18

سپتامبر

رکورد فروش گروه فولکس‌واگن در هشت ماه نخست امسال

[ad_1]

به لطف عرضهٔ محصولات جدید و همین‌طور شروع حرکت الکتریکی، به نظر می‌رسد سایهٔ اثرات رسوایی دیزل‌گیت از گروه فولکس‌واگن برچیده شده است زیرا این غول اتومبیلسازی دنیا در هشت ماه نخست امسال 7,302,500 دستگاه اتومبیل در سراسر دنیا به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 7.5 درصدی داشته است. اروپا همچنان بزرگ‌ترین بازار گروه فولکس‌واگن است به‌گونه‌ای که از ماه ژانویه تا آگوست امسال، این گروه در این منطقه موفق به فروش 3,155,400 دستگاه اتومبیل شده است. فروش اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.

منطقهٔ آسیا-اقیانوسیه با 2,880,600 دستگاه در رتبهٔ دوم فروش گروه فولکس‌واگن قرار دارد که در اینجا هم افزایشی 6.8 درصدی به ثبت رسیده است. البته بخش عمدهٔ فروش گروه فولکس‌واگن در منطقهٔ آسیا-اقیانوسیه متعلق به چین است که به‌تنهایی 2,656,300 دستگاه از فروش این منطقه را به خود اختصاص داده است. عنوان سومین بازار پرفروش گروه فولکس‌واگن نیز در اختیار آمریکای شمالی با 631,500 دستگاه است که کاهشی جزئی برابر با 0.2 درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. این در حالی است که فروش این گروه اتومبیلسازی در آمریکای جنوبی با 13.3 درصد رشد به 387,400 دستگاه رسیده است.

در بخش اتومبیلهای سواری، خود برند فولکس‌واگن هنوز هم پرفروش‌ترین برند گروه است به‌نحوی‌که طی هشت ماه نخست سال جاری فروش آن با 6.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 4,137,900 دستگاه رسیده است. بعد از فولکس‌واگن، آئودی با 5.5 درصد افزایش فروش و ثبت فروش 1,268,600 دستگاه، دومین برند پرفروش گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود. در رتبه‌های سوم و چهارم هم به ترتیب اشکودا و سئات با فروش 844,200 دستگاه و 383,900 دستگاه قرار دارند که هردو به ترتیب 11.4 و 21.9 درصد افزایش را تجربه کرده‌اند. فروش پورشه نیز با 6.8 درصد افزایش به 176,400 دستگاه رسیده است.

در بخش وسایل نقلیهٔ تجاری نیز بازهم برند فولکس‌واگن در صدر فروش قرار دارد. بخش تجاری فولکس‌واگن از ماه ژانویه تا آگوست امسال موفق به فروش 336 هزار دستگاه وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری شده درحالی‌که بعد از آن نیز مان و اسکانیا به ترتیب با فروش 85,900 دستگاه و 60,200 دستگاه قرار گرفته‌اند.

همچنین آگوست امسال ماه بسیار خوبی برای گروه فولکس‌واگن بوده است چراکه طی این ماه مجموعاً 875,300 دستگاه اتومبیل در سراسر دنیا به فروش رسانده است که 513,300 دستگاه آن به برند فولکس‌واگن، 153,900 دستگاه به آئودی، 91,800 دستگاه به اشکودا، 41,300 دستگاه به سئات و 23,500 دستگاه به پورشه اختصاص داشته است. مجموع فروش گروه نیز در این ماه نسبت به آگوست سال گذشته 6.8 درصد افزایش داشته است. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این موفقیت گروه فولکس‌واگن آن‌را قادر خواهد ساخت که بتواند تاج پرفروش‌ترین اتومبیلساز دنیا که سال گذشته توسط اتحاد رنو-نیسان گرفته شد را در سال 2018 باز پس گیرد یا نه.

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..