12

جولای

شرکتی چینی در آلمان برای مرسدس بنز و ب ام و باتری می سازد

[ad_1]



بزرگترین شرکت باتری‌سازی چین قصد دارد در سرمایه‌گذاری هنگفتی در آلمان کارخانه‌ای برای تولید سلول‌های باتری (سلول انرژی) ماشینهای برقی بسازد. نام ب ام و
و مرسدس بنز
به عنوان مشتریان محصولات این شرکت به میان آمده است.


شرکتی چینی در آلمانی برای مرسدس بنز و ب ام و باتری می سازد

وزیر اقتصاد ایالت تورینگن آلمان، خبری را که هفته‌هاست در محافل اقتصادی نقل می‌شود تأیید کرد: قرار است کمپانی Contemporary Amperex Technology Ltd چین کارخانه‌ای جدید در این ایالت شرقی آلمان بسازد. سلول باتری‌های مورد نیاز برای ساخت ماشینهای برقی در این کارخانه تولید خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد تورینگن، جزئیات این پروژه بعدازظهر دوشنبه ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) همزمان با گفت‌وگوهای هیئت‌های دولتی دو کشور در برلین در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. تفاهم‌نامه اجرای پروژه هم در همین روز امضا می‌شود.


CATL بزرگترین شرکت تولید باتری در چین است.

وزیر اقتصاد تورینگن تأسیس کارخانه یادشده را یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در این ایالت در ۱۰ سال اخیر توصیف کرده است؛ سرمایه‌گذاری‌ای که به تورینگن این فرصت را می‌دهد که “به یکی از مهمترین مراکز فناوری باتری در اروپا تبدیل شود.”

حجم سرمایه‌گذاری برای تأسیس این کارخانه صدها میلیون یورو اعلام شده و دولت محلی امیدوار است در پی آن هزار فرصت شغلی ایجاد شود.



سفارش میلیاردی ب‌ام‌و


روزنامه اقتصادی-مالی “هاندِلزبلات” آلمان اخیرا گزارش داده بود که ماشینسازی ب‌ام‌و قصد دارد باتری نسل جدید ماشینهای برقی خود را از این کارخانه تهیه کند. این نشریه به نقل از رئیس هیئت مدیره این غول ماشینسازی نوشته بود: «ما سفارشی میلیاردی به CATL داده‌ایم». هارالد کروگر گفته بود، ما خیلی سریع با CATL وارد همکاری شدیم و در ساخت یک کارخانه در اروپا مشارکت کردیم.

به گزارش “هاندلزبلات”، کمپانی دایملر آلمان که از جمله ماشینهای مرسدس بنز را تولید می‌کند هم به خرید باتری از CATL دست‌کم فکر می‌کند.

کمپانی‌های آسیایی در زمینه تولید سلول‌های باتری پیشتاز هستند. تولیدکنندگان آلمانی بیشتر روی مونتاژ سلول‌ها و تولید محصول نهایی یعنی بلوک باتری برای ماشینهای برقی متمرکز شده‌اند.



بازار سیری‌ناپذیر چین برای ماشینسازان آلمان


چین مهمترین بازار ماشینسازان آلمانی است. خیز بلند این کشور به سوی تولید و استفاده از ماشینهای پاک شرکت‌های آلمانی را که همچنان بخش عمده محصولات‌شان با موتورهای فسیلی کار می‌کند، نگران کرده و به تکاپو واداشته است.

چین برنامه بلندپروازانه‌ای دارد. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ماشینهای برقی را به شدت گسترش دهد. به عنوان نمونه جایگاه‌های شارژگیری این ماشینها نباید بیش از یک کیلومتر از هم فاصله داشته باشند.

همچنین شرکت‌هایی که در چین بیش از ۳۰ هزار ماشین در سال با موتورهای سوخت فسیلی تولید یا وارد می‌کنند، موظف شده‌اند از سال ۲۰۱۹ ده درصد و از سال ۲۰۲۰ دوازده درصد محصولات خود را به محصولات برقی یا هیبریدی اختصاص دهند. ماشینسازانی که ماشینی برقی عرضه کنند، بیشتر تشویق می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ در چین بیش از نیم میلیون ماشینی برقی به فروش رفت. این رقم در آلمان به زحمت به ۱۵ هزار دستگاه (بسیار کم‌تر از یک درصد کل ماشینهای فروخته‌شده در آلمان) رسید.

نروژ در استفاده از ماشینهای پاک نسبت به جمعیتش یکی از کشورهای پیشتاز در جهان است. در نروژ در سال ۲۰۱۷ نیمی از ماشینهای نوی شماره‌گذاری شده، برقی یا هیبریدی بودند.

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..