیویک تایپ آر، گلف GTI و فورد فوکوس ST از جمله رقبای ولوستر در بازار هستند. هیوندای هنوز قیمت رسمی ولوستر را اعلام ننموده اما بر طبق انتظارات، احتمال می‌رود بهای پایه این اتومبیل کمتر از 20هزار دلار باشد و با توجه به قیمت 25هزار دلاری فورد فوکوس ST، ولوستر N هم احتمالا با برچسب قیمت 25 تا 30 هزار دلاری مواجه بشود.

Hyundai Veloster
هنوز نمی‌توان راجع به احتمال موفقیت ولوستر در بازار با قطعیت نظر داد اما آنچه مسلم است هیوندای همواره با ارائه مدل‌های اقتصادی متنوع و با قیمت مناسب، غول های اتومبیلسازی را به چالش کشانده و با توجه به پیشرفت روزافزون این شرکت، احتمالا شاهد حضور پرقدرت‌تر ولوستر در بازار خواهیم بود.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..