28

فوریه

معرفی نسل جدید آئودی A6، کمی بزرگ‌تر، بسیار پیشرفته‌تر


پس از چندین تیزر و افشای چند تصویر، سرانجام آئودی رسماً نسل هشتم سدان میان سایز A6 خود را معرفی کرد. این خودرو که ویژگی‌های طراحی و همین‌طور تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ خود را از مدل بزرگ‌تر A8 و مدل اسپرت A7 قرض گرفته است، یکی از ستارگان نمایشگاه ژنو امسال خواهد بود. A6 جدید مانند تمامی ساخته‌های آئودی استایلی شیک با خطوط شارپ و لبه‌های تیز دارد و تقریباً مشابه همان چیزی است که انتظار داشتیم. البته ممکن است A6 جدید در ظاهر چندان متفاوت با نسل قبلی به نظر نرسد اما با نگاهی دقیق‌تر به این سدان پریمیوم جدید، تفاوت‌های آن آشکار می‌شود.

نمای جلویی نسل جدید A6 تا حد زیادی به نسل جدید مدل پرچم‌دار A8، مدل کوپهٔ A7 و مدل کوچک‌تر A4 شباهت دارد. در اینجا بیش از همه جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ بزرگ آئودی جلب‌توجه می‌کند که بسیار به A7 شبیه بوده و با ورودی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های زاویه‌دار احاطه شده است. چراغ‌های جلوی نسل جدید A6 در سه مدل مختلف ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها، چراغ‌های LED ماتریکس با دی‌لایت‌های چند شاخه است. این نوع چراغ‌ها صرفاً در بالاترین تیپ اتومبیل ارائه می‌گردد.

هرچند بخش جانبی A6 جدید نسبت به نسل قبلی بدون تغییر به نظر می‌رسد اما در بالای چرخ‌ها، نزدیک خط کمر اتومبیل، خطوط تیزی کار شده تا این نسل را از نسل قبلی متمایز کند. همچنین این خطوط، نمایی عضلانی‌تر به اتومبیل بخشیده‌اند درحالی‌که به‌طورکلی بخش جانبی A6 جدید اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در بخش عقبی اتومبیل نیز یک اسپویلر کوچک یکپارچه با درب صندوق بار به همراه چراغ‌های LED سفارشی دیده می‌شود که دارای 9 قسمت عمودی هستند. همچنین این چراغ‌ها با نواری کرومی که در سراسر بخش عقبی اتومبیل کشیده شده است، به دو قسمت تقسیم شده‌اند.

نسل جدید A6 کمی بزرگ‌تر از قبل شده است به‌نحوی‌که طول آن با 7 میلی‌متر افزایش به 4.94 متر، عرضش با 12 میلی‌متر رشد به 1.88 متر و ارتفاع آن با 2 میلی‌متر افزایش به 1.47 متر رسیده است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.92 متر است. با توجه به این رشد ابعاد، نسل جدید A6 فضای سر و شانهٔ بیشتری را به همراه فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند. این در حالی است که به گفتهٔ آئودی ضریب آئرودینامیک A6 جدید به 0.24 رسیده است. این اتومبیل با 14 رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که نیمی از آن‌ها کاملاً جدید هستند. علاوه بر این، دو تریم بیرونی مختلف به همراه پکیج S-Line هم برای آن قابل سفارش است.

کابین نسل جدید A6 بشدت تحت تأثیر A7 طراحی شده است و بنابراین طراحی آن کاملاً جدید و آینده‌نگرانه بوده که با متریال باکیفیت و تریم‌های پریمیوم ترکیب شده است. تیپ‌های بالایی این اتومبیل به یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12.3 اینچی مجهز هستند؛ اما غیر از این نمایشگر، یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI در میانهٔ داشبورد نصب شده درحالی‌که در زیر آن‌هم یک نمایشگر 8.6 اینچی برای کنترل سیستم تهویه و سایر تجهیزات رفاهی اتومبیل تعبیه شده است.

A6 جدید همچنین به صندلی‌های جدیدی هم مجهز شده که در جلو دارای گرم‌کن، تهویه و ماساژور هستند. علاوه بر این، آئودی برای نسل جدید A6 آپشن‌های فراوان دیگری را هم در نظر گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سانروف پانوراما، سیستم صوتی پریمیوم Bang & Olufsen و پکیج سفارشی کیفیت هوا اشاره کرد که آخری یونیزر و پخش‌کنندۀ عطر را به سیستم تهویهٔ اتومبیل اضافه می‌کند. همچنین دو پکیج نورپردازی داخلی مختلف هم برای A6 در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه آئودی پیشگام تکنولوژی رانندگی خودکار است، برای نسل جدید A6 هم مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ با تکنولوژی بالا را ارائه کرده است. بدین منظور، A6 به پنج رادار، پنج دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و اسکنر لیزری مجهز شده است. یکی از پکیج‌های کمک‌رانندهٔ این سدان لوکس، پکیج کمک پارک آن است که به‌طور خودکار اقدام به پارک کردن اتومبیل در فضای پارک یا پارکینگ و بیرون آوردن آن می‌کند بدون آنکه هیچ‌کسی داخل اتومبیل باشد. پکیج بعدی، پکیج کمکی شهری است که رانندگی در شهر را تسهیل می‌کند؛ و نهایتاً پکیج کمکی تورینگ هم شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط می‌شود.

نسل جدید A6 فعلاً با دو پیشرانهٔ مختلف در بازار اروپا عرضه خواهد شد. موتور اول یک واحد 3 لیتری V6 توربوشارژ TFSI است که 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است و انتقال نیرو در آن نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ S-Tronic صورت می‌گیرد. A6 با این پیشرانهٔ بنزینی ظرف 5.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را هم دارد. موتور بعدی اما از نوع 3 لیتری V6 توربودیزل TDI است که 286 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است اما گیربکس آن از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

همچنین هردو موتور A6 جدید به یک سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز هستند که شامل یک آلترناتور (که نقش استارت را هم بازی می‌کند) و یک پکیج باطری لیتیوم یون کوچک می‌شود. این سیستم می‌تواند در هنگام حرکت بین سرعت‌های 55 تا 160 کیلومتر در ساعت، تا 40 ثانیه پیشرانهٔ خود را خاموش کرده و سپس مجدداً به نرمی روشن نماید. این سیستم همچنین وظیفهٔ سیستم توقف/حرکت را هم بر عهده دارد که در سرعت‌های کمتر از 22 کیلومتر در ساعت عمل می‌کند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم هیبریدی خفیف می‌تواند مصرف سوخت اتومبیل را تا 0.7 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش دهد. فعلاً گزینه‌های موتوری A6 برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های دیزلی در این کشور ارائه نخواهد شد.

سیستم تعلیق A6 نیز ارتقاءهای زیادی را تجربه کرده و از نو طراحی شده است. این امر موجب شده حتی با وجود رینگ‌های 21 اینچی سفارشی با لاستیک‌های فاق کوتاه، کیفیت سواری اتومبیل بهتر از قبل شود. در قسمت‌های مختلف تعلیق این خودرو از آلومینیوم استفاده شده و طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها، از کمک‌فنرهای فولادی پایه گرفته تا تعلیق بادی تطبیقی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر این، امکان سفارش تعلیق و دیفرانسیل اسپرت هم وجود دارد.

علاوه بر این، A6 به سیستم فرمان پیشرفته‌ای مجهز شده که دقیق‌تر از قبل عمل می‌کند. بعلاوه، برای این سدان میان سایز لوکس سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم در نظر گرفته شده که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا پنج درجه بچرخاند. به گفتهٔ آئودی، این سیستم موجب شده شعاع چرخش اتومبیل با 1.1 متر کاهش به 11.1 متر برسد. همچنین آئودی ادعا می‌کند که عملکرد نسل جدید A6 به‌مراتب اسپرت‌تر از نسل قبلی بوده و هندلینگی مشابه یک اتومبیلی اسپرت را در کنار مانور پذیری اتومبیلیی کامپکت ارائه می‌کند. نسل جدید آئودی A6 پس از اولین نمایش عمومی خود در نمایشگاه ژنو، از ماه ژوئن با قیمت پایهٔ 58 هزار یورو برای مدل دیزلی 50 TDI، در بازار آلمان عرضه خواهد شد.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..