24

آگوست

تجربهٔ رانندگی با ام‌جی 3 فیس‌لیفت مدل 2018

[ad_1]

ام‌جی قصد دارد سال آینده فروش خود در بریتانیا را به 10 هزار دستگاه برساند که بخشی از این فروش، بر عهدهٔ هاچ‌بک ساب‌کامپکت MG 3 است؛ اما این اتومبیل پنج سال است که در بازار بریتانیا حضور دارد و به همین دلیل، ام‌جی اقدام به انجام فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای آن کرده برای اینکه بتواند تا زمان معرفی نسل جدید آن در سال 2022، همچنان به فروش این هاچ‌بک ساب‌کامپکت ادامه دهد.

در این فیس‌لیفت، نمای جلویی MG 3 کاملاً تغییر کرده است. در این قسمت جلوپنجره بزرگ‌تر شده و به جلوپنجرهٔ کراس‌اوور ZS شباهت پیدا کرده است. در طرفین جلوپنجره نیز چراغ‌های LED تازه‌ای قرار گرفته‌اند که در زیر آن‌ها هم سپر جدید اسپرت‌تری خودنمایی می‌کند. حجم تغییرات در دیگر قسمت‌ها اما کمتر بوده و صرفاً به رکاب‌های جانبی جدید و تجدیدنظر در سپر عقب بسنده شده است که البته این قطعات جدید هم نمای اسپرتی دارند. ام‌جی همچنین برای این خودرو رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی جدیدی را هم ارائه کرده است.

در کابین MG 3 جدید نیز تغییرات زیادی انجام گرفته و کاملاً بروزتر از قبل شده است. مهم‌ترین تغییر در این قسمت، ارائهٔ یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که از کارپلی اپل هم پشتیبانی می‌کند. تمامی تیپ‌های MG 3 حتی تیپ پایه به این نمایشگر مجهز هستند. این صفحه‌نمایش در کنسول مرکزی تجدیدنظر شده‌ای قرار گرفته و حالا دریچه‌های تهویه هم در طرفین آن جای گرفته‌اند. ازجملهٔ دیگر تغییرات داخلی MG 3 جدید نیز می‌توان به صفحه آمپر تازه، رو دری‌های بازطراحی شده و غربیلک فرمان جدید اشاره کرد که از مدل ZS گرفته شده است.

بااین‌حال متریال داخلی MG 3 همچنان ارزان باقیمانده است که البته با چنین قیمت پایینی تعجب‌برانگیز نیست. همچنین در تیپ Exclusive، غربیلک فرمان چرمی و روکش نیمه چرمی برای صندلی‌ها هم ارائه می‌گردد. به‌طورکلی، تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی که در داخل MG3 صورت گرفته ارزشمند بوده و کابین آن‌را کاملاً از فضای کهنهٔ قبل دور کرده است.

روی جاده نیز فرمان همچنان وزن خوبی داشته و بازخورد مناسبی را ارائه می‌کند. از سوی دیگر اما اشکال عمدهٔ MG 3 پیش از فیس‌لیفت یعنی تعلیق خشک آن بدون تغییر باقیمانده است. این به معنای ارائهٔ سواری ضعیف و سفت است که حتی نقص‌های کوچک جاده هم در صندلی احساس می‌شود. بااین‌حال، بدون شک ناامیدکننده‌ترین قسمت MG 3 پیشرانهٔ آن است. در سینهٔ این اتومبیل همچنان همان قلب 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد که صرفاً به‌منظور تطابق با استانداردهای آلایندگی یورو 6D، سیستم مدیریت آن بروز شده است.

این موتور با 105 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور، در حد و اندازهٔ پیشرانه‌های پایهٔ اتومبیلهایی چون فورد فی‌یستا و سئات ایبیزا است که البته با قیمت کمتری هم عرضه می‌شود اما مصرف سوخت آن حدود 6 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر هم 140 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که برای چنین اتومبیلی کوچکی زیاد است. همچنین پس از قرار گرفتن پشت فرمان MG 3 جدید متوجه می‌شویم که پیشرانهٔ آن با وجود به‌روزرسانی جزئی، پیشرانه‌ای سالخورده است.

این موتور، قدیمی و پرسروصدا بوده و برای رسیدن به بهترین عملکرد آن باید دور موتور را تا پنج هزار rpm و بیشتر بالا بُرد. این در حالی است که دیگر اتومبیلهای این کلاس با موتورهای سه سیلندر توربو ارائه می‌شوند؛ بنابراین واقعاً جای سؤال دارد که چرا ام‌جی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ 3 را به پیشرانهٔ جدید و مدرنی مجهز نکرده است. موتور قدیمی بزرگ‌ترین لطمه را به MG 3 وارد کرده و به همین دلیل اگر این اتومبیل با پیشرانهٔ جدیدی عرضه می‌شد، با تکیه بر قیمت مناسب و گارانتی هفت‌سالهٔ خود می‌توانست به گزینهٔ قابل‌توجهی در این کلاس تبدیل شود.

نتیجه

MG 3 جدید به لطف طراحی مجدد دماغه، استایل مدرنی پیدا کرده درحالی‌که داخل آن نیز با طراحی مدرن‌تر و اضافه شدن نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، بسیار بروزتر شده است. همهٔ این‌ها در حالی است که قیمت این اتومبیل همچنان در حد بسیار قابل‌توجهی پایین باقیمانده است؛ اما بااین‌حال پیشرانهٔ MG 3 بسیار ناامیدکننده است آن‌هم در شرایطی که اکثر اتومبیلهای این کلاس به موتورهای توربوشارژ مجهز هستند.

 

مشخصات فنی

MG 3 2018

قیمت 12,795 پوند
پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت 105 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفر تا 96 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.0 لیتر
تولید آلایندگی 140 گرم/کیلومتر

 

منبع: AutoExpress

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..