9

آگوست

بررسی لکسس ES300H مدل 2019، لوکس‌تر از همیشه

[ad_1]

نسخه هیبرید لکسوس ES 2019 تا حد زیادی مطابق انتظارات ما از این محصول لکسوس خواهد بود. این اتومبیل بر مبنای ساختاری جدید(نسخه GA-K از پلتفرم TNGA) شکل گرفته و پلتفرم آن با تویوتا آوالون جدید مشترک است.

لکسس ES300H
این اتومبیل نسبت به گذشته دارای طول بیشتر، ارتفاع کمتر، عرض بیشتر، قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه تر و سر و صدایی کمتر است. با این تفاسیر نسل هفتم لکسوس es استحقاق لحظه‌ای درنگ و بررسی را خواهد داشت.

لکسس ES300H
این اتومبیل دارای طراحی بسیار هیجان‌انگیزی است و به یکی از بزرگترین و زیباترین جلوپنجره‌های دوکی شکل لکسوس مجهز شده است که به جای فرم توری-شبکه‌ای از حالت راه راه-نواری بهره برده است.

لکسس ES300H

قوای محرکه هیبریدی لکسس ES همانند هر چیز دیگری در این اتومبیل دستخوش به روزرسانی گشته است. این سیستم اساساً مشابه همان سامانه هیبریدی است که در بسیاری از محصولات تویوتا و لکسوس کار گرفته شده است.

لکسس ES300H
یک پیشرانه احتراق داخلی که با موتور الکتریکی همراه شده، قادر است تا خودرو را در حالت صرفاً الکتریکی و با سرعت خیلی پایین به پیش ببرد. موتورهای الکتریکی وظیفه شارژ مجدد باتری به عنوان یک ژنراتور را بر عهده دارند.

لکسس ES300H
باتری این سامانه از نوع نیکل متال هیدرید بوده و ظرفیت آن برابر ۱.۶ کیلووات ساعت است. مجموعه باتری در قسمتی از کف عقب اتومبیل جاسازی شده که در نتیجه فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف عقب مهیا نموده است.

لکسس ES300H
پیشرانه احتراق داخلی به هر دو سامانه پاشش سوخت مستقیم و درگاهی (پورت اینجکشن) تجهیز شده و توان خروجی آن معادل ۱۷۶ اسب بخار عنوان شده که در مقایسه با مدل قبلی در حدود ۲۰ اسب بخار افزایش توان را نشان می‌دهد. گشتاور پیشرانه احتراقی برابر 221 نیوتن متر است. همچنین توان خروجی کل سامانه محرک هیبریدی معادل ۲۱۵ اسب بخار است که ۱۵ واحد بیشتر از قبل شده است.

لکسس ES300H
مهمترین ویژگی اتومبیلهای هیبریدی قابلیت آنها در کاهش مصرف سوخت اتومبیل است. لکسس ES300H 2019 به صورت رسمی دارای مصرف سوختی معادل 5.5(شهر) و 5.2 (بزرگراه) و 5.3 (ترکیبی) لیتر در هر 100 کیلومتر است که هر کدام نسبت به گذشته با بهبود مواجه شده‌اند. در آزمایش صورت گرفته توسط کارشناسان ما میزان مصرف سوخت این اتومبیل به صورت ترکیبی معادل 6.2 واحد اندازه‌گیری شده است.

لکسس ES300H
البته حین رانندگی با سرعت 120 کیلومتربرساعت در بزرگراه، میزان مصرف سوخت این اتومبیل برابر 5.2 واحد، اندازه‌گیری شد که دقیقا مساوی با آمار رسمی مصرف ES در بزرگراه است. با وجود افزایش توان پیشرانه، لکسس es هیبرید 2019 در قیاس با مدل ۲۰۱۷ اندکی کندتر به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا 96 مدل 2019 معادل ۸.۳ ثانیه است که در حدود نیم ثانیه نسبت به قبل افزایش را نشان می‌دهد.

لکسس ES300H
همچنین در آزمون یک‌چهارم مایل مدل ۲۰۱۹ در حدود سه دهم ثانیه کُندتر ظاهر شده است. بکارگیری کمک فنرهای جدید، سیستم فرمان سریع و پدل شیفتر، لکسوس ES300H هیبرید را دارای شخصیتی با روحیه اسپرت کرده است.

لکسس ES300H
سیستم تعلیق اگر چه ناپایداری بدنه را از میان برده، اما چیزی بر پاسخ های مشتاقانه آن افزوده نشده و فرمان سریع 2.6 دوری اتومبیل نیز علی رغم آنکه برای مواجهه با شرایط گوناگون برنامه‌ریزی شده است اما تا حدی کرخت احساس می‌شود.

لکسس ES300H
سیستم ترمز نیز اگرچه همانند گذشته زیاد تحت تاثیر سامانه باز تولید انرژی قرار ندارد اما فاصله ترمز 57.6 متری از سرعت 112 کیلومتربرساعت چندان آمار دلگرم کننده‌ای نیست. میزان چسبندگی اتومبیل در پیست مخصوص نیز معادل 0.81 جی اندازه‌گیری شد.

عملکرد سیستم تعلیق اتومبیل و راحتی سواری در حد بسیار خوبی ظاهر شده‌اند و عایق‌بندی کابین بسیار مطلوب است. نویز ناشی از نفوذ باد یا تماس لاستیک با سطح جاده اصلا به گوش سرنشینان نخواهد رسید. به لطف افزایش 2 اینچی فاصله محوری، میزان فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار گسترده و در حد مطلوبی است. این ویژگی در مورد فضای بالای سر نیز صدق می کند.

لکسس ES300H
فضای داخلی از دکوراسیونی بسیار مرغوب و زیبا تشکیل شده است. سیستم صوتی ۱۰ بلندگوی پایونیر، نمایشگر مرکزی TFT هفت اینچی و برای اولین بار در یک اتومبیلی لکسوس، اپل کارپلی و قابلیت الکسای آمازون در این اتومبیل به خدمت گرفته شده‌اند.

سامانه های کمکی راننده نظیر: تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار در این اتومبیل به صورت پیش‌فرض ارائه شده‌اند. بهای نسخه پایه لکسوس ES300H هیبرید معادل 42,335 دلار است که ۴۸۰ دلار نسبت به قبل ارزانتر شده است. اتومبیلی مورد بررسی در اینجا از تریم سطح بالای اولترا لاکچری انتخاب شده و در حدود ۳ هزار و ۶۵۰ دلار (بدون احتساب آپشنها) نسبت به نسخه پایه پریمیوم گران‌تر است.


این اتومبیل به کابین چرمی، صندلی‌های جلوی گرم و تهویه شونده، نور مخفی کابین، سایه‌بان برقی، سامانه مسیریابی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، چراغ‌های LED تطبیق پذیر و غربیلک فرمان گرم شونده مزین به تریم چوبی، مجهز شده که بهای آن را تا 52,335 دلار (با احتساب آپشنها) افزایش داده است.

در پایان بایستی اشاره کنیم که با ارایه نسل اول ES، شرکت لکسوس توانست در میان جایگاه‌های برتر شرکت‌های سازنده سدان‌های نسبتا لوکس قرار بگیرد و اینک با ارائه نسل هفتم این اتومبیل، بیش از پیش سطح خود را در رنکینگ تولیدکنندگان سگمنت سدان‌های لاکچری ارتقا بخشیده است.

منبع: caranddriver

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..