15

جولای

منع تردد اتومبیلهای دیزلی قدیمی در اشتوتگارت از سال آینده




اشتوتگارت که یکی از مشهورترین شهرهای آلمان می‌باشد برنامه‌هایی برای منع تردد اتومبیلهای دیزلی با استاندارد آلایندگی یورو 4 و کمتر با آغاز سال 2019 دارد. اگرچه این موضوع کمی متناقض به نظر می‌رسد اما یکی از اهداف این کار جلوگیری از گسترش منع تردد اتومبیلهای دیزلی می‌باشد.


اوایل امسال هامبورگ که دومین شهر بزرگ آلمان به شمار می‌رود اعلام کرد برای اولین بار اقدام به منع تردد اتومبیلهای دیزلی خواهد کرد و اتومبیلهای دیزلی که حداقل استاندارد یورو 6 را نداشته باشند امکان تردد در برخی مکان‌های مشخص را نخواهند داشت. با این تفاسیر عموماً اتومبیلهای ساخته شده پیش از سال 2014 امکان تردد در هامبورگ را نخواهند داشت.

لیدر گروه پارلمانی سبز می‌گوید:

ما می‌خواهیم از منع تردد اتومبیلهای دیزلی یورو 5 جلوگیری کنیم و پکیج وسیعی از مقیاس‌های هوای پاک را در نظر گرفته‌ایم.

این مقام اضافه می‌کند دیگر فاکتورهای هوای پاک همچون گستردگی حمل‌ونقل عمومی و الکتریکی نیازمند تأثیر بزرگی روی سطح آلایندگی خواهند بود.


بنابراین اگر اشتوتگارت نتواند کیفیت هوا و میزان آلایندگی نیتروژن اکسید را افزایش دهد ممنوعیت تردد اتومبیلهای دیزلی شامل مدل‌های یورو 5 نیز می‌تواند از سال 2020 اجرایی شود.

برنامه‌هایی برای منع تردد اتومبیلهای دیزلی در شهرهای پاریس، مادرید، مکزیکوسیتی و آتن هم وجود دارد. همچنین از سال آینده شاهد منع تردد این اتومبیلها در شهر کپنهاگ نیز خواهیم بود.


اتومبیلهای دیزلی یورو 5 از سال 2009 وارد بازار شده‌اند و از سال 2014 نیز تولید اتومبیلهای یورو 6 کلید خورده است. با این وجود برخی افراد معتقدند ما به پایان عصر دیزلی‌ها نزدیک نشده‌ایم؛ مثلاً مدیرعامل بوش گفته کمپانی مطبوعش می‌تواند اتومبیلهای دیزلی را از انقراض نجات دهد.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..