10

مارس

مقایسه داغ! هیوندای سوناتا در برابر تویوتا کمری 2018


اگرچه هم‌اکنون بازار روی خوشی به کراس اوورها نشان داده اما مردم زیادی وجود دارند که هنوز هم سدان های میان‌سایزی همچون تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را خریداری می‌کنند. با وجود برخی به‌روزرسانی‌های جذاب در این کلاس، انتخاب محصولی کاملاً برتر سخت بوده و ناچاریم که مقایسه‌ای مهم را انجام دهیم.


به منظور کسب بهترین تجربه درباره این دو اتومبیلی به‌روز شده ما نسخه‌های کاملاً فول را به همراه پیشرانه‌های قدرتمند مقایسه کرده‌ایم. کمری دارای پیشرانه 6 سیلندر بوده درحالی‌که سوناتا از پیشرانه 4 سیلندر توربو سود می‌برد. این تضاد پررنگ‌تر هم می‌شود زیرا یکی از اتومبیلها دارای چهره‌ای پر اغراق بوده درحالی‌که دیگری روش محافظه‌کارتری را در پیش گرفته است؛ و نهایتاً باید گفت یکی از مشت‌زن‌های این مقایسه دارای ویژگی‌های احساس‌برانگیز کمتری است درحالی‌که دیگری روی راحتی بیشتر تمرکز کرده است.


نسل جدید کمری بیشتر به خاطر طراحی متمایز خود شناخته می‌شود و احتمالاً همین امر اولین چیزی خواهد بود که در برخورد با کمری 2018 خود را نشان خواهد داد. به راحتی می‌توان گفت تویوتا در طراحی خود دگرگونی کاملی را ایجاد کرده اما خب قبلاً چندین محصول لکسس با این جلوپنجره بزرگ و خطوط بدنه گیرا را دیده‌ایم. شاید جلوپنجره این اتومبیل بیش از حد بزرگ باشد زیرا به نوعی ما را به یاد ژیلت‌های 5 تیغه می‌اندازد.


با ورود به کابین شاهد طراحی جذابی خواهد بود. این عبارت را پیش از این درباره کابین کمری‌های قدیمی نمی‌توانستیم بکار ببریم. طراحی نامتقارن کنسول مرکزی کمری جدید متمایز بوده و جزئیات دیگر همانند پوشش صندلی‌ها و عناصر کرومی روی دستگیره درب‌ها نیز واقعاً خیال‌انگیز می‌باشند.


دیگر جنبه تحسین شده کابین کمری 2018 محفظه‌های زیاد برای قرار دادن اشیا می‌باشد. همچنین بخشی مخفی زیر شارژ بی سیم گوشی هوشمند تعبیه شده که می‌توانید در آن اشیای ارزشمندتان را قرار دهید.


البته کابین کمری از فوق‌العاده بودن فاصله زیادی دارد. ما متریال غیرلوکس بکار رفته در این بخش را دوست نداشته و البته اتومبیل فاقد ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. همچنین استراحت گاه دست عقبی کاملاً شل بوده و صندلی‌های جلو نیز طراحی نه چندان دل‌چسبی دارند.


شاید این‌ها مشکلاتی کوچک جلوه کنند اما زمانی که یک خانواده در سال‌های طولانی از اتومبیل استفاده می‌کند این موارد عصبی کننده می‌توانند کاملاً پررنگ نشان دهند.


نسخه کاملاً فول کمری V6 XLE دارای تجهیزات لذت‌بخش کمتری است اما از جمله تجهیزات برجسته این اتومبیل می‌توان به هد آپ دیسپلی ای اشاره کرد که سرعت اتومبیل و همچنین اطلاعات ناوبری را نشان می‌دهد. همچنین این اتومبیل دارای دوربین پارک 360 درجه‌ای است که همیشه به کار می‌آید. طبیعتاً سیستم‌های ایمنی همچون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج اتومبیل از خط نیز در کمری دیده می‌شوند.

سیستم ناوبری کمری جدید نیز به خوبی بهبود یافته و پاسخ‌های سریعی دارد و البته باید به سیستم صوتی JBL هم اشاره ‌کنیم که کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. البته تجهیزات این اتومبیل چندان شما را راضی نخواهد کرد. این اتومبیل دارای صندلی‌های گرم شونده و سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای می‌باشد.


بهای کمری حاضر در تست تقریباً 38 هزار دلار بوده که برای یک محصول تقریباً لوکس مناسب می‌باشد.


پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری این اتومبیل نیز قدرت 301 اسب بخاری و گشتاور 362 نیوتون متری داشته و البته قوی‌تر از پیشرانه 4 سیلندر توربوی حریف یعنی سوناتا می‌باشد. پیشرانه کمری بسیار نرم بوده اگرچه که تمامی قدرت و گشتاور این اتومبیل در نیمه بالایی دور پیشرانه ارائه می‌شود بنابراین برای عملکرد مناسب باید دور پیشرانه را بالاتر ببرید که برخلاف آن چیزی است که در یک کمری می‌خواهید. همچنین گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز به بهبود این وضع خیلی کمک نمی کند. گیربکس این اتومبیل گاهی اوقات گیج بوده و تعویض‌های ناخواسته‌ای را انجام می‌دهد که آن‌هم برخلاف رفتارهای معمول کمری‌ها می‌باشد.


حالت‌های رانندگی متفاوتی برای تغییر عکس‌العمل اتومبیل تعبیه شده است اما صرف‌نظر از حالت انتخابی، کمری هنوز هم شخصیت یکسانی دارد. این سدان محبوب ژاپنی راحت بوده و هندلینگ و رفتار جاده‌ای قابل پیش‌بینی‌ای دارد. همچنین سکوت بسیار دلپذیری در کابین حکم فرماست.


عملکرد کمری جدید همانند یک اتومبیلی بزرگ بوده اما با ناهنجاری همراه نیست. محصول محبوب تویوتا برای سفرهای طولانی کاملاً مناسب می‌باشد.


خب پس از بررسی مفصل کمری 2018 بهتر است رقیب معروف این اتومبیل یعنی هیوندای سوناتا را دریابیم. شما در سوناتا طراحی بسیار محافظه‌کارتری را شاهد خواهید بود. این طراحی باعث ایجاد نظرات متفاوت نمی‌شود اما خب چشمگیر هم نیست. جلوپنجره جدید سوناتا جذاب بوده اما فاصله بین قطعات را نمی‌توان نادیده گرفت.


کابین نیز مرسوم‌تر شده و طراحی افقی‌تری دارد. طراحی کابین نیز به اندازه کمری شیک و خوش‌تیپ از کار درنیامده اما طراحی سرزنده‌تری دارد. هر دو اتومبیل دارای صفحه لمسی 8 اینچی بزرگی هستند که استفاده از آن‌ها آسان بوده اما وجود سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی در سوناتا یک مزیت بسیار بزرگ است.


تجهیزات متقاعد کننده بیشتری در سوناتا وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های تهویه دار و غربیلک فرمان گرم شونده اشاره کرد. همچنین آفتاب‌گیری هم برای شیشه‌های عقب تعبیه شده که مفید فایده است. اگرچه فضاهای ذخیره‌ای کابین سوناتا کمتر بوده اما در داشبورد فضای هوشمندی وجود دارد که می‌توانید گوشی را در آن قرار دهید.


صندلی‌های عقب سوناتا از نظر فضای پا کمی تنگ‌تر از کمری هستند اما راحتی آن کلاً بیشتر است. صندوق این سدان کره‌ای نیز جادارتر از کمری می‌باشد. استراحتگاه دست عقب سوناتا بسیار بهتر از کمری بوده و دکمه مخفی روی نشان لوگوی پشتی هیوندای برای باز کردن صندوق وجود دارد.


با شروع راندن سوناتا می‌توانید تفاوت آن با کمری را احساس کنید. پیشرانه 4 سیلندر توربوی این اتومبیل خروجی 245 اسب بخاری و گشتاور 352 نیوتون متری دارد که هر دو کمتر از کمری می‌باشد اما به دلیل ارائه گشتاور در دورهای پایین این سوناتا است که در آغاز حرکت پاسخگوتر و قوی‌تر احساس می‌شود.


گیربکس این اتومبیل نیز احساس نرمال‌تری داشته و البته در سوناتا هم حالت‌های رانندگی متفاوتی وجود دارد که عکس‌العمل گیربکس را تغییر می‌دهد اما باعث احساس ناهنجاری موجود در کمری نمی‌شود. ما همچنین وجود خودرو شاپ شیفترها در سوناتا 2018 را تحسین می‌کنیم.


پیشرانه سوناتا قوی‌تر حس می‌شود اما متأسفانه سر و صدای بیشتری نیز به گوش می‌رسد. صدای اگزوز سوناتا عمیق بوده و شاید برای این کلاس کمی غیرعادی به نظر برسد. علاوه بر این، صدای بیشتری در کابین سوناتا وجود دارد. این امر کمی عصبی کننده بوده اما فکر می‌کنم احساس رانندگی و عملکرد پیشرانه آن طبیعی‌تر بوده و برای استفاده روزمره مفیدتر است.

این اتومبیل همان سیستم‌های دستیار رانندگی کمری را داشته اما ما طرز کار سیستم کروز کنترل تطبیقی آن را دوست داریم زیرا واکنش‌های طبیعی‌تری دارد. سوناتا فاقد دوربین 360 درجه یا هدآپ دیسپلی کمری بوده اما خب این موارد تعیین کننده نیستند.


تکه نهایی این پازل قیمت و ارزش سوناتا است که در آمریکا حدود 32 هزار دلار قیمت داشته و کمتر از کمری می‌باشد.


هر دو اتومبیل مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در هر صد کیلومتر را داشته اما سوناتا حتی با وجود پیشرانه‌ای توربو نیازی به بنزین سوپر ندارد.

این دو اتومبیل به نوعی پرفروش‌ترین محصولات کمپانی خود می‌باشند. اگرچه کمری در نسل کاملاً جدید خود بوده اما در مقایسه با سوناتا پکیج کاملی را ارائه نمی‌کند. ما باور نمی‌کنیم که تویوتا دارای پیشرانه‌ای ناهنجار باشد اما اوضاع پیچیده‌تر از این‌هاست. برخی تجهیزات به‌دردبخور در کمری جدید وجود نداشته و البته گران‌تر نیز هست.

سوناتا ارزان‌تر بوده و در جاده احساس طبیعی‌تری داشته و تمامی تجهیزات موردنیاز و معقول را ارائه کرده و یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال سدانی جدید می‌باشند. سوناتا در برابر طوفانی که کمری جدید ایجاد کرده ما را سورپرایز کرد و شاید شما را نیز سورپرایز کند!

  • تویوتا کمری V6 XLE 2018

نقاط قوت: طراحی جذاب بدنه، کابین شیک، تکنولوژی‌های جذاب

نقاط ضعف: گیربکس عجیب‌وغریب، فضای بار کم، عدم وجود اندروید اتو

  • هیوندای سوناتا 0T اسپورت 2018

نقاط قوت: قیمت، قوای محرکه قوی، تجهیزات متقاعد کننده

نقاط ضعف: صدای زیاد کابین، استایل محافظه‌کارانه

هیوندای سوناتا 2.0T لیمیتد 2018

برنده

تویوتا کمری V6 XLE 2018

245 اسب بخار

کمری 301
352 نیوتون متر کمری

362 نیوتون متر

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک
9 مصرف سوخت ترکیبی

9

32450 دلار استرالیا

سوناتا

37680 دلار استرالیا

 

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..