29

سپتامبر

رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!




به نظر می‌رسد تویوتا سوپرای جدید که امیدهای زیادی به آن می‌رود همانی خواهد بود که انتظارش را داریم. البته در سال‌های قبل سوپرا را به عنوان ماشینی اسپورت بسیار متفاوتی می‌شناختیم.


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!



دیر ارشد گازو ریسینگ آقای تتسویا تادا در مصاحبه با تاپ گیر تأیید کرده نسخه‌ی اسپورت تر و متمرکز روی پیست از سوپرا تولید خواهد شد. این مدیر ارشد فاش کرده یک زمانی تویوتا طراحی پیشرانه وسط را برای این ماشین در نظر گرفته بود.

تادا گفته است:

در مراحل برنامه‌ریزی تولید این ماشین ما طراحی پیشرانه وسط را پیشنهاد کرد و ب ام و نیز از این پیشنهاد خشنود بود اما آکیو تویودا با این ایده مخالفت کرد.

اگرچه ماشینهای پیشرانه وسط توازن بهتری در مقایسه با نسخه‌های پیشرانه جلو دارند اما تادا گفته که قرار دادن پیشرانه در جلو مزیت‌های زیادی به همراه دارد.


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!



او اظهار می‌دارد:

ما به خاطر احساس و کنترل ماشین همچنان طراحی پیشرانه جلو را انتخاب کردیم. ما می‌دانیم یک ماشینی پیشرانه جلو را چگونه کنترل کنیم زیرا قبلاً توانایی آن را داشته‌ایم.

اگرچه تویوتا سوپرا همانند پورشه کیمن یا آلپاین A110 ماشینیی پیشرانه وسط نیست اما همچنان ماشینیی خاص طرفداران خواهد بود و از این نظر دنباله‌روی پسرعموهای خود یعنی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ می‌باشد.


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!



مدل پرچم‌دار سوپرا با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی B58B30 مشترک با ب ام و عرضه خواهد شد. این پیشرانه قدرت حدود 335 اسب بخار داشته و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. نیرو نیز از طریق گیربکس به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. شایان ذکر است احتمال عرضه‌ی گیربکس دستی در این نسخه کم می‌باشد.

نسل جدید تویوتا سوپرا سال آینده معرفی خواهد شد.


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!


 رویای تویوتا سوپرا با پیشرانه وسط ، به واقعیت تبدیل نشد!

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..