27

سپتامبر

بررسی لکسس UX مدل 2019


کادیلاک سیمارون یک نسخه شیک و پیک شده از شورولت کاوالیر دهه ۱۹۸۰ بود که برای مدتها دستمایه طنز و بذله‌گویی بوده است. امروزه اتومبیلسازانی همچون بنز، آئودی و ب‌ام‌و نیز لوکس سازی برخی مدل‌های پایه خود را انجام می‌دهند.

لکسس UX
لکسوس نیز یک بار این بازی را انجام داده که به شکست منجر شده است؛ او متوجه شد که نمی تواند تقاضای آنچنانی برای تویوتا پریوس کمی لوکس شده خود یعنی لکسوس CT200h و از آن بدتر، HS250h از سوی مشتریان دریافت نماید.

لکسس UX
همانطور که اطلاع دارید امروزه اکثر مشتریان به دنبال اتومبیلهای کراس اوور هستند و لکسوس نیز این مهم را به خوبی درک کرده است، بنابراین مدل جدید UX خود را به این سمت و سو کشانده است.

لکسس UX
این اتومبیل از ساختاری مشابه تویوتا CH-R بهره می‌برد و قوای محرکه آن از تویوتا کرولا هاچبک وام گرفته شده است. البته این اتومبیل از تزئینات پلاستیکی بر روی بدنه (به ویژه دور گلگیرها)، سامانه چهار چرخ محرک (سفارشی) و نشان L سود می‌برد که تویوتاهای فوق فاقد آنها هستند.

لکسس UX
لکسس ux از نظر ابعاد در کلاس پایین‌تر از مدل NX قرار می‌گیرد. این اتومبیل در حدود ۵ اینچ کوتاهتر( طول و ارتفاع) و یک اینچ باریک‌تر است. با این تفاسیر لکسوس ux از نظر ابعادی شانه به شانه اتومبیلهایی نظیر ب‌ام‌و ایکس1، آئودی Q3 و مرسدس GLA قرار می‌گیرد.

لکسس UX
اما چون مدل NX در گود رقابت با این حریفان قرار دارد، لکسوس بهای پایین‌تری برای UX انتخاب کرده است. قیمت پایه UX معادل 33,025 دلار است که حدود ۴۰۰۰ دلار کمتر از ان ایکس ارزش دارد. همچنین لکسس ux به طور استاندارد به تجهیزات فراوانی همچون سیستم‌های ایمنی فعال و اپل کارپلی مجهز شده که این امکانات در رقبای آلمانی، هزاران دلار هزینه بیشتری را می طلبند.

لکسس UX
با وجود بهای کمتر، UX در به رخ کشیدن شاخصه‌های یک اتومبیلی لوکس کارش را بهتر از برادر بزرگترش یعنی لکسس NX انجام می‌دهد. این اتومبیل ترکیب مناسبی از متریال با کیفیت نظیر پلاستیک های مرغوب، چرم مصنوعی نرم و تزیینات جالب داشبورد است. متاسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی  که از مدلهای قبلی لکسوس به او رسیده، عملکرد چندان جذابی ندارد. همچنین برخی کلیدها و دکمه ها در قیاس با سایر محصولات لکسوس، از روی بخش میانی داشبورد به کنسول وسط منتقل شده‌اند که نتیجه این کار را نمی‌توان چندان دلچسب دانست.

لکسس UX
گنجایش محفظه بار و کابین UX در حد مطلوبی قرار ندارد؛ دهانه درب عقب کوچک بوده و تا ارتفاع مناسب باز نمی شود. ظرفیت صندوق بار درمدلهای هایببرید معادل 481 لیتر و در نسخه استاندارد نیز برابر 622 است. برای مقایسه گنجایش صندوق عقب ب‌ام‌و X1 در حدود 764 لیتر است.

لکسس UX
‏لکسس UX به عنوان یک اتومبیلی روزمره شهری، گزینه مناسبی برای رانندگی است. شاخصه‌های خوب دینامیکی تویوتا به خوبی در آن احساس می‌شود چرا که بر مبنای پلتفرم خانواده TNGA شرکت مذکور استوار گردیده است. فرمانپذیری بهتر، کمک‌فنرهای تقویت شده و سکوت رضایتبخش اتومبیل، از جمله این ویژگی‌هاست. مدل UX200 ،بهترین نسخه لکسس UX، در ایالات متحده برخلاف اروپا از تعلیق تطبیق‌پذیر برخوردار نخواهد بود.

لکسس UX
از سوی دیگر قوای محرکه این اتومبیل چندان قدرتمند و مهیج نیست. نسخه دیفرانسیل جلوی UX از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی دو لیتری، ۱۶۹ اسب‌بخاری به همراه گیربکس CVT بهره می‌برد که از نظر قدرت تناسبی با نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ موجود در مینی کراس‌اوور های آلمانی ندارد. نسخه هایبرید نیز به سامانه چهارچرخ محرک تجهیز شده و به کمک یک موتور الکتریکی نصب شده در محور عقب تا ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌نماید.

لکسس UX

لکسس UX
اگرچه سروصدای نسخه هیبریدی کمتر از مدل بنزینی است اما باز هم در حد یک کراس اوور لوکس نیست. در عوض میزان مصرف سوخت این دو پیشرانه به خوبی برخی اتومبیلهای اقتصادی است که از این نظر می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد. میزان مصرف سوخت نسخه های مختلف یونیکس در بازه 6.1 تا 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر قرار می‌گیرد.

در پایان، از یک سو می‌خواهیم لکسوس را به خاطر مجلل‌سازی این اتومبیل مورد استهزا و تمسخر قرار دهیم و هم از سوی دیگر، UX به واسطه کابین با کیفیت و طرز رفتار متشخصانه‌اش، ما را از این کار برحذر می‌دارد.

منبع: caranddriver

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..