22

آوریل

مک‌لارن: شاسی‌بلندها نه اسپورت هستند نه سودمند!




پورشه این کار را انجام داد. لامبورگینی هم وارد بازی شده و حتی جگوار نیز طیف مناسبی از آن‌ها را ارائه می‌کند. اتومبیلسازانی که به خاطر محصولات پرفورمنس و اسپورت خود شناخته می‌شدند ناگزیر در حال تولید شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس و جذابی هستند. بنتلی، رولزرویس و آلفارومئو تنها یکی از معدود نمونه‌هایی هستند که در تلاش‌اند تا بیشترین حد ممکن پول چاپ کنند. البته برخی اتومبیلسازان دیگر نیز می‌خواهند اتومبیلهای هاچبک خود را با ارتفاع و پلاستیک بیشتر به اسم شاسی‌بلند به مشتریان قالب کنند.

2018 مک‌لارن 720S
با این وجود فراری هم احتمالاً یک شاسی‌بلند خواهد ساخت؛ اما مک لارن تأکید سفت و سختی روی عدم ساخت شاسی بلندها دارد.

2018 مک‌لارن 720S
دان پری ویلیامز مدیر طراحی مهندسی مک لارن دراین‌باره گفته است:

من اولین فردی نیستم که می‌گویم اتومبیلهای شاسی‌بلند نه اسپورت هستند و نه سودمند و کاربردی. از نظر فلسفه‌ای که ما داریم، مک لارن شاسی‌بلند نمی‌سازد.

2018 مک‌لارن 720S
پری ویلیامز چند ماه است که به این نکته اشاره می‌کند و به وضوح ایده خود را تغییر نداده است. هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد اتومبیلساز تراز اول جهانی می‌خواهند شاسی‌بلند پرفورمنس تولید کنند. مک لارن این اتومبیلهای قدبلند را نه مفید می‌داند و نه اسپورت. بله شما می‌توانید پیشرانه‌ای با قدرت بسیار زیاد در زیر کاپوت داشته باشید و سیستم تعلیق را نیز برای سواری خشک‌تر تنظیم کنید اما یک اتومبیلی اسپورت در هفت روز هفته سواری بهتری نسبت به شاسی بلندها خواهد داشت.


این اتومبیلساز به جای ساخت شاسی‌بلند روی ساخت اتومبیلهایی که در سه سبد ویژه اسپورت، سوپر و اولتمیت قرار می‌گیرند تمرکز خواهد کرد. در این سبد محصولات هیچ شاسی‌بلندی را نمی‌بینیم؛ اما موضوع جالب‌توجه در سخنان پری ویلیامز اشاره او به عدم مفید یا کاربردی بودن این اتومبیلهای قدبلند است. استیشن‌ها در دسته‌ای بین شاسی بلندها و سواری‌ها قرار می‌گیرند و قطعاً مفیدتر از شاسی بلندها هستند؛ بنابراین آیا این به معنی احتمال ساخت یک استیشن توسط مک لارن است؟ احتمال این کار بسیار ضعیف است.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..