6

ژوئن

معرفی برترین پیشرانه‌های سال 2018


پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری بار دیگر پیروز کلی جوایز پیشرانه بین‌المللی سال 2018 شد و پس از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری اکوبوست فورد به دومین پیشرانه‌ای تبدیل شد که سه سال متوالی به این عنوان دست یافته است.


پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی پورشه نیز در رده‌بندی کلی رتبه دوم را به دست آورده و قلب آهنین 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری نیز تکمیل کننده پودیوم است.


هیئت‌داوران پیشرانه برتر سال را داوران کاملاً مستقلی تشکیل می‌دهند و این رویداد برای بیستمین سال متوالی در آلمان برگزار شده است.


پیشرانه 8 سیلندر فراری که با کد F154CB شناخته می‌شود به عنوان بهترین پیشرانه 20 سال گذشته نیز انتخاب شده و عنوان “بهترین بهترین‌ها” را نیز به خانه برده است.


این اتومبیلساز ایتالیایی همچنین در دیگر کلاس‌ها نیز خوش درخشیده و جایزه پیشرانه جدید را با قلب آهنین 12 سیلندر 6.5 لیتری به دست آورده و همچنین در بخش پیشرانه پرفورمنس و بخش پیشرانه‌های 3 تا 4 لیتر نیز با همان پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو موفق ظاهر شده است.


Dean Slavnich همکار رئیس جوایز پیشرانه بین‌المللی سال می‌گوید:

فراری با پیشرانه 8 سیلندر خود نشان داده که حتی سخت‌گیرترین خریداران نیز خواهان پیشرانه‌های کاراتر و کوچک‌تر هستند. در واقع این پیشرانه ترکیب فوق‌العاده‌ای از پرفورمنس و غرش خاص مارانللو بوده و به همین خاطر در سه سال پیش شکست‌ناپذیر نشان داده است.

Slavnich اضافه می‌کند:

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری یاد شده در مدل 488 GTB بکار رفته و نمونه‌ای فوق‌العاده از یک پیشرانه توربوی پرفورمنس است که راه خود را از رقبا جدا کرده و البته بازنگری و بهبود آن در مدل 488 پیستا باعث شده بهترین پیشرانه دنیا بازهم بهتر شود. بی‌شک شاهد شاهکاری مهندسی از سوی فراری هستیم. نبود تأخیر توربو، تحویل نرم قدرت، غرش بی‌نظیر و قدرت زیاد باعث شده‌اند این پیشرانه 8 سیلندر یک اثر هنری لقب گیرد.


همچنین فولکس‌واگن نیز با پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی خود در بخش پیشرانه‌های زیر 1 لیتر پیروز بوده و تسلا نیز عناوین بهترین پیشرانه سبز و قوای محرکه الکتریکی را به دست آورده است.


در ادامه پیشرانه پیروز هر بخش را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • پیشرانه بین‌المللی سال 2018
  1. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی پورشه
  3. پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  5. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فولکس‌واگن
  6. پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
  7. پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آئودی
  8. پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی پژو-سیتروئن
  9. پیشرانه 2 لیتری توربوی پورشه

– بهترین بهترین‌ها

  1. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فورد
  3. پیشرانه 3.2 لیتری ب ام و M
  4. پیشرانه 1.4 لیتری TSI فولکس‌واگن
  5. پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید سینرژی تویوتا
  6. پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
  7. پیشرانه 3 لیتری توئین توربوی ب ام و
  8. پیشرانه روتاری رنسیس مزدا
  9. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری تویوتا
  10. پیشرانه 1 لیتری IMA هوندا
  11. پیشرانه 4.4 لیتری والو ترونیک ب ام و
  12. پیشرانه 875 سی‌سی توئین ایر فیات

– پیشرانه پرفورمنس سال

  1. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه 4 لیتری بوکسوری پورشه
  3. پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
  4. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
  5. پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری آئودی
  6. پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ب ام و M

– پیشرانه جدید سال

  1. پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
  2. پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ب ام و M
  3. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی 48V مرسدس بنز
  4. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربوی هیبریدی پورشه
  5. پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی آئودی
  6. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مک لارن

– پیشرانه سبز سال

  1. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  2. پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
  3. قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
  5. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر و سوپرشارژر هیبریدی ولوو
  6. قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان

– قوای محرکه الکتریکی سال

  1. قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
  2. قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
  3. قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
  4. قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان
  5. قوای محرکه تمام الکتریکی فولکس‌واگن
  6. قوای محرکه تمام الکتریکی هیوندای-کیا

– پیشرانه زیر 1 لیتر سال

  1. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فولکس‌واگن
  2. پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فورد
  3. پیشرانه 2 سیلندر 647 سی‌سی الکتریکی-بنزینی ب ام و
  4. پیشرانه 3 سیلندر 988 سی‌سی توربوی هوندا
  5. پیشرانه 3 سیلندر 898 سی‌سی توربوی رنو-نیسان
  6. پیشرانه 3 سیلندر 999 سی‌سی توربوی جنرال موتورز

– پیشرانه 1 تا 1.4 لیتری سال

  1. پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی پژو-سیتروئن
  2. پیشرانه 1.4 لیتری TFSI ACT فولکس‌واگن
  3. پیشرانه 1.4 لیتری TFSI فولکس‌واگن
  4. پیشرانه 1.4 لیتری TFSI الکتریکی-بنزینی فولکس‌واگن
  5. پیشرانه 1.2 لیتری توربوی تویوتا
  6. پیشرانه 1.4 لیتری توربوی مولتی ایر فیات-کرایسلر

– پیشرانه 1.4 تا 1.8 لیتری سال

  1. پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
  2. پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوی ب ام و
  3. پیشرانه 1.5 لیتری TSI Evo فولکس‌واگن
  4. پیشرانه 1.8 لیتری TFSI آئودی
  5. پیشرانه 1.5 لیتری توربوی هوندا
  6. پیشرانه 1.8 لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس

– پیشرانه 1.8 تا 2 لیتری سال

  1. پیشرانه 2 لیتری توربوی پورشه
  2. پیشرانه 2 لیتری توربوی مرسدس-ای ام جی
  3. پیشرانه 2 لیتری توربوی هوندا
  4. پیشرانه 2 لیتری TFSI آئودی
  5. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربوی ب ام و
  6. پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژر سوپرشارژر ولوو

– پیشرانه 2 تا 2.5 لیتری سال

  1. پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آئودی
  2. پیشرانه 2.5 لیتری توربوی پورشه
  3. پیشرانه 2.3 لیتری توربوی فورد
  4. پیشرانه 2.4 لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس
  5. پیشرانه 2.1 لیتری CDI مرسدس بنز
  6. پیشرانه 2.5 لیتری توربوی سوبارو

– پیشرانه 3 تا 4 لیتری سال

  1. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
  2. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
  3. پیشرانه 4 لیتری بوکسوری پورشه
  4. پیشرانه 3.8 لیتری توربوی بوکسوری پورشه
  5. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مک لارن
  6. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری تری توربوی TDI آئودی/بنتلی

پورشه 718 باکستر 2018

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..