30

مه

معرفی ارزشمندترین برندهای اتومبیلیی در سال 2018


تحلیل‌گر مشهور بازار Kantar Millward Brown لیست 100 برند ارزشمند جهان را منتشر کرده است. برای ششمین سال متوالی تویوتا در بین اتومبیلسازان عنوان ارزشمندترین برند اتومبیلیی را به خود اختصاص داده و ارزش آن به 29.987 میلیارد دلار می‌رسد که افزایش 5 درصدی را در مقایسه با سال پیش نشان می‌دهد.


تویوتا با افزایش قابل‌توجه تقاضا برای شاسی بلندهای خود در آمریکا و اروپا مواجه بوده و همین امر باعث شده در بحث ارزشمندترین‌ها رتبه اول اتومبیلیی‌ها را به خود اختصاص دهد. این را مدیر موسسه یاد شده در خلال صحبت با اتوموتیونیوز اروپا گفته است.

Toyota Badge
به جرات می‌توان گفت تویوتا در زمینه ارزشمندترین برندهای اتومبیلیی لیست یاد شده را به قبضه گرفته است. تاکنون 13 بار لیست ارزشمندترین برندها منتشر شده و تویوتا 11 بار عنوان ارزشمندترین برند اتومبیلیی را به خود اختصاص داده است. این برند تنها در سال‌های 2010 و 2012 به کسب رتبه دوم بسنده کرده است.

mercedes badge
در این مطالعه مرسدس بنز نیز از افزایش 9 درصدی ارزش برند خود سود می‌برد و هم‌اکنون با ارزش 25.684 میلیارد دلاری در رتبه دوم اتومبیلیی‌ها قرار دارد. بدین ترتیب مرسدس از BMW که با ارزش برند 25.624 میلیارد دلاری که رتبه سوم را در اختیار دارد سبقت گرفته است. شایان ذکر است ارزش برند BMW نیز رشد 4 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

2015-bmw-x6-m50d-euro-spec-grille-and-badge
مدیر این موسسه می‌گوید مرسدس عمدتاً به خاطر رشد تقاضا در چین، برزیل و روسیه از ب‌ام‌و عبور کرده درحالی‌که محبوبیت E کلاس نیز دیگر فاکتور کمک کننده به این شرکت بوده است.

همچنین در رتبه‌های چهارم تا دهم ارزشمندترین برندهای اتومبیلیی نیز به ترتیب فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، ماروتی سوزوکی و فولکس‌واگن قرار دارند. فولکس پس از دو سال غیبت در لیست 10 برند ارزشمند اول اتومبیلیی که به دلیل دیزل گیت بوده دوباره به این جمع اضافه شده است.


اما اگر بخواهیم لیست کلی را از نظر بگذرانیم باید گفت گوگل در رتبه اول بوده و ارزش قابل‌توجه 302.063 میلیارد دلاری دارد که 23 درصد بیشتر از سال پیش می‌باشد. اپل نیز با ارزش برند 300.595 میلیارد دلاری (افزایش 28 درصدی ارزش) در رتبه دوم بوده و آمازون نیز رشد قابل‌توجه 49 درصدی داشته و با 207.594 میلیارد دلار ارزش برند در جایگاه سوم جا خوش کرده است. رتبه‌های چهارم تا دهم لیست کلی نیز به ترتیب به مایکروسافت، تنسنت، فیس‌بوک، ویزا، مک‌دونالد، گروه علی‌بابا و AT&T تعلق دارد.


اما برندهای جهانی چگونه رتبه‌بندی می‌شوند؟ در توضیح این امر آمده است:

به منظور شناسایی میزان ارزش دلاری هر برند، موسسه BrandZ بر پایه مصاحبه‌هایی که با بیش از 3 میلیون مصرف‌کننده و درباره هزاران برند انجام داده و همچنین تحلیل‌های دقیق عملکرد مالی و تجاری اقدام به ارزشیابی برندها می‌کند.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..