13

مه

معرفی جذاب‌ترین موستانگ‌های تاریخ… | مجله خودرو شاپ


فورد موستانگ به‌صورت رسمی در سال 1964 معرفی شده و چند روزی است که وارد پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خود شده است. به منظور گرامیداشت این رویداد و همچنین به خاطر روز ملی موستانگ، موتور ترند لیستی از جذاب‌ترین موستانگ‌های تاریخ را بی هیچ اولویت خاصی معرفی کرده است. با همدیگر این لیست جذاب را از نظر می‌گذرانیم.

  • فورد موستانگ 1964.5


موستانگ اولیه شاید سریع‌ترین یا گران‌ترین اتومبیلی لیست نباشد اما همه‌چیز با آن شروع شده است. خواه پیشرانه پایه 6 سیلندر خطی یا 8 سیلندر حجیم زیر کاپوت باشد، موستانگ 1964.5 همیشه اتومبیلیی جذاب باقی خواهد ماند…

  • فورد موستانگ کبرا جت 1968


زمانی که فورد موستانگ برای سال 1967 به‌روزرسانی شد از پیشرانه‌ای 8 سیلندر با قدرت بیشتر در یک سال بعد هم سود برد. موستانگ کبرا جت 335 اسب بخاری اساساً یک موستانگ تیون شده بود که به عنوان یک درگ ریسر قانونی در جاده‌ها تردد می‌کرد.

  • فورد موستانگ شلبی GT500KR 1968


هیچ لیستی از موستانگ های نمادین بدون حضور حداقل یک نسخه GT500 کامل نمی‌شود و این مدل‌های سال 1967 یک اتومبیلی اسطوره‌ای هستند اما شلبی در سال 1968 از کبرا جت برای ساخت نسخه‌ای سریع‌تر که پادشاه جاده نام داشت استفاده کرد. این یک نام جذاب است که روی موستانگی جذاب‌تر بکار رفته است.

  • فورد موستانگ مک 1 مدل 1969


در اواخر دهه 60 میلادی فورد اقدام به معرفی مدل مک وان شکل گرفته بر پایه موستانگ اسپورت کرد. این اتومبیل دارای ویژگی‌های ارتقا یافته کبرا جت 428 بود و از کاپوت کاربردی سود می‌برد. بدین ترتیب شما نه تنها هوایی خنک‌تر را به پیشرانه می‌رسانید بلکه رقص ورودی هوا در زمان رانندگی را نیز تماشا می‌کنید.

  • فورد موستانگ مک 1 مدل 1971


طراحی بدنه موستانگ های اوایل دهه 70 به اندازه مدل‌های قبلی نمادین نیست اما بی‌شک مدل‌های مک 1 سال‌های 71 تا 73 را باید جذاب دانست. ورودی‌های دوگانه روی کاپوت به همراه دو رنگ مجزا و پکیج‌های گرافیکی از چند فرسخی داد می‌زنند که با اتومبیلیی جذاب طرف هستیم.

  • فورد موستانگ SVO 1986


نه SVO در قلب خود پیشرانه‌ای 8 سیلندر ندارد اما هنوز هم به این لیست تعلق دارد. زمانی که این اتومبیل معرفی شد از پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربویی استفاده می‌کرد که قدرت آن به اندازه پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری بود. فورد در سال 1986 قدرت آن را به 200 اسب بخار نیز رساند که در مقایسه با استانداردهای دهه 80 میلادی کاملاً احساس‌برانگیز بود.

  • فورد موستانگ 0 LX 1987-1992


فورد نسخه SVT کبرا و کبرا R را نیز ساخت اما مهم‌ترین موضوع اینکه نسخه 5.0 LX ظاهری کندتر از آنچه واقعاً بود نشان داد. مدل LX از همان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری استفاده می‌کرد اما ظاهر آن گیرایی کمتری داشت. این اتومبیل در دهه 90 میلادی واقعاً سریع بوده و به لطف حجم تولید بالا قیمت نازلی دارد.

  • فورد موستانگ SVT کبرا R مدل 2000


موستانگ کبرا 1999 اولین موستانگی است که با سیستم تعلیق عقب مستقل به فروش رسید. البته مدل کبرا R سال 2000 دارای خروجی‌های کناری اگزوز هم هست که همیشه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این اتومبیل همچنین از پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری قوی‌تری که نیازمند برخی قطعات اضافی همچون بال عقب بزرگ می‌باشد استفاده می‌کند.

  • فورد موستانگ بولیت 2008


به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد تولید فیلم اسطوره‌ای بولیت، فورد برای سال 2008 اقدام به تولید موستانگ بولیت کرد. همانند نسخه سال 2011، این اتومبیل اساساً نسخه ریبج شده موستانگ GT با قدرت بیشتر و هندلینگ بهبود یافته بود. این اتومبیل دارای داشبورد و اهرم تعویض دنده آلومینیومی می‌باشد.

  • فورد موستانگ باس 302 لاگونا سکا 2012


پس از آنکه موستانگ GT 2011 با پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر معرفی شد تنها موضوع زمان بود که احیای نام باس 302 را یک ضرورت جلوه می‌داد. اما هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد باس 302 مدل 2012 این‌قدر خوب باشد. مدل متمرکز روی پیست لاگونا سکا حتی پا را فراتر گذاشته و لپ تایم‌های باعث شرمساری ب ام و M3 می‌شد.

  • فورد موستانگ شلبی GT350R مدل 2016


باس 302 لاگونا سکا یک موستانگ خیال‌انگیز است اما مدل 526 اسب بخاری شلبی GT350R واقعاً در کلاس جهانی حضور دارد. در واقع این اتومبیل فرمان‌پذیری بهتری داشته و پس از مک لارن 570S در رتبه دوم بهترین اتومبیلی راننده موتور ترند در سال 2016 قرار گرفته است.

منبع: motortrend

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..