19

آگوست

تست تصادف مینی ون‌های مطرح بازار

[ad_1]

در طول سالیان گذشته تست‌های تصادف پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. از آنجایی که اتومبیلسازان، قانون‌گذاران و شرکت‌های بیمه چگونگی وقوع انواع تصادفات اتومبیلیی را بررسی کرده‌اند بنابراین تلاش‌های زیادی برای ایمن‌تر شدن اتومبیلها صورت گرفته است. یکی از سخت‌ترین تست‌های تصادفی که اخیراً اجباری شده تست تصادف اورلپ کوچک از طرف سرنشین است. این تست برای شبیه‌سازی برخورد یک‌طرف اتومبیل با مانع یا اتومبیل طراحی شده و تنها بخش کوچکی از جلوی اتومبیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


موسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا IIHS در جدیدترین برنامه خود اقدام به انجام این تست روی مینی ون‌های مطرح بازار شامل کرایسلر پاسیفیکا 2018، هوندا اودیسه 2018 و تویوتا سی نا 2018 کرده تا ببیند که عملکرد این سه اتومبیل چگونه است. محصولات کرایسلر و هوندا این تست را پاس کرده‌اند اما سی نا عملکرد خوبی نداشته و رتبه‌بندی ضعیف را برای استحکام ساختاری دریافت کرده است.


تویوتا در سال 2015 اقدام به اصلاح ساختار این مینی ون کرد تا میزان محافظت سمت راننده در تصادفات بهبود یابد؛ اما این اتومبیلساز ژاپنی همین اصلاحات را برای طرف سرنشین اعمال نکرد. تفاوت بین دو بخش راننده و سرنشین در این تست کاملاً مشهود است زیرا میزان نفوذ به طرف سرنشین بسیار بیشتر می‌باشد.

مدیر ارشد موسسه IIHS می‌گوید:

نفوذ ساختار مچاله شده سی نا به داخل باعث آسیب پاهای آدمک تست شده است. در یک تصادف واقعی احتمالاً سرنشین سمت راست اتومبیل با آسیب‌های جدی در بخش پایینی پاها مواجه خواهد شد.


پاسیفیکا هم با نفوذ ساختاری روبرو بوده و امتیاز مرزی را به دست آورده است. البته حسگرهای آدمک تست نشان می‌دهد که ریسک جراحت در این اتومبیل پایین بوده است. زمانی که کرایسلر اقدام به معرفی پاسیفیکا کرد آن را با ساختار ارتقا یافته در هر دو طرف سرنشین و راننده عرضه کرد تا در تست تصادف اورلپ کوچک جلو عملکرد خوبی داشته باشد.


هر دو اتومبیلی اودیسه و پاسیفیکا امتیاز Top Safety Pick را به دست آورده‌اند. آنچه که آن‌ها را از کسب بالاترین امتیاز یعنی پلاس باز داشته عملکرد چراغ‌های جلو بوده است. هیچ‌کدام از این دو اتومبیل در بخش چراغ‌ها امتیاز خوب را کسب نکرده‌اند.

به همان اندازه که اتومبیلسازان اطلاعات بیشتری درباره چگونگی تصادفات اتومبیلیی به دست می‌آورند چگونگی محافظت بهتر از سرنشینان را نیز می‌آموزند. زمانی که این تست با موفقیت پشت سر گذاشته شد اتومبیلسازان وارد مشکل بعدی می‌شوند تا آن را نیز حل کنند.

[دانلود ویدئو]

منبع: iihs

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..