20

آوریل

نگاهی به بهترین کارهای کمپانی پینین فارینا (قسمت دوم)


حدود 90 سال است که خانه طراحی اسبق پینین فارینا اقدام به طراحی برخی از زیباترین اتومبیلهای جهان کرده است. هم‌اکنون این کمپانی افسانه‌ای تصمیم گرفته از سایه خارج شده و خودش اقدام به ساخت اتومبیل بکند.

در سال‌های آینده شاهد تولید هایپرکار تمام الکتریکی پینین فارینا خواهیم بود. خوشبختانه پینین فارینا سابقه بسیار درخشانی در بحث طراحی اتومبیل دارد. در ادامه شما را با برخی از زیباترین طراحی‌های این کمپانی ایتالیایی آشنا می‌کنیم.

  • فراری 458 اسپایدر


پینین فارینا تنها به طراحی 458 کوپه بسنده نکرد و پس از مدتی اقدام به معرفی نسخه روباز این اتومبیل کرد. 458 اسپایدر قطعاً اتومبیلی زیبایی است که با صدای فوق‌العاده‌ی پیشرانه 8 سیلندر خود لذتی وصف‌نشدنی در هوای مطبوع بهاری ایجاد می‌کند.

  • کامبیانو کانسپت


این کانسپت نگاه پینین فارینا به آینده را نشان می‌دهد. خانه طراحی پینین فارینا با کامبیانو به اصول خود بازگشته و در جهانی پیچیده اقدام به معرفی اتومبیلیی ساده کرده است. خب حداقل ظاهر این اتومبیل که ساده است. در داخل کابین شاهد سقفی هستیم که به عنوان یک صفحه‌نمایش بزرگ عمل می‌کند.

کامبیانو زمان زیادی را در تونل باد گذرانده اما حیف شد که هیچ‌وقت شاهد فروش آن نبودیم.


با نگاه به گذشته به وضوح می‌توان دریافت که ب ام و گرن لوسو کوپه پیش‌نمایشی از سری 8 گرن کوپه بوده است. این قایق زمینی 12 سیلندر اولین بار در سال 2013 و در رویداد Villa d’Este concours معرفی شد.

  • آلفارومئو 2uettottanta


نگران نباشید ما هم نمی‌توانیم نام اتومبیل را تلفظ کنیم!

عدد 2 اشاره به کاکپیت دونفره اتومبیل داشته و uetto نیز الهام‌پذیری از اتومبیلی کلاسیک آلفارومئو Duetto را یادآوری می‌کند. Ottanta نیز در زبان ایتالیایی به معنی 80 است. خب دلیل این نام‌گذاری عجیب و پیچیده چیست؟ همزمان با گرامیداشت یکصدمین سالگرد تأسیس آلفارومئو در سال 2010، این اتومبیل نیز هشتادمین محصول طراحی شده توسط پینین فارینا بود.

  • فراری 458 ایتالیا


پس از طراحی اتومبیلی دو قطبی 360 مودنا و F430، فراری و پینین فارینا در طراحی 458 از صفر شروع کردند. نتیجه نهایی واقعاً برجسته بود.

شاید سه سال از زمان بازنشسته شدن 458 ایتالیا گذشته باشد اما این اتومبیل همچنان زیبا بوده و گرد پیری بر چهره آن ننشسته است.

  • ساوت ایست موتور DX7


اگر فردی فکر می‌کند چین طراحی اتومبیل را جدی نمی‌گیرد باید با این پاسخ واضح روبرو شود.

بجای نصب یک فتوکپی در دپارتمان طراحی، ساوت ایست موتور از پینین فارینا درخواست طراحی شاسی‌بلند DX7 را کرده است. نتیجه نهایی اصلاً بد نبوده اما آیا شما انتظار چنین اتومبیلیی را از پینین فارینا دارید؟

  • سینتسی کانسپت


این اتومبیل نشان دهنده ظاهر اتومبیلهای آینده است. ویژگی‌های نوآورانه‌ای همچون جانمایی مایع که سلول‌های سوختی را روی هر چرخ نگه می‌دارد از جمله برجستگی‌های سینتسی کانسپت هستند. این امر باعث افزایش فضای کابین شده و باعث می‌شود اتومبیل بدون سیم با سایر اتومبیلها ارتباط برقرار کند.

دیگر موضوع برجسته قدرت کانسپت سینتسی است. قوای محرکه هیدروژنی باعث می‌شود قدرت 700 اسب بخاری در دسترس راننده باشد.

  • آلفارومئو اسپایدر


اجازه دهید این حقیقت را که اسپایدر یک آلفارومئوی واقعی نیست را نادیده بگیریم. اسپایدر اتومبیلی بدترکیبی نیست و حتی می‌توان آن را زیبا نامید. پینین فارینا با این کار اجازه داد توده مردم هم به چنین اتومبیلهایی دست پیدا کنند.

  • فراری کالیفرنیا


در ابتدا قرار بود فراری کالیفرنیا یک مزراتی باشد اما هزینه توسعه بالا باعث شد در سال 2008 آن را با نشان اسب رقصان فراری ببینیم.

این اتومبیل دارای برخی از اولین‌ها است. کالیفرنیا اولین محصول فراری با سقف سخت تاشونده بوده و اولین محصول این برند با پیشرانه 8 سیلندر در جلو است. همچنین برای اولین از یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه در کالیفرنیا استفاده شده و دارای اولین سیستم تعلیق چند اتصالی است. کالیفرنیا همچنین اولین فراری با سیستم تزریق مستقیم است.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..