10

مه

مقایسه شتابی ب‌ام‌و M550i و M550d




دیزل در برابر بنزین! این دوئل در آمریکا چندان مهم نیست اما مشتریان اروپایی و برخی بازارهای جهانی دیگر هنوز هم مقایسه پیشرانه‌های احتراق داخلی را دوست دارند. تنها در قاره سبز نزدیک به 45 درصد مشتریان علیرغم رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن اقدام به خرید اتومبیلهای دیزلی جدید می‌کنند. با توجه به این موضوع، تولید اتومبیلهایی همچون ب‌ام‌و M550d کواد توربو چندان تعجبی ندارد.


دست‌اندرکاران AutoTopNL در جدیدترین ویدئوی خود قوی‌ترین محصول دیزلی فعلی ب‌ام‌و را در برابر M550i که پس از M5 پسر ارشد خانواده محسوب می‌شود مقایسه کرده‌اند. در روی کاغذ، این مقایسه می‌تواند بسیار نزدیک باشد زیرا پیشرانه 8 سیلندر مدل بنزینی قدرت 462 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتون متری داشته درحالی‌که پیشرانه 3 لیتری کواد توربوی M550d خروجی 400 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتون متری را نشان می‌دهد.

M550d
و در واقع این یک درگ بسیار بسیار نزدیک است. زمانی که مدل بنزینی در دنده سوم و با سرعت 105 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، M550d تنها 1 کیلومتر در ساعت (دنده چهارم) عقب‌تر است. این فاصله در سرعت 200 کیلومتر در ساعت کمی بیشتر است زیرا مدل دیزلی در این حالت با سرعت 191 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. نهایتاً زمانی که M550i به حداکثر سرعت خود یعنی 260 کیلومتر در ساعت در دنده شش می‌رسد M550d در دنده هفتم تنها 12 کیلومتر در ساعت عقب‌تر است.


اما یک موضوع وجود دارد و آن صدای پیشرانه است. هیچ‌چیزی نمی‌تواند یکی از بهترین پیشرانه‌های 8 سیلندر بازار را شکست دهد حتی اگر بهترین پیشرانه دیزلی 6 سیلندر باشد. M550i در هر سرعتی به زیبایی فریاد کشیده درحالی‌که نسخه دیزلی کاملاً آرام و ساکت است و ردلاین آن در حدود 4600 دور است.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..