2

سپتامبر

بنتلی مولسان کوپه، رؤیایی که تحقق یافت

[ad_1]

بنتلی در سال 2008 کوپهٔ بزرگ و لوکسی را بنام بروکلند معرفی کرد. این اتومبیل در اصل نسخهٔ کوپهٔ سدان پرچم‌دار آن زمان بنتلی یعنی مدل آرناژ محسوب می‌شد؛ اما زمانی که در سال 2009 بنتلی مدل مولسان را به‌عنوان سدان پرچم‌دار جدید خود معرفی و جایگزین آرناژ نمود، تصمیم گرفت نسخهٔ کوپه را کنار بگذارد و مولسان فقط به‌صورت سدان تولید شد؛ بنابراین بعد از خاتمهٔ تولید بروکلند در سال 2011، بنتلی از بخش کوپه‌های بزرگ لوکس خارج شد.

اما چند سال بعد یک شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی بنام Ares Design تصمیم گرفت با ساخت نسخهٔ کوپهٔ مولسان، این خلأ را در سبد محصولات بنتلی پُر کند. این شرکت نه‌تنها در تبدیل کردن سدان مولسان به کوپه کاملاً موفق بوده، بلکه نتیجهٔ کار آن بسیار باشکوه از آب درآمده است تا جایی که به نظر می‌رسد این اتومبیل توسط خود بنتلی ساخته شده و مستقیماً از کارخانهٔ این شرکت خارج شده است. البته تبدیل مولسان سدان به یک کوپهٔ بزرگ اصلاً کار ساده‌ای نبوده زیرا باید بسیاری از اجزا و قطعات اتومبیل تغییر می‌کردند.

شرکت Ares Design این فرایند را با اسکن سه‌بعدی سدان استاندارد آغاز کرده و سپس در فایل اسکن‌شده، استایل اتومبیل را به کوپه تغییر داد. بدین منظور از ستون A به بعد، تمامی قسمت‌های اتومبیل از نو طراحی شدند به‌گونه‌ای که یک سقف بازطراحی شده جایگزین نمونهٔ استاندارد شد، صندوق بار کشیده‌تر شد و چراغ‌های عقب هم تغییر کردند. مهندسین Ares Design همچنین برای کشیده‌تر کردن درهای جلوی اتومبیل، ستون B را هم عقب‌تر نصب کردند. علاوه بر این، برای اتومبیل پنجره‌هایی سفارشی هم طراحی شده که دورتادور آن‌ها با کروم احاطه شده است. از طرف دیگر، به دلیل ساخت سقف و درها از فیبر کربن و پانل‌های عقبی از آلومینیوم، وزن مولسان کوپه 450 کیلوگرم کمتر از نسخهٔ سدان استاندارد شده است.

برای تکمیل فرایند تبدیل مولسان سدان به مولسان کوپه، داخل اتومبیل نیز به‌دقت اصلاح شده است؛ بنابراین در اینجا صندلی‌های جلو با نمونه‌های جدید و شیک‌تری جایگزین شده‌اند و پانل‌های جانبی هم به‌منظور مطابقت با بدنهٔ کوپه، از نو طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، Ares Design در زیر کاپوت مولسان هم تغییراتی را اعمال کرده و با تنظیم مجدد ECU، قدرت پیشرانهٔ 6.75 لیتری V8 توئین توربوی مولسان را از 510 اسب بخار به 600 اسب بخار و گشتاور آن‌را از 1020 نیوتن متر به 1100 نیوتن متر افزایش داده است؛ بنابراین حالا مولسان کوپه به لطف کاهش وزن و همین‌طور افزایش قدرت، اسپرت‌تر از مولسان سدان هم شده است. این در حالی است که Ares Design برای تکمیل کار خود، مولسان کوپه را به تعلیق اسپرت هم مجهز کرده که ارتفاع اتومبیل را 2 سانتیمتر نسبت به نسخهٔ استاندارد کاهش داده است.

البته مولسان کوپه پیش‌ازاین توسط Ares Design معرفی و به بازار عرضه شده است اما حالا این اتومبیلی منحصربه‌فرد برای اولین بار در ایالات‌متحده در گردهمایی پبل بیچ به نمایش درآمده و به اولین خریدار آمریکایی تحویل داده شده است. Ares Design هزینهٔ تبدیل مولسان سدان به کوپه را 395 یورو (نزدیک به 460 هزار دلار) اعلام کرده که این مبلغ شامل قیمت خود مولسان سدان نمی‌شود. فرایند تبدیل نیز بسته به سطح سفارشی‌سازی، حدود 24 هفته طول می‌کشد. البته Ares Design اعلام کرده است که برای حفظ انحصار واقعی مولسان کوپه، تعداد بسیار کمی از آن‌را تولید خواهد کرد ولی بااین‌حال این شرکت گفته است تا زمانی که بنتلی این کار را انجام ندهد، ما به ساخت مولسان کوپه ادامه خواهیم داد.

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..