2

سپتامبر

مسابقه فرمول یک ایتالیا، خیزش مرسدس در خانه فراری

[ad_1]

شروع مسابقه گرندپری مونزا 2018 با پیشتازی کیمی رایکونن همراه بود. رایکونن در دور تعیین خط نیز رکورد سریع‌ترین دور تاریخ این پیست را زده بود و دومی سباستین فتل نیز نوید روزی وب برای فراری در مسابقه خانگی و در حضور تماشاگران پرشور ایتالیایی را می‌داد.


پشت سر رانندگان فراری هم مرسدس‌ها قرار داشتند. اما در همان دور اول برخورد فنل با لوئیس همیلتون در پیچ باعث اسپین و آسیب اتومبیلی او شد و تقریباً در همان ابتدا امیدهای سکوی او را در این مسابقه بر باد داد. فتل بعد از تعمیر جلوبندی و ورود دوباره به مسابقه از رده هیجدهم، با جنگندگی نشان داد که مسابقه برای او تمام نشده است.

در طول مسابقه همیلتون و رایکونن چند بار رده‌های خود را با هم جابجا کردند اما در این میان بوتاس با فداکاری خود با تایرهای فرسوده، به مدت زیادی روبروی رایکونن دفاع کرد تا فاصله هم‌تیمی او یعنی همیلتون با رایکونن از 18 ثانیه کاهش یابد. این مقاومت بوتاس که البته با دستور تیمی هم صورت گرفت تا آنجا پیش رفت که تایر نوی سمت چپ عقب رایکونن تاول زد. موضوعی که نهایتاً بسیار به کمک مرسدس آمد و همیلتون بعد از کمی رانندگی پشت سر کیمی رایکونن، سرانجام از او سبقت گرفت.


حتی در انتهای مسابقه بیم این می‌رفت که رایکونن با مشکل تایر، این مسابقه را از دست بدهد اما سرانجام او توانست سکوی دوم را از آن خود کند. کیمی رایکونن همچنین به‌عنوان بهترین راننده این مسابقه نیز انتخاب شد. عنوانی که می‌توانست به فتل هم تعلق گیرد که خود را از رده آخری تا چهارمی بالا کشید. بوتاس نیز که در دورهای پایانی با ورشتاپن درگیر بود به علت برخوردی که با او داشت و از پیست خارج شد، نهایتاً به‌عنوان چهارمین اتومبیل از خط پایان گذشت. هرچند با پنالتی و جریمه ورشتاپن در این برخورد، بوتاس جایگاه سومی را کسب کرد.

فراری تا پیش از شروع این مسابقه با اتومبیلهای پرسرعت‌تر خود این امید را در بین هواداران ایجاد نموده بود که نتیجه‌ای درخشان در این پیست ثبت نماید اما وقایع این مسابقه نشان داد که مرسدس را هم نباید دست‌کم گرفت.


در این مسابقه آلونسو و ریکاردو هم در میانه مسابقه به علت مشکل فنی، مجبور به ترک رقابت شدند.

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..