3

سپتامبر

جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف


بسیاری از خانواده و حتی خودرو بازها طرفداران اتومبیلهای استیشن هستند بنابراین شنیدن شایعاتی درباره عدم عرضه نسل جدید فولکس‌واگن گلف استیشن ناراحت کننده خواهد بود. هشتمین نسل این اتومبیلی پرطرفدار و پرفروش به تولد خود نزدیک می‌شود و تأیید شده که تولید آن از ژوئن سال 2019 شروع خواهد شد. بدین ترتیب رونمایی رسمی از نسل جدید گلف چند ماه زودتر رخ خواهد داد و به احتمال زیاد آن را در نمایشگاه اتومبیلی ژنو خواهیم دید. فولکس سرمایه‌گذاری زیادی روی آماده‌سازی گلف نسل هشتم کرده است.


بنا به گزارشی که توسط اتوکار منتشر شده، فولکس برنامه‌هایی برای ساده‌سازی تعداد مدل‌های این اتومبیل داشته و نسخه سه درب را حذف کرده است. البته این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا روز به روز بر تعداد اتومبیلسازانی که محصولات سه درب خود را حذف می‌کنند افزوده می‌شود. دلیل این کار نیز افت تقاضا است. خریداران هم‌اکنون به دنبال اتومبیلهای 5 درب با ورود و خروج آسان هستند.


اما نیوزی که شوکه کننده است تصمیم فعلاً تأیید نشده‌ی فولکس برای عدم عرضه نسخه استیشن گلف می‌باشد. واقعاً باور این نیوز سخت است مخصوصاً اینکه عدم تولید گلف استیشن به معنی پایان راه نسخه آل‌تراک هم خواهد بود.


بنا به گزارش همین منبع نیوزی، مهندسان فولکس حدود 50 کیلوگرم از وزن نسل جدید گلف را کم خواهند کرد که این کار به لطف استفاده از متریال سبک‌وزن و پلتفرم MQB تحول یافته صورت خواهد گرفت. این کاهش وزن بسیار احساس‌برانگیز است زیرا فولکس‌واگن می‌خواهد این اتومبیل را پهن‌تر و طویل‌تر کند تا به این ترتیب فضای کابین و بار بیشتری ایجاد گردد.


نسخه‌های گران‌تر گلف فاقد اکثر دکمه‌های فیزیکی و اهرم‌ها خواهند بود و این کار با تعبیه صفحه‌های لمسی جلوی دید راننده و داشبورد صورت می‌گیرد. گفته می‌شود شاید سوئیچ چراغ جلوی فولکس‌واگن که بسیار مشهور است جای خود را به یک پد لمسی دهد.


اما از نظر پیشرانه‌ها، پیشرانه‌ی 1.5 لیتری TSI کنونی که دارای تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر است همچنان عرضه خواهد شد. یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری جدید نیز سایز گزینه‌ی موجود خواهد بود. به لطف سیستم استارتر/ژنراتور SGM که قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند، شاید فولکس‌واگن پیشرانه‌ی کوچک‌تر را بدون توربو عرضه کند.


غول اتومبیلسازی آلمان هنوز هم به دیزلی‌ها اعتقاد داشته و نسل جدید گلف را با پیشرانه کاملاً جدید 2 لیتری TDI که مصرف و آلایندگی کمتری دارد عرضه خواهد کرد. این پیشرانه توربوی بهتری خواهد داشت و قدرت و گشتاور آن در مقایسه با پیشرانه‌ی فعلی 9 درصد بیشتر خواهد بود. آئودی اولین اتومبیلسازی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده خواهد کرد. خروجی آن از 135 تا 201 اسب بخار اعلام شده است.


استایل ظاهری نسل جدید گلف همچون همیشه روندی تکاملی را در پیش خواهد گرفت و شایعاتی درباره ایجاد ظاهری تیزتر وجود دارد. برخی تصاویر جاسوسی از این اتومبیل منتشر شده که فقط بدنه‌ی نسل فعلی را نشان می‌دهد. احتمالاً باید چند ماه تا مشاهده گلف جدید با بدنه‌ی واقعی خودش صبر کنیم.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..