2

مارس

برنامه‌های مفصل آلفارومئو برای حضور در ژنو 2018


آلفارومئو با اعلام برنامه‌های خود برای معرفی نسخه‌های نوربرگ رینگ جیولیا و استلویو کوادروفولیو در ژنو تولید این اتومبیلها را جشن می‌گیرد.


این اتومبیلها که برای ادای احترام به رکوردشکنی در این پیست معروف طراحی شده‌اند دارای رنگ بدنه منحصربه‌فرد خاکستری و عناصر فیبر کربنی روی جلوپنجره و پوشش آینه‌های جانبی هستند. این مدل‌ها همچنین به رینگ‌های مشکی و ترمزهای سرامیک کربنی مجهز شده‌اند.


با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکویی خواهید بود که دوخت‌های قرمز متضاد و ساختاری فیبر کربنی دارد. طراحان کمپانی همچنین پلاک‌های شماره‌دار انفرادی و فرمان پوشیده شده با چرم، فیبر کربن و آلکانترا را در این دو اتومبیلی ویژه نصب کرده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته می‌توان به سیستم صوتی مرغوب هارمن کاردون و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8.8 اینچی، ناوبری جی‌پی‌اس و ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.


جیولیا و استلویو کوادروفولیو از پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربویی استفاده می‌کنند که قدرت 510 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت استلویو کوادروفولیو برابر با 3.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 283 کیلومتر در ساعت می‌باشد درحالی‌که جیولیا کوادروفولیو شتاب 3.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 307 کیلومتر در ساعتی دارد.


آلفارومئو همچنین نمونه‌های متفاوتی از استلویو با آپشن های جدید را نیز در ژنو حاضر خواهد کرد. اولین مدل دارای داشبورد و پانل‌های درب چرمی بوده درحالی‌که مدل دیگر به پکیج پرفورمنس جدید مجهز است. این پکیج شامل سیستم تعلیق فعال آلفارومئو، قفل دیفرانسیل عقب و خودرو شاپ شیفترهای آلومینیومی می‌باشد.


نهایتاً باید گفت ایتالیایی‌ها مدل‌های جدید 4C Competizione و ایتالیا را نیز در این رویداد مهم اتومبیلیی معرفی خواهند کرد. مدل Competizione بر پایه نسخه کوپه ساخته شده و از رنگ بدنه خاکستری مات به همراه سقف فیبر کربنی و اسپویلر عقب بهره می‌برد. این نسخه سفارشی همچنین دارای کالیپرهای ترمز قرمز، سیستم اگزوز Akrapovič و رینگ‌های 18 و 19 اینچی تیره می‌باشد.


تغییرات کابین محدود بوده اما از برخی اصلاحات می‌توان به صندلی‌های چرمی با عناصر میکرو فیبری و دوخت‌های قرمز اشاره کرد. دیگر به‌روزرسانی‌ها عبارت‌اند از فرمان چرمی، نشان شماره‌دار زیر ترمزدستی و نشان Competizione آلومینیومی روی داشبورد.


اما 4C ایتالیا جهت متفاوتی را طی کرده و بر پایه نسخه اسپایدر ساخته شده و رنگ بدنه آبی میسانو به همراه کالیپرهای ترمز زرد را دارد. این نسخه ویژه از سیستم اگزوز یاد شده به همراه برچسب اسپایدر ایتالیا زیر درب‌ها برخوردار است.


کابین نیز با برادر سفارشی خود تقریباً یکسان است اما رانندگان دوخت‌های زردرنگ، پلاک ایتالیا و سیستم صوتی مرغوب آلپاین با ساب ووفر را تشخیص خواهند داد.

تنها 108 دستگاه از هر اتومبیل تولید خواهد شد. این دو نسخه سفارشی دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.75 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بهار هستند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل‌ها 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن‌ها نیز 258 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..