27

جولای

فولکس‌واگن: نمایشگاه‌های اتومبیلیی اساساً مرده‌اند!





هم‌اکنون که تأیید شد نمایشگاه اتومبیلی دیترویت 2020 در ماه ژوئن برگزار خواهد شد برخی افراد در حال زیر سؤال بردن اساس نمایشگاه‌های اتومبیلیی هستند! البته از مدت‌ها پیش بحث‌های گوناگونی درباره مفید بودن یا نبودن برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در عصر مدرن امروزی صورت گرفته بوده و شنیدن چنین اظهارنظرهایی از دهان مدیران ارشد اتومبیلسازان طراز اول جهانی به‌هرحال موجب آگاهی بیشتر می‌شود.


نشریه موتورینگ استرالیا گزارش داده که مدیرعامل گروه فولکس‌واگن آقای هربرت دایس معتقد است نمایشگاه‌های اتومبیلی سنتی مرده‌اند. دایس می‌گوید این رویدادهای اتومبیلیی محصول دهه 60 میلادی بوده و دیگر با عصر حاضر هماهنگی ندارند. این نمایشگاه‌ها خواسته‌های اتومبیلسازان و خریداران را برآورده نمی‌سازد.


با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توانایی ساخت ویدئو و در معرض قرار دادن آن برای میلیون‌ها بازدید کننده، دایس شاید حق داشته باشد. در چند سال اخیر بسیاری از اتومبیلسازان محصولات جدید خود را جدا از نمایشگاه‌های اتومبیلیی معرفی کرده‌اند. همچنین رویدادهایی معرفی اتومبیلیی مستقل بیشتری دیده شده است. اتومبیلسازان در هر مورد از توانایی‌ها و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای معرفی هر چه‌ بهتر محصولات خود استفاده می‌کنند.


یکی از فاکتورهای دیگر عدم رغبت اتومبیلسازان برای حضور در رویدادهای اتومبیلیی سنتی هزینه‌های بالای آن است به گونه‌ای که جدا از هزینه اجاره غرفه، اتومبیلسازان باید هزینه‌های مربوط به متریال، کارکنان و حمل‌ونقل و… را تقبل کنند. این هزینه‌ها برای نمایشگاه‌های بزرگ به راحتی از 1 میلیون دلار عبور می‌کند و برخی افراد می‌گویند این هزینه نسبتاً بالا را می‌توان صرف مراسم معرفی خلاقانه‌تری کرد.


البته انتظار نداریم نمایشگاه‌های اتومبیلیی به صورت کامل حذف شوند. آئودی، مرسدس بنز و ب‌ام‌و در نمایشگاه اتومبیلی دیترویت 2019 غایب خواهند بود و همین دلیل برای تغییر زمان برگزاری آن به ماه ژوئن 2020 کافی است.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..