24

جولای

مرسدس بنز A کلاس سدان جدید، سلطان آئرودینامیک




یکی از روان‌ترین اتومبیلهای دنیا…

حدود سه ماه پس از معرفی سدان طویل‌تر A کلاس در بازار چین، مرسدس کمپین تیزری نسخه استاندارد این اتومبیل را که به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد شروع کرده است. اولین اپیزود این مجموعه روی راندمان آئرودینامیکی اتومبیل که ضریب درگ قابل‌توجه 0.22 را دارد تمرکز کرده است. خب این عدد آشنا به نظر می‌رسد زیرا اولین نسخه سدان A کلاس به اندازه CLA 180 CDI روان می‌باشد.


خب یک لحظه صبر کنید! آیا XL1 آئرودینامیک ترین اتومبیلی تولیدی دنیا نیست؟ بله و نه! این اتومبیلی هیبریدی فوق کم‌مصرف ضریب درگ 0.19 داشته اما باید گفت فولکس‌واگن تنها 250 دستگاه از این اتومبیل را ساخته است. این میزان تولید بسیار کم بوده و در مقایسه با میزان تولید CLA و A کلاس عددی محسوب نمی‌شود.


نیازی به گفتن نیست که مرسدس زمان زیادی را در تونل باد صرف کرده تا A کلاس سدان بتواند چنین ضریب درگی داشته باشد. برای مثال اسپویلرهای جلو و عقب به منظور عبور هوا از اطراف چرخ‌ها طراحی شده‌اند و حتی خود لاستیک‌ها نیز طراحی خاص و هدفمندی دارند. در برخی کشورها، این اتومبیل با سیستم شاتر دوبخشی سفارشی ارائه خواهد شد که پشت جلوپنجره قرار داشته و میزان جریان هوای عبوری از داخل پیشرانه را کاهش می‌دهد.


به منظور هرچه آئرودینامیک تر کردن A کلاس سدان، مرسدس ایده مهروموم جدیدی را بکار گرفته و تقریباً پانل بندی کاملی را در زیر بدنه خلق کرده است. محصول جدید اشتوتگارتی‌ها در زیندل فینگن مهندسی شده و تونل باد مرسدس نیز همین‌جا مستقر است. مرسدس A کلاس سدان در راستات که چند کیلومتر دورتر از زیندل فینگن است ساخته خواهد شد و البته در مکزیک نیز تولید خواهد شد.

مرسدس قول داده نسخه آمریکایی این اتومبیل از نظر فضای سر در عقب بهترین اتومبیلی کلاس خواهد بود و البته از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX نیز در A کلاس سدان بهره خواهد برد.

مرسدس بنز A کلاس سدان
انتظار می‌رود رونمایی رسمی این اتومبیل چند روز دیگر صورت گیرد.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..