18

آوریل

مقایسه کادیلاک XT4 با رقبای مطرح جهانی


با نگاه به کلاس کراس اوورهای لوکس کوچک، کادیلاک XT4 قطعاً در مقایسه با رقبای صاحب نامی همچون ب‌ام‌و X1، آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA برجسته خواهد بود اما خب کار سختی نیز برای جلب‌توجه خریداران پیش رو خواهد داشت.


اما کادیلاک دارای برخی فاکتورهای حیاتی و کاملاً قابل‌شناسایی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو، بدنه‌ای شیک و جذاب و کابینی لذت‌بخش و جادار اشاره کرد. تمامی این‌ها باب طبع خریدارانی هستند که به دنبال اتومبیلهایی کراس اوور و نسبتاً کوچک می‌گردند.


اما از آنجایی که زیبایی یک سلیقه شخصی است، روش بهتری برای مقایسه XT4 با برخی رقبای مطرح یاد شده موردنیاز است.


جدای از کادیلاک XT4 که کاملاً جدید است تمامی محصولات دیگر این کلاس قدیمی بوده یا به تازگی به‌روز شده‌اند. از جمله این اتومبیلها می‌توان به لکسس NX و مرسدس بنز GLA فیس لیفت اشاره کرد.


در بحث سن اتومبیلها این آئودی Q3 است که پیرمرد کلاس لقب می‌گیرد. فیس لیفت این اتومبیل که در سال 2016 صورت گرفته کمک زیادی به زیبایی بیشتر نکرده و فرم کلی آن هنوز هم سن بالایش را نشان می‌دهد. Q3 برای سال 2018 اتومبیلیی کاملاً بزرگ و زمخت به نظر می‌رسد. در روزگار مدرن کنونی اکثر اتومبیلها فرمی روان و صیقلی دارند.

خب اگر بخواهیم اتومبیلها را از نظر ظاهر اسپورت و جذابیت بیشتر رتبه‌بندی کنیم این ب‌ام‌و X1 و لکسس NX خواهند بود که برای قرار گرفتن در رتبه اول خواهند جنگید شاید در این میان کادیلاک XT4 هم در رتبه سوم قرار بگیرد. البته تشخیص استایل زیباتر یک امر کاملاً شخصی بوده و شاید XT4 اتومبیلی کاملاً مدرنی به نظر برسد بنابراین همه‌چیز به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.


اگر این 5 کراس اوور را در شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت شرکت دهیم نتیجه به دست آمده قطعی خواهد بود. ب‌ام‌و X1 sDrive28i با شتاب 6.5 ثانیه‌ای در رده اول قرار می‌گیرد. دیگر اتومبیلها شتاب بالاتر از 7 ثانیه داشته و آئودی یک ثانیه کامل کندتر از NX 300 و GLA 250 می‌باشد.


سقف سرعت تمامی اتومبیلها کاملاً نزدیک به هم بوده به جز لکسس که سنگین‌ترین کراس اوور جمع می‌باشد. از نظر مصرف سوخت این کادیلاک و مرسدس هستند که با مصرف ترکیبی 8.7 لیتر در رتبه اول قرار می‌گیرند.

لکسس NX300
افرادی که این‌گونه اتومبیلها را می‌خرند انتظار فضای بیشتری را دارند به همین دلیل است که اتومبیلسازان تا حد امکان تلاش دارند محصولات جاداری را بسازند.


از نظر ابعاد این کادیلاک XT4 است که طویل‌ترین و پهن‌ترین بدنه را داشته و از نظر ارتفاع نیز دومین اتومبیلی بلندقد است. این اتومبیل بیشترین فاصله بین محوری را داشته و از نظر حجم فضای بار نیز در رده دوم قرار می‌گیرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد کادیلاک از این نظر دست برتر را در میان رقبا دارد.


اگر دوستدار سرسخت اتومبیلها بوده و درباره ارزش باقی مانده اتومبیل یا خرید اتومبیل با بهترین پیشنهاد ممکن نگرانی کمتری دارید پرداخت 35490 دلار برای کادیلاک XT4 به آسانی توجیه‌پذیر خواهد بود.

برخی افراد لکسس NX 300 را انتخاب می‌کنند که گران‌ترین اتومبیلی این مقایسه بوده و پس از آن نیز کادیلاک با فاصله کمی قرار دارد. در طرف دیگر آئودی Q3 قرار دارد که 32900 دلار قیمت داشته اما به یاد داشته باشید که این اتومبیل کوچک‌تر، کندتر و پرمصرف‌تر از ب‌ام‌و X1 است که تنها 1 هزار دلار گران‌تر از آئودی می‌باشد. این اتومبیل همچنین کاربردی‌تر از مرسدس GLA است.

از طرف دیگر باید گفت شاسی بلندها طرف نظر از ابعاد خود همیشه منطقی‌ترین انتخاب نیستند. با این تفاسیر آیا کادیلاک XT4 می‌تواند رقبای مطرح و تثبیت شده این کلاس را شکست دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: carscoops

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..