14

ژوئن

ناکامی رنو ساندرو/لوگان در تست‌های تصادف لاتین انکاپ


همان‌گونه که اغلب در بازارهای نوظهور و در حال توسعه رخ می‌دهد، برخی از پرفروش‌ترین اتومبیلها محافظت کمتری از سرنشینان به عمل می‌آورند.


از جمله این اتومبیلها می‌توان به رنو ساندرو/لوگان اشاره کرد که نتوانسته در تست‌های تصادف لاتین انکاپ خوب عمل کند و تنها یک ستاره ناامید کننده برای حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال و سه ستاره نیز برای حفاظت از سرنشینان خردسال به دست آورده است.


نسخه حاضر در تست‌ها از نوع 5 درب هاچبک بوده و همچنان به عنوان اولین نسل این اتومبیل در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. همین نتایج را می‌توان به نسخه سدان نیز تعمیم داد. لاتین انکاپ می‌گوید عملکرد این اتومبیل در تصادف جانبی ضعیف بوده و دلیل آن نیز ساختار ضعیف و فقدان دستگاه‌های جذب انرژی می‌باشد.


این اتومبیل در بخش تجهیزات ایمنی نیز ناکام بوده است زیرا از کمربندهای ایمنی با سه نقطه اتصال در تمامی صندلی‌ها برخوردار نبوده است. همچنین هیچ نقطه اتصال ایزوفیکسی در هیچ‌کدام از نسخه‌ها وجود نداشته و این اتومبیل فاقد ESC نیز می‌باشد.

مدیرعامل لاتین انکاپ می‌گوید:

پرفروش‌ترین اتومبیلها هنوز هم نتایج ناراحت کننده‌ای به دست می‌آورند و این برای خریداران غیرقابل‌قبول است. ما می‌خواهیم این اتومبیلها در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود یابند تا مسئولیت کامل سازنده را نشان داده و جان افراد بیشتری حفظ شود.

درحالی‌که این دو اتومبیلی رنو که در اروپا با برند داچیا فروخته می‌شوند عملکرد ضعیفی داشته‌اند اما لاتین انکاپ به دیگر اتومبیلی تست شده در بخش ایمنی بزرگ‌سالان 5 ستاره و در بخش ایمنی خردسالان نیز 3 ستاره اعطا کرده است.


منظور ما میتسوبیشی اکلیپس کراس است که در تست‌های برخورد جلو و جانبی عملکرد خوبی داشته و از تجهیزات ایمنی استاندارد همچون 7 کیسه هوا، سیستم‌های حفظ کودک و دیگر تجهیزات ضروری استفاده می‌کند.

همان‌گونه که می‌دانید نسل قبلی رنو ساندرو با تمامی حواشی در کشورمان نیز عرضه شده و البته این روزها از افزایش قیمت فوق‌العاده‌ای لذت می‌برد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..