26

فوریه

معرفی فیس‌لیفت تویوتا آیگو، کوچولوی دوست‌داشتنی




تویوتا اولین جزئیات از نسخه فیس‌لیفت شده هاچ‌بک کوچک آیگو را پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو منتشر کرده است. در بیرون، آیگو از نمای جلویی جدیدی بهره‌مند شده که شامل چراغ‌هایی با طراحی جدید می‌شود. در این بخش نمایی ایکس شکل ایجاد شده که شخصیت قدرتمندتری به اتومبیل بخشیده است. تغییرات نمای عقبی اما کمتر است و صرفاً به چراغ‌هایی جدید محدود می‌شود. برای این هاچ‌بک کوچک همچنین طرح دورنگ بیرونی و رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی منحصربه‌فرد نیز قابل سفارش است.

تویوتا فعلاً تصویری از داخل آیگوی جدید منتشر نکرده اما گفته است که در صفحه آمپر تجدیدنظر شده و با گرافیک و نورپردازی جدیدی ارائه شده است. علاوه بر این، اکثر مدل‌های این هاچ‌بک نُقلی به تودوزی جدیدی مجهز شده‌اند و برای آن رنگ‌های پریمیومی مانند مشکی پیانو و خاکستری کوارتز در نظر گرفته شده است. آیگو در سه تیپ مختلف تولید می‌شود که تیپ میانی آن X-Play نام دارد. این مدل به تهویه مطبوع و نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است درحالی‌که در تیپ بالایی بنام X-Clusiv، تهویهٔ اتوماتیک، صندلی‌های چرمی و سیستم ایمنی Sense تویوتا هم به آن‌ها اضافه می‌شود. این تیپ همچنین از طرح دورنگ بیرونی و رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی منحصربه‌فرد هم برخوردار است.

علاوه بر این، تویوتا دو نسخهٔ ویژه را هم برای آیگو ارائه کرده است. مدل اول X-Cite نام داشته و ویژگی‌های ظاهری آن رنگ ارغوانی بیرونی به همراه رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی مشکی‌رنگ است. در داخل این مدل نیز تریم هم‌رنگ بدنه و صندلی‌های ویژه با دوخت ارغوانی کار شده است. مدل ویژهٔ دوم هم X-Trend نام دارد که در بیرون به رنگ مشکی با بخش‌هایی به رنگ آبی فیروزه‌ای و برچسب‌های اسپرت است. این ویژگی‌ها به داخل اتومبیل هم کشیده شده و در کابین جزئیاتی به رنگ آبی فیروزه‌ای کار شده است.

نیروی محرکهٔ آیگوی فیس‌لیفت همچنان توسط همان پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر سابق تأمین می‌شود اما این موتور ارتقاءهایی را تجربه کرده که شامل ضریب تراکم بالاتر و سیستم تزریق سوخت جدید می‌شود درحالی‌که تعادل میل‌لنگ هم بهبود پیدا کرده تا لرزش موتور در حالت کارکرد سلو یا درجا کاهش یابد. به لطف این بهسازی‌ها و موارد دیگر، پیشرانهٔ سه سیلندر آیگو حالا 72 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما همان‌طور که انتظار می‌رود، عملکرد آیگو بسیار پایین است به‌نحوی‌که برای رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 13.8 ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز معادل تنها 160 کیلومتر در ساعت است. از طرف دیگر اما این هاچ‌بک شهری مصرف سوخت بسیار پایینی داشته و در هر صد کیلومتر تنها 3.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که تولید آلایندگی آن‌هم برابر با 90 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.

 

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..