4

سپتامبر

لوکس و مدرن! اولین تجربه رانندگی با آئودی Q8 مدل 2018


با افزایش سهم شاسی بلندها از بازار اتومبیل، تولید جدیدترین عضو خانواده شاسی بلندهای آئودی امری اجتناب‌ناپذیر بوده است. Q8 پرچم‌دار جدید ارباب حلقه‌ها است که بالاتر از Q7 قرار داشته و انتخابی شیک‌تر و جذاب‌تر محسوب می‌شود.

آئودی Q8
به لطف طراحی مدرن‌تر و کابینی کاملاً جدید، این اتومبیل بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. آئودی با تولید Q8 به جنگ رقیبانی همچون ب ام و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه می‌رود، دو اتومبیلیی که در چند سال گذشته کلاس شاسی بلندهای کوپه را تعریف کرده‌اند.

آئودی Q8
خب با این تفاسیر، چه چیزی باعث می‌شود آئودی Q7 و Q8 علیرغم استفاده از پلتفرمی مشترک با یکدیگر تفاوت داشته باشند؟ آئودی در دو سال گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده و این قدبلند لوکس و شیک آن را ثابت می‌کند.

آئودی Q8
جدیدترین زبان طراحی آئودی در این شاسی‌بلند کوپه با جلوپنجره بزرگ‌تر و اسپورت تر و نمای جلوی زاویه‌دارتر همراه شده است. چراغ‌های جلوی جدید به همراه نوار LED در چراغ‌های عقب نمای جذابی به وجود آورده‌اند. همچنین پنجره‌های بدون فریم نیز حس لوکس بودن را به این اتومبیل تزریق کرده و باعث می‌شوند Q8 فوراً از رده پایین‌تر خود متمایز شود.

آئودی Q8
کابین یک‌قدم فراتر گذاشته و طراحی آن از لیموزین بسیار لوکس A8 الهام گرفته است. داشبورد جدید ترکیبی از پلاستیک‌های مشکی نرم و باکیفیت و فلزهای برس خورده است. کابین Q8 فوق‌العاده مدرن حس می‌شود. کیفیت تمامی اجزا عالی بوده اما با بررسی عمیق‌تر برخی نقاط می‌توان فهمید که پلاستیک‌های خراش پذیر هم در فضای داخلی بکار رفته است.

آئودی Q8
همانند اکثر محصولات لوکس و مدرن آئودی، شاسی‌بلند Q8 نیز از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MMI آئودی سود می‌برد. یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی اصلی در داشبورد قرار گرفته و دومین صفحه که ابعاد 8.6 اینچی دارد درست بالای کنسول مرکزی نصب شده و عملکردهای رادیو و سیستم تهویه مطبوع را کنترل می‌کند.


پیش از این بارها گفته شده که حذف دکمه‌های فیزیکی و استفاده از صفحات نمایش بزرگ و پیچیده ضرورتاً چیز خوبی نیست زیرا استفاده از تنظیمات عملکردها در زمان حرکت و با استفاده از صفحه‌نمایش به آسانی انجام نمی‌پذیرد. بازخورد هپاتیک صفحات نمایش البته احساس بهتری داشته و اگر دوستدار تکنولوژی‌های جدید باشید احتمالاً از این تکنولوژی خوشتان خواهد آمد؛ اما افرادی که بیشتر با محصولات قدیمی‌تر آئودی مأنوس هستند شاید خیلی متقاعد به استفاده از این سیستم‌های نوین نباشند.


کاکپیت مجازی 12.3 اینچی به‌صورت استاندارد در Q8 نصب شده و استفاده از آن آسان است. تنظیمات مورد استفاده در آئودی واضح‌ترین پشت آمپرهای دیجیتال بازار می‌باشد.

آئودی Q8
اما بد نیست نگاهی هم به فضای داخلی این شاسی‌بلند لوکس داشته باشید. فضای سرنشینان Q8 در مقایسه با Q7 خیلی زیاد نیست اما فضای زیادی در بخش جلو برای راننده و سرنشین وجود داشته و حتی در بخش عقب نیز فضای مناسبی وجود دارد. استایل کوپه‌ی Q8 بیش از آنکه روی فضای کابین تأثیر گذاشته باشد فضای صندوق را تحت تأثیر قرار داده است.

زمانی که از همه‌ی صندلی‌ها استفاده شده باشد فضای 603 لیتری در صندوق مهیا است و البته صندلی ردیف سوم مشابه Q7 در این اتومبیل وجود ندارد. با این میزان پول پرداختی شما فضای بیشتری در عقب رنجروور اسپورت خواهید یافت اما خب در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای کوپه آئودی دست برتر را دارد.

آئودی Q8
از نظر سواری Q8 هم احساسی مشابه دیگر محصولات بزرگ آئودی که از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس استفاده می‌کنند داشته اما تغییرات کوچکی در مقایسه با Q7 دیده می‌شود. برای مثال تمامی مدل‌های بازار بریتانیا از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و Q8 در راحت‌ترین حالت رانندگی یک کروزر شگفت‌انگیز است. تنها زمانی که سرعت اتومبیل کم باشد برخی دست‌اندازها عملکرد اتومبیل را تحت تأثیر قرار خواهند داد و غیر از آن چیز زیادی را متوجه نخواهید شد.

آئودی Q8
اما با انتخاب حالت دینامیک اوضاع تغییر می‌کند. شکی وجود ندارد Q8 شاسی‌بلندی است که راننده می‌تواند با اعتمادبه‌نفس بالا آن را تحت‌فشار قرار دهد اما در مسابقه‌ای‌ترین حالت سواری اتومبیل فوق‌العاده تیز می‌باشد. توصیه ما این است که از این حالت تنها در نرم‌ترین جاده‌ها استفاده کنید.

آئودی Q8
چیز زیادی درباره فرمان و پیشرانه این اتومبیل نمی‌توان گفت زیرا در سایر محصولات آئودی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. فرمان در دست راننده سبک حس می‌شود اما در حالت دینامیک این حس تقریباً محو می‌شود. ولی فرمان به دستورات راننده فوراً عکس‌العمل نشان داده و سریعاً مسیر حرکت را عوض می‌کند.

پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری زیر کاپوت با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری می‌کند. این قوای محرکه در مدل سبک‌تر A7 اسپورت بک عملکرد بسیار خوبی داشته و اگرچه به اندازه اعداد پیشنهادی سریع به نظر نمی‌رسد اما هنوز هم آرامش و رفاه بالایی دارد. تنها نقطه‌ضعف این اتومبیل گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور است که در تعویض دنده‌ها کمی تعلل نشان می‌دهد.

آئودی Q8
آئودی Q8 جدید یک شاسی‌بلند لوکس پرچم‌دار بوده و دلایل زیادی برای انتخاب آن در مقایسه با مدل جادارتر و ارزان‌تر Q7 وجود دارد. فضای سر این اتومبیل تحت تأثیر خط سقف خمیده قرار نگرفته و طراحی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز در جدیدترین محصولات ارباب حلقه‌ها دیده می‌شود. پیشرانه‌ای جذاب و سواری خوب باعث می‌شوند با یک پرچم‌دار شسته‌رفته و رده‌بالا روبرو باشیم.

آئودی Q8

مشخصات آئودی Q8 50 TDI quattro S-Line tiptronic

  • قیمت: 65040 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل MHEV
  • قدرت/گشتاور: 282 اسب بخار/620 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 245 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..