10

سپتامبر

نگاهی به فرایند تعویض روغن فراری 488 اسپایدر

[ad_1]

در دوران درس و دانشگاه با هزار زحمت و مشقت اقدام به خرید یک پراید مدل 89 کردیم! آن زمان ادعای زیادی درباره اتومبیل داشتیم و طبیعتاً این کار را به همه‌ی بخش‌ها مخصوصاً بخش فنی تعمیم می‌دادیم! یک‌بار برای اینکه پیش دوستان کم نیاوریم خودمان تصمیم به تعویض روغن پیشرانه گرفتیم که در نهایت تبدیل به یک کابوس شبانه و همچنین تمسخر توسط دوستان شد! البته که تعویض روغن پراید برای ما کاملاً سخت بود اما خب این فرایند به اندازه‌ی تعویض روغن فراری 488 اسپایدر پیچیده نیست! این فراری یک هیولای کاملاً متفاوت است.


ویدئویی که مشاهده خواهید کرد مراحل ضروری برای تعویض روغن این سوپرکار ایتالیایی را نشان می‌دهد اما خب این کار را نمی‌توان در خانه انجام داد. اتومبیلی مورد بحث نیازمند تمامی ابزارآلات و مکان لازم برای انجام کار است. فیلتر در بخش بالای پیشرانه و درست زیر پانل بدنه قرار داشته و دسترسی به آن آسان است اما خروج روغن از پیشرانه یک چالش واقعی محسوب می‌شود.

Ferrari 488 Spider
قطعات پیشرانه‌ی فراری در پانل‌های پلاستیکی آئرودینامیکی پنهان شده و همین امر باعث شده دسترسی به بخش پایینی پیشرانه سخت باشد؛ اما همه‌ی موضوع این نیست. اگر شما از لیفت هیدرولیک برای بالا بردن فراری استفاده کنید تا دسترسی آسان‌تری به زیر اتومبیل داشته باشید شاید دیگر نتوانید پوشش پانل پایینی را جدا کنید زیرا محل‌های بالا بردن اتومبیل بین جک و شاسی قرار می‌گیرد.

Ferrari 488 Spider 2016
به منظور جدا کردن پانل ابتدا باید دیفیوزر عقب را باز کنید و سپس بخش عقب اتومبیل را بالا ببرید. پس از این مرحله باید پانل زیر بدنه را جدا کرده و سپس لیفت های هیدرولیکی را در بخش عقب جا داده و اتومبیل را بالا ببرید. در این بخش به کف پیشرانه رسیده و سپس با باز کردن 4 پیچ روغن پیشرانه تخلیه خواهد شد.

این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که در صورت استفاده از ابزار صحیح خواهید توانست روغن فراری 488 اسپایدر را به آسانی تعویض کنید. این موضوع نه تنها باعث سهل‌تر شدن کار می‌شود بلکه ایمنی را نیز بالا می‌برد. شک داریم که مالکان فراری خود اقدام به تعویض روغن اتومبیلی گران‌بهایشان کنند اما خب دیدن فرایند تعویض روغن این اتومبیل جالب است.

[دانلود ویدئو]

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..