21

مه

نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید


کلاس اتومبیلهای چهار درب کوپه در سال 2004 با معرفی مرسدس CLS به راه افتاد مشتریان زیادی نداشت اما هم‌اکنون رقابت شدیدی بین اتومبیلسازان آلمانی در جریان است. مرسدس که همواره تلاش داشته بهترین‌ها را ارائه کند به تازگی سومین نسل CLS را عرضه کرده و ما هم با آن همراه شده‌ایم تا ببینیم این ستاره سه پر دنیای اتومبیل چه حرف‌هایی برای گفتن دارد…

مرسدس بنز CLS 450
ما قبلاً نسخه‌های 400 d و AMG CLS 53 را در خاک اروپا ملاقات کرده بودیم اما این اولین بار است که پشت فرمان مدل بنزینی CLS 450 4Matic می‌نشینیم. این اتومبیل از جدیدترین پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مرسدس که با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری می‌کند سود می‌برد. سیستم یاد شده به منظور بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت بکار رفته است. اتومبیلی مورد بحث تنها با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک در دسترس است.

مرسدس بنز CLS 450
مرسدس می‌گوید CLS 450 جدید ظرف مدت 4.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما از آن همان لحظه‌ای که چرخ‌ها شروع به چرخیدن می‌کنند متوجه می‌شوید که عمده تمرکز اتومبیل بیش از آنکه روی پرفورمنس باشد روی تجمل و آرامش معطوف شده است.

مرسدس بنز CLS 450
در حالت درجا تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد و تا سرعت‌های 110 کیلومتر در ساعت نیز تنها صدای ناله‌ی قلب آهنین 6 سیلندر در کابین می‌پیچد. شایان ذکر است پیشرانه یاد شده کاملاً قوی بوده و سیستم بوست EQ نیز 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند تا مرسدس در شتاب گیری‌های سنگین کارایی برجسته‌ای داشته باشد.

مرسدس بنز CLS 450
گیربکس نرم CLS 450 همه‌چیز را خونسرد نگه‌ داشته و دنده‌ها را در بهترین فرصت تعویض می‌کند؛ اما اگر بخواهید با استفاده از خودرو شاپ شیفتر پشت فرمان دنده‌ها را عوض کنید شاید کمی احساس ناخوشایندی در رابطه با رفتار گیربکس داشته باشید. البته این را هم بدانید با توجه به ماهیت ریلکس پیشرانه شما به ندرت نیازمند تخته‌گاز رفتن خواهید بود و بنابراین خواهید توانست به مصرف سوخت ادعایی کارخانه نزدیک شوید.


حالت‌های رانندگی گوناگون باعث تغییر شخصیت اتومبیل می‌شوند. حالت‌های راحت، اسپورت و اسپورت پلاس باعث تنظیم فرمان، گیربکس و پاسخ خودرو شاپ گاز شده ولی CLS در حالت پیش‌فرض بهتر حس شده و شما در آن می‌توانید از پرفورمنس برجسته پیشرانه و کیفیت سواری خوب بهره ببرید. البته در سرعت‌های پایین برخی دست‌اندازها باعث ناراحتی اتومبیل شده و رینگ‌های بزرگ 19 اینچی هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند.


دیگر گله از CLS 450 کاربردی بودن چنین اتومبیلهایی است. صندوق‌عقب 490 لیتری این اتومبیل شکل عجیبی داشته و نشستن افراد قدبلند در عقب هم با دشواری همراه خواهد بود زیرا به خاطر خط سقف خمیده همواره سر افراد با سقف سایش خواهد داشت. این اولین باری است که CLS دارای سه صندلی در عقب بوده اما وجود تونل گیربکس باعث شده صندلی وسطی تنها مناسب کودکان باشد.


جدای از موارد یاد شده به سختی می‌توان ایرادی را به کابین لوکس و پیشرفته CLS 450 وارد ساخت. این اتومبیل کاملاً مجهز بوده و همانند یک بوتیک شیک به نظر می‌رسد. همه‌چیز با چرم و چوب پوشانده شده و در اکثر بخش‌ها آلومینیوم برس خورده نیز به چشم می‌خورد. سیستم صوتی برمستر، سانروف برقی، دوربین 360 درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو بخشی از پکیج پریمیوم پلاس 3895 پوندی هستند.


تنها تریم CLS که در بریتانیا عرضه می‌شود AMG Line بوده و بنابراین تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد دارای کابین کاملاً چرم، دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و رینگ‌های 19 اینچی می‌باشند.

پیشرانه 3 لیتری EQ بوست نرم مرسدس بنز در CLS کاملاً جواب داده و باعث ایجاد یک کروزر لوکس و ریلکس شده است. این اتومبیل توازن فوق‌العاده‌ای بین آرامش بالا و پرفورمنس گیرا ایجاد کرده است. کیفیت سواری این اتومبیل در سرعت‌های پایین و در جاده‌های ناهموار مطابق انتظارات نبوده و از این نظر سدان استاندارد E کلاس گزینه‌ای بهتر، ارزان‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.


مشخصات مرسدس بنز CLS 450 4Matic AMG Line coupe

  • قیمت: 57640 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 367 اسب بخار/500 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..