20

مارس

هیوندای توسان اسپورت: پیشرانه بزرگ‌تر، تجهیزات بیشتر




اگرچه ما منتظر به‌روزرسانی هیوندای توسان هستیم اما به نظر می‌رسد این اتومبیلساز کره‌ای خواب دیگری را برای کراس اوور خود دیده و با معرفی تریم اسپورت جدید در آمریکا توسان را به روزتر خواهد کرد. گفته می‌شود توسان اسپورت در جایگاهی بین مدل‌های SEL و SEL پلاس قرار خواهد گرفت.


پیش از آنکه زیادی امیدوار شوید باید بگوییم نسخه اسپورت جدید حتی کمترین شباهت را به نسخه پرفورمنس نداشته زیرا از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری آشنای هیوندای استفاده می‌کند. این پیشرانه تنفس طبیعی که به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی (1400 دلار) بوده مطابق انتظارات قدرت 181 اسب بخاری و گشتاور 237 نیوتون متری خواهد داشت اما خب برای تأیید رسمی این موضوع باید منتظر هیوندای بمانیم. اگر اعداد یاد شده صحیح باشند، بدین ترتیب پیشرانه یاد شده کمی قدرت کمتری خواهد داشت زیرا همین قلب آهنین در سوناتا و سانتافه اسپورت 4 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند.


اگرچه این خروجی پیشرانه را نمی‌توان چشمگیر دانست اما هنوز هم از نظر اسب بخار باید توسان اسپورت را نسخه قوی‌تر بین اعضای خانواده محسوب کرد. دو پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.6 لیتری توربوی دیگر توسان به ترتیب خروجی 164 و 175 اسب بخاری دارند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پیشرانه دومی به لطف توربوی خود گشتاور بیشتری دارد.

ظاهراً تولید این نسخه قبلاً کلید خورده است. انتظار می‌رود توسان اسپورت بهای 25150 دلاری داشته باشد و از رینگ‌های 19 اینچی، دو خروجی اگزوز کرومی و بدنه‌ای اسپورت تر بهره ببرد. نسخه اسپورت در مقایسه با مدل SEL دارای دستگیره‌های درب متفاوت، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای، استارت دکمه‌ای و چرم غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده باشد. همچنین برخی سیستم‌های ایمنی مدل SEL پلاس همچون دستیار تغییر لاین حرکتی و هشدار ترافیک نیز در توسان اسپورت بکار خواهد رفت.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..