28

فوریه

بررسی پورشه 911 GT3 مدل 2018


جای شکایت بسیار اندکی باقی گذاشته است. تعادل زیبایی برقرار نموده و شما همچنان باید به یاد داشته باشید که سوار بر یک 911 هستید. نباید پیش از موعد خودرو شاپ گاز را تا انتها فشار دهید.

پورشه 911 GT3
سواری با این اتومبیل تجربه بسیار تاثیرگذاری بود، همچون نوری که از بهشت تابیده باشد؛ یکی از آن لذت‌های استثنائی بود. البته در ورود بی مهابا به پیچ با پورشه 911 GT3، اگر حواستان جمع نباشد امکان منحرف شدن از مسیر وجود خواهد داشت. در این مواقع بایستی تعادل کافی میان گاز و ترمز برقرار نمایید تا اتومبیل دچار کم فرمانی نشود.

پورشه 911 GT3
در پیست مخصوص ما، پورشه GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته توانست زمان یک دقیقه و 24 ثانیه و 66صدم ثانیه را به ثبت برساند. این درحالیست که نمونه مجهز به جعبه دنده PDK معادل 20 صدم ثانیه بیشتر طول کشید تا از خط پایان بگذرد. حتی با این وجود هم GT3 نسبت به لامبورگینی اونتادور SV، کوروت Z06 به قدرت 650 اسب بخار، مکلارن 650S و لامبورگینی اوراکان 610 اسب بخاری سریعتر عمل نموده است.

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3
همچنین زمان لازم برای دستیابی به سرعت 96 کیلومتربرساعت از حالت سکون برای نسخه مجهز به گیربکس دوآل کلاچ هفت سرعته برابر 3.1 ثانیه است. شتاب 0-96 GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته نیز 3.5 ثانیه به طول می‌انجامد. در تست یک چهارم مایل هم 911 اتومات بهتر عمل نموده و موفق به ثبت رکورد 11.2 ثانیه و حداکثر سرعت 126.6 مایل بر ساعت شده است. ارقام مذکور برای پورشه 911 مجهز به گیربکس دستی برابر 11.5 ثانیه و 125.2 مایل بر ساعت است. به یاد داشته باشید که با یک پیشرانه شش سیلندر تخت به قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 474.5 نیوتن‌متر در زیر کاپوت 911 مذکور روبرو هستید.

پورشه 911 GT3
در مسیر لغزنده ویژه، نسخه سبک‌تر مجهز به گیربکس اتوماتیک توانست شتاب جانبی 1.07 جی را به ثبت برساند اما GT3 با گیربکس دستی و 10.5 کیلوگرم وزن بیشتر، شتاب جانبی معادل 1.11جی را از خود به نمایش گذاشت. در مسیر 8شکل نیز نمونه دستی بهتر عمل نمود و رکورد 22.5 ثانیه را ثبت نمود. عملکرد پورشه 911GT3 تجهیز شده با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در پیست مذکور، به اندازه 0.2 ثانیه کندتر بود. شتاب جانبی وارده بر هر دو نسخه در پیست 8-شکل، معادل 0.93جی است.

همچنین برای توقف از سرعت 96 کیلومتربرساعت نسخه اتوماتیک به 30.1 و نمونه دستی به 29.87 متر مسیر آسفالت نیاز دارند تا به طور کامل متوقف شوند.

کار با گیربکس دستی برای ثبت سریع‌ترین رکورد به تجربه بیشتری نیاز دارد. عملکرد گیربکس دوکلاچ اتوماتیک نیز بسیار دقیق و نرم و دلپذیر است و هیچگاه شما را به دنده اشتباهی رهنمون نمی‌شود.

چسبندگی تایرها به سطح جاده بسیار قابل ستایش است؛ گویی که این اتومبیل به نوعی قابلیت آئرودینامیک فعال مجهز شده باشد. ورود به پیچ‌ها و خروج از آن عالی انجام می‌شود. درون پیچ نیوزی از هرزگردی نیست و هیچ گونه انحرافی مشاهده نمی‌شود. قدرت ترمزگیری نیز در حد اعلا قرار دارد و هر لحظه که اراده کنید در اختیار شما خواهد بود.


رانندگی با 911 GT3 بسیار لذت‌بخش است و البته اگر سریع می‌رانید، لازم است کمی حرفه ای هم باشید. زمانی که قلق رانندگی حرفه‌ای با این اتومبیل دست‌تان بیاید، آنگاه خواهید توانست در پیست برای سایر رقبا خط و نشان بکشید.

منبع: motortrend

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..