15

مه

رکورد جدید هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو




هوندا سال پیش با نسل جدید سیویک تایپ R رکورد سریع‌ترین اتومبیلی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ را به خود اختصاص داد. هم‌اکنون لیست پیست‌هایی که سیویک تایپ R در آن‌ها رکوردشکنی کرده یک عضو جدید دارد.


Esteban Guerrieri پشت فرمان این هاچبک داغ در پیست de Nevers Magny-Cours فرانسه نشسته و توانسته رکورد طی یک دور این پیست برای اتومبیلهای تولیدی دیفرانسیل جلو را بشکند. رکورد 2 دقیقه و 1.5 ثانیه‌ای این اتومبیل باعث شکسته شدن رکورد 2 دقیقه و 6.4 ثانیه‌ای نسل قبلی سیویک تایپ R شده است؛ و البته این اتومبیلی ژاپنی توانسته به راحتی رکورد 2 دقیقه و 7.4 ثانیه‌ای پژو 308 GTI و رکورد 2 دقیقه و 7.7 ثانیه‌ای نسخه قوی‌تر و چهار چرخ محرک فورد فوکوس RS را نیز بهبود بخشد.


بدین ترتیب سیویک تایپ R جدید هم‌اکنون پادشاه پیست GP است که از سال 1991 تا 2008 میزبان گرندپری فرانسه بوده است. شایان ذکر است رکورد کلی این پیست در سال 2004 توسط میشائیل شوماخر و با زمان 1 دقیقه و 15.37 ثانیه ثبت شده است.


راننده سیویک TCR در مسابقات قهرمانی تورینگ جهانی گفته است:

بهتر نکته درباره سیویک تایپ R این است که به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد. این اتومبیل بسیار پاسخگو بوده و بازخورد مناسبی به شما می‌دهد. مردم تایپ R را حد نهایی هاچبک های داغ می‌دانند و ما این موضوع را امروز ثابت کردیم. این اتومبیل به ارتقای محدودیت‌های یک اتومبیلی دیفرانسیل جلو ادامه می‌دهد.

او ادامه می‌دهد:

موضوع زیبا این است که ما از حالت R+ در پیست استفاده کردیم و سپس موقع برگشتن به خانه حالت کامفورت را انتخاب کردیم.


این رکورد جدید بخشی از برنامه چلنج تایم تایپ R در سال 2018 است که تلاش دارد یک سری رکورد لپ تایم در پیست‌های متنوع را ثبت کند. نسل قبلی این اتومبیل رکوردهایی در پیست‌های استوریل، هونگارورینگ، سیلورستون و اسپا ثبت کرده و هوندا می‌خواهد با نسل جدید سیویک تایپ R تمامی این رکوردها را ارتقا دهد. به این منظور از رانندگان با استعداد همچون جنسن باتن استفاده می‌شود.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..