13

آوریل

زبان طراحی متنوع و هیجان‌انگیز برای هیوندای!


تاکنون دقت کرده‌اید که اتومبیلهای اکثر کمپانی‌ها صرف‌نظر از ابعاد یا جایگاه در سبد محصولات چقدر شبیه یکدیگر هستند؟ لوک دانکر ولک، مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این موضوع دیگر در مورد هیوندای صدق نخواهد کرد. این مدیر ارشد در مصاحبه با موتورینگ گفته که خواهان طراحی‌های متفاوت‌تر و برجسته‌تر برای محصولات جدید هیوندای است.


دانکر ولک گفته است:

ما باید به هر اتومبیل شخصیت خاص خودش را بدهیم. صحبت درباره این موضوع هنوز زود است اما در خاتمه سال جاری یا اوایل سال آینده برخی محصولات با ظاهر متفاوت و برجسته معرفی خواهند شد.


مدیر طراحی هیوندای به این نکته اشاره می‌کند که بازار داخلی این شرکت یعنی کره جنوبی شاهد اتومبیلهای زیادی با طراحی بسیار شبیه هم بوده و البته ظاهر جذابی هم ندارند:

اگر همه اتومبیلها یک طراحی واحد و مشابه را داشته باشند بنابراین شما یک‌ چشم‌انداز کسل‌کننده را خلق می‌کنید. من نمی‌خواهم این کار اتفاق بیفتد.


دانکر ولک که قبلاً مدیر طراحی بنتلی بوده می‌گوید محصولات جنسیس شاید زبان طراحی محدودشده‌تری دارند. این یک حرکت مناسب برای برندی لوکس و تازه می‌باشد.

او گفت:

جنسیس پر سر و صدا نخواهد بود. ما از خودمان مطمئن هستیم و معتقدیم این برند هارمونی و هماهنگی مناسبی دارد. ما جوان هستیم و نمی‌خواهیم خودمان را محدود کنیم.

جنسیس Essentia کانسپت
مدیر هیوندای درباره کانسپت جنسیس Essentia که در نیویورک به نمایش درآمد نیز سخن گفته و به این نکته اشاره کرده که مفهومی یاد شده می‌تواند به عنوان نقشه راه طراحی جنسیس مطرح باشد:

هر برندی نیازمند یک نماد است و من فکر می‌کنم Essentia می‌تواند برای این هدف بکار رود.

جنسیس Essentia کانسپت
هیوندای و جنسیس تنها اتومبیلسازانی نیستند که درباره ایجاد تفاوت بیشتر در محصولات جدید خود سخن می‌گویند. در ژانویه نیز شنیدیم BMW هم‌ چنین برنامه‌ای را مدنظر داشته و مدیر طراحی این شرکت آقای آدریان ون هوی دونک به اتوموتیونیوز گفته بود:

شما شاهد اتومبیلهایی خواهید بود که کاراکتر قوی‌تر و تفاوت‌های بیشتری خواهند داشت.

جنسیس Essentia کانسپت

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..