16

آوریل

مقایسه آمار فروش پورشه و لامبورگینی





از نظر افرادی که آشنایی چندانی با صنعت اتومبیل ندارند، اتومبیلسازان تولید محدودی همچون پورشه و لامبورگینی یکسان به نظر می‌آیند. این دو کمپانی بخشی از گروه اتومبیلسازی فولکس‌واگن بوده و تولید کننده اتومبیلهای سواری و کراس اوور سطح بالایی هستند که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای داشته و البته اکثر ما نمی‌توانیم چنین محصولاتی را بخریم.


اما افرادی که نیوز روز دنیا را پیگیری می‌کنند به خوبی از این نکته آگاه هستند که پورشه و لامبورگینی تفاوت‌های بسیاری زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت این دو کمپانی نه تنها از نظر قیمت بوده بلکه حجم تولید و فروش پورشه و لامبورگینی تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند.


اتومبیلسازان سطح یک جهانی هم‌اکنون آمار فروش سه‌ماهه اول سال 2018 خود را اعلام کرده‌اند و پورشه با یک رکورد سال را آغاز کرده است. این برند آلمانی تنها در سه ماه 63500 دستگاه اتومبیل فروخته که بسیار بیشتر از فروش لامبورگینی می‌باشد.


ایتالیایی‌ها در سال پیش فروش 3815 دستگاهی را گزارش کرده بودند. اگرچه این میزان فروش برای لامبورگینی یک رکورد محسوب می‌شود اما حجم فروش آن تنها یک شانزدهم فروش پورشه آن‌هم در عرض سه ماه می‌باشد.


البته بخش اعظم فروش پورشه را کراس اوورهای اسپورت ماکان و کاین تشکیل می‌دهند. در سه‌ماهه اول سال 2018 بیش از 23 هزار دستگاه ماکان به فروش رفته است. البته لامبورگینی نیز همین رویه را ادامه می‌دهد و برای این کار اوروس را معرفی کرده است. اوروس باید حجم تولید لامبورگینی را دو برابر کند؛ اما حتی زمانی که فروش لامبورگینی در سراسر جهان به 7 هزار دستگاه برسد، بازهم نخواهد توانست حتی با فروش 7700 دستگاهی پورشه در آلمان (سه‌ماهه اول سال 2018) برابری کند.


حتی پرچم‌دار اسطوره‌ای پورشه یعنی 911 بسیار پرفروش‌تر از اوراکان و آونتادور می‌باشد. در سه‌ماهه اول سال شاهد فروش 9600 دستگاهی 911 بوده‌ایم که بیش از دو برابر و نیم فروش یک سال سوپرکارهای یاد شده لامبورگینی می‌باشد.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..