14

آوریل

جذاب‌ترین اتومبیلها با قیمت پنج هزار دلار


بسیاری از علاقه‌مندان به اتومبیل دوست دارند پشت فرمان اتومبیلی جذابی بنشینند یعنی اتومبیلیی که از رانندگی با آن لذت ببرند؛ اما چنین اتومبیلهایی عمدتاً قیمت‌های نسبتاً بالایی دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد از توانایی خرید آن‌ها برخوردار نیستند؛ اما نیوز خوب اینکه نیازی نیست برای داشتن یک اتومبیلی جذاب و لذت‌بخش پس‌اندازِ چندین سالهٔ خود را خرج کنید زیرا در بین اتومبیلهای دست‌دوم بازار هم‌اکنون نمونه‌هایی با قیمتی در حدود تنها پنج هزار وجود دارد که می‌توانند رانندگی لذت‌بخشی را فراهم کنند. برای اثبات این موضوع، در ادامه لیستی از جذاب‌ترین اتومبیلهایی تهیه شده که با پرداخت مبلغی کمتر از پنج هزار دلار می‌توان خریداری کرده و بدین ترتیب رانندگی لذت‌بخشی را با بودجه‌ای بسیار پایین تجربه نمود.

مزدا اسپید 6

مزدا اسپید 6 اتومبیلی پرتعدادی نیست چراکه طی مدت کوتاه حدود دوساله تنها چیزی در حدود 10 هزار دستگاه از آن تولید شد اما بااین‌حال برای کسانی که مایل به چشم‌پوشی از کارکرد بالا و شاید چند خوردگی جزئی باشند، این سدان اسپرت ژاپنی گزینهٔ عملکردی مناسبی است که می‌توان با بودجهٔ پنج هزار دلاری خریداری کرد. این اتومبیل که بر اساس نسل اول مزدا 6 ساخته شده، از یک پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو با 275 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. اسپید 6 در ظاهر هم با رینگ‌های جدید و سپر متفاوت از نمونه‌های معمولی متمایز شده است.

جیپ رانگلر TJ

جیپ رانگلر فقط برای آمریکایی‌ها اتومبیلی جذابی نیست بلکه یک اتومبیلی جذاب جهانی است. از تیونرهای اروپایی گرفته تا طرفداران اتومبیلهای کامپکت اسپرت ژاپنی و دوستداران ماسل کارهای آمریکایی همگی به رانگلر علاقه دارند. رانگلر به‌سادگی و آسانی کار می‌کند و قابلیت تنظیم بی‌نهایتی دارد. با این خودرو می‌توان از صخره‌ها بالا رفت و همچنین نباید فراموش کرد که پدربزرگش قهرمان جنگ جهانی بوده است. اگر همهٔ این‌ها برای متقاعد کردن اینکه رانگلر اتومبیلی جذابی است کافی نباشد می‌توان اضافه کرد که سقف و درهای رانگلر را جدا کرده و آمادهٔ تسخیر جهان هستی شوید.

مزدا MX-5

نسل دوم مزدا MX-5 که بین سال‌های 1999 تا 2005 تولید شد هم‌اکنون به‌اندازهٔ کافی کهنه شده که پیدا کردن یک نمونه از آن در رنج قیمتی موردنظر ما آسان باشد. اگر شما خواهان یک خودرو جذاب هستید کافی است نگاهی به ویژگی‌های این رودستر ژاپنی بیندازید. محور محرک عقب، هندلینگ سرزنده، پیشرانهٔ پربازده و گیربکس دستی لذت‌بخش. همچنین این اتومبیل یک کابریولت است که آن‌را برای تابستان به اتومبیلی مناسبی تبدیل می‌کند. در نسل دوم MX-5، قدرت کمی نسبت به نسل اول افزایش یافته، گیربکس شش سرعتهٔ دستی برای آن ارائه شده و اتومبیلی جدیدتر و سالم‌تری نسبت به نمونه‌های نسل اول محسوب می‌شود.

پژو 407 کوپه

پژو؟ آن‌هم یک پژوی مدرن در لیست جذاب‌ها قرار گرفته؟ بله درست است. پژو 407 کوپه مدل 2007 همهٔ چیزهایی که ممکن است از یک خودرو بخواهید را ارائه می‌کند. این اتومبیل شخصیت خاص خود را دارد و بین یک کوپهٔ اسپرت و یک گرند تورر قرار می‌گیرد و پس از بیش از یک دهه هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، 407 کوپه ویژگی‌هایی که برای یک رانندگی راحت و لذت‌بخش نیاز است مثل صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن و حافظه، ناوبری با نمایشگر لمسی، خودرو شاپ‌های اسپرت آلومینیومی، تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و سیستم صوتی پریمیوم JBL را ارائه می‌کند. نیروی این کوپهٔ فرانسوی توسط یک پیشرانهٔ 2.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی تأمین می‌شود که هرچند خیلی قدرتمند نیست اما مطمئناً حتی با استانداردهای امروزی هم یک پیشرانهٔ چهار سیلندر غیر توربوی مناسب محسوب می‌شود. همچنین قدرت 163 اسب بخاری این موتور برای نیازهای روزانه کافی است.

نیسان 300ZX

برای علاقه‌مندان به خودرو‌های جذاب و اسپرت، ممکن است نیسان 300ZX با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 و گیربکس اتوماتیک چندان جذاب به نظر نرسد اما ویژگی‌های این خودرو آن‌را به اتومبیلیی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. برخورداری از صندلی‌های عقب به معنی وجود فضای کافی برای نشستن بچه‌ها یا گذاشتن سگ است و گیربکس اتوماتیک نیز به این معنی است که بانوان نیز می‌توانند به‌راحتی با آن رانندگی کنند. علاوه بر این، وجود سقف T-Top نیز 300ZX را به چیزی بین یک کابریولت بزرگ و یک کوپهٔ هاردتاپ واقعی تبدیل می‌کند. پیشرانهٔ 3 لیتری V6 این کوپهٔ ژاپنی با 222 اسب بخار قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه نمی‌کند اما هنگامی‌که به سال تولید آن نگاه می‌کنیم جذاب می‌شود. همچنین این اتومبیل برای گذراندن رانندگی آخر هفته، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن کورادو

فولکس‌واگن کورادو امسال سالگرد سی‌سالگی خود را جشن گرفته است؛ بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه در جشن سی‌سالگی این کوپهٔ آلمانی یک نمونه از آن‌را خریداری کنید؟ البته قیمت نمونه‌های کم‌کار و تمیز کورادو مدل 1991 کمی بیشتر از هدف پنج هزار دلاری ما است اما بازهم می‌توان نمونه‌های مناسبی از آن‌را با حدود این قیمت پیدا کرد؛ اما این خودرو چرا جذاب است؟ زیرا پس از نزدیک به سه دهه، هنوز هم عالی به نظر می‌رسد و هر وقت در خیابان‌ها دیده می‌شود جلب‌توجه می‌کند. کورادوی موردنظر ما به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری سوپرشارژ مجهز است که 160 اسب بخار قدرت دارد و اتومبیل را ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین کورادو در مقایسه با کوپه‌های اسپرت هم‌دوره‌اش اتومبیلی پیشرفته‌ای بود زیرا به‌عنوان‌مثال این خودرو به یک اسپویلر فعال عقب مجهز شده بود که به‌طور خودکار در سرعت‌هایی بالاتر از 80 کیلومتر در ساعت بالا می‌آمد. علاوه بر این نباید فراموش کرد که کورادو یکی از اولین محصولات فولکس‌واگن است که از پیشرانهٔ باشکوه VR6 استفاده می‌کرد یعنی موتوری که امروزه هنوز هم در مدل‌هایی مثل اطلس و پاسات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا MR2 اسپایدر

تویوتا MR2 یکی از جذاب‌ترین اتومبیلهای این لیست است. این یک رودستر موتور وسط کوچک و دوست‌داشتنی است که ما نسل سوم آن‌را مدنظر داریم. نسلی که بین سال‌های 1999 تا 2007 به تولید رسید و آخرین نسل MR2 محسوب می‌شود. این رودستر ژاپنی حتی از مزدا MX-5 هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد چراکه MR2 اتومبیلیی موتور وسط است که ترکیبی ذاتاً جذاب بشمار می‌رود. چرا؟ چون اتومبیلسازان پیشرانه را در پشت صندلی‌های عقب قرار نمی‌دهند مگر آنکه هندلینگ را به‌طورجدی مدیریت کنند. علاوه بر این هم‌اکنون تولید MR2 خاتمه یافته و بنابراین شما یک کلاسیک آینده را خریداری می‌کنید. این خودرو از یک پیشرانهٔ کوچک 1.8 لیتری استفاده می‌کند که ممکن است ضعیف باشد اما 138 اسب بخر قدرت آن حتی برای وزن سبک اتومبیل زیاد هم هست.

بیوک رودماستر استیشن

شاید بیوک رودماستر استیشن در ظاهر هرگز جذاب به نظر نرسد اما این اتومبیل نشان‌دهندهٔ پایان دوران استیشن‌های بزرگ بدنه روی شاسی در ایالات‌متحده است. همچنین در زیر کاپوت این استیشن بزرگ پیشرانهٔ V8 شورلت کوروت پنهان شده است. از سوی دیگر، کسانی که در زمینهٔ اتومبیلهای کلاسیک تخصص دارند میگویند هم‌اکنون زمان آن است که یک بیوک رودماستر استیشن خریداری کنید زیرا مدت‌زمان زیادی طول نخواهد کشید که اتومبیلهایی مثل این قیمت‌هایی بیش از پنج هزار دلار پیدا کنند.

 

منبع: Motor1

 

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..