7

آوریل

بررسی فورد اکسپدیشن 2018 | مجله خودرو شاپ


با وجود آن که بدنه این اتومبیل از آلومینیوم ساخته شده اما شرکت سازنده لقب پلاتینیوم را برایش انتخاب نموده است؛ ماکس صدایش می‌زنند چرا که دیگر بزرگتر از این نمی‌تواند باشد. در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز 2743 کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک پدیده روانشناختی نادر شباهت دارد.

فورد اکسپدیشن 2018
در مقایسه با فورد اکسپدیشن استاندارد، مدل ماکس با برخورداری از فاصله محوری 3.343 متری و طول کلی5.82 متر،با افزایش حدودا 23سانتی در فاصله محوری و 30 سانتی‌متر در طول کلی روبرو شده است.

فورد اکسپدیشن 2018
البته این زیادت طول، فضای جادار و راحت صندلی ها را تغییر نداده اما درازای درب عقب به منظور دستیابی راحت‌ به ردیف سوم صندلی‌ها افزایش یافته و در حدود 425 لیتر به حجم فضای محفظه بار اضافه شده است. در مقام مقایسه، شورولت suburban دارای فاصله بین محوری 3.3متر و طول کلی 5.7 متر است.

فورد اکسپدیشن 2018
بسیاری از اجزای بدنه اکسپدیشن با برادر ناتنی‌اش یعنی لینکلن نویگیتور مشترک است. همچنین طراحی سیستم تعلیق و فریم نردبانی فولادی شاسی، تنها اندکی نسبت به مدل سال ۲۰۰۳ این اتومبیل که از یک تعلیق عقب مستقل استفاده می‌نمود، تغییر کرده است.

فورد اکسپدیشن 2018
تنها پیشرانه در نظر گرفته شده برای این اتومبیل یک نمونه تویین توربو شارژ V-6 به حجم 3.5 لیتر بوده که قادر به تولید نیرویی معادل 375 اسب بخار در تریم‌های معمولی و 400 اسب بخار در نسخه پلاتینیوم است.

فورد اکسپدیشن 2018
گیربکس ده سرعته اتوماتیک جدید که در بسیاری از محصولات فورد و جنرال موتورز مانند F-150 به کار گرفته شده، کاملاً دقیق و هوشمند عمل می‌نماید و در هر زمان که لازم بداند یک دنده خاص را انتخاب کرده و تا حد لزوم در آن باقی خواهد ماند؛ در تغییر وضعیت به دنده‌های دیگر نیز به هیچ وجه آشفته و پریشان احوال نخواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
رفتار جعبه‌دنده به ویژه در هنگام یدک‌کشی کاملاً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در مواقع مورد نیاز، دنده معکوس‌هایش سریع و به موقع بوده و هرگز موجب تکان شدید در تریلر نخواهد شد.

فورد اکسپدیشن 2018
اگر فکر میکنید به دلیل ابعاد بزرگ اکسپدیشن با یک اتومبیلی کند و تنبل مواجه هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این اتومبیل تنها برابر ۵.۹ ثانیه بوده و نتایج آن در تست یک چهارم مایل، معادل ۱۴.۶ ثانیه با سرعت 151.3 کیلومتربرساعت است.

فورد اکسپدیشن 2018
حداکثر گشتاور حاصل از پیشرانه پلاتینیوم مساوی با 651 نیوتن‌متر است که در دور موتور 3250rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. میزان مصرف سوخت رسمی این اتومبیل معادل 13.1 لیتربرصد کیلومتر است که در صورت اعمال فشار بر پیشرانه، این میزان تا 16.8 واحد افزایش خواهد یافت.

سامانه چهار چرخ محرک از طریق فشردن یک دکمه فشاری فعال خواهد شد. در صورت سفارش پکیج سنگین یدک‌کشی، قابلیت یدک‌کشی اتومبیل تا 4082 کیلوگرم افزایش خواهد یافت که بیش از نیاز معمول شما خواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
در داخل کابین با یک شیفتر تعویض دنده چرخان مواجه هستیم که بر روی کنسول میانی بزرگ و حجیم تعبیه شده است. در مقایسه با نویگیتور، طراحی فضای داخلی این اتومبیل به دلیل بهره‌گیری از کنترلرهای معمولی و یک صفحه نمایشگر کوچکتر، کاملاً محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. در ضمن برخی قطعات پلاستیکی موجود در کابین اکسپدیشن برازنده چنین اتومبیلیی نیستند و چرم صندلی‌ها نیز از کیفیت مناسب برخوردار نشده است.
در واقع می‌شود اینطور بیان نمود، در حالی که طراحی فضای داخلی اکسپدیشن قدیمی و مربوط به اواخر قرن گذشته احساس می‌شود، لینکلن نویگیتور کابین خودش را به طراحی مدرن قرن ۲۱ مزین نموده است.

فورد اکسپدیشن 2018
همچنین نکته قابل ذکری در رابطه با شاخصه‌های دینامیکی این اتومبیل وجود ندارد. کیفیت سواری ماکس تقریباً همانند محصولات مشابه‌اش در جنرال موتورز بوده و فرمان‌پذیری اتومبیل نیز تا حدودی ابهام دارد. همچنین اکسپدیشن در عبور از پیچ‌ها آنچنان که انتظار می‌رود تند و چابک عمل نمی‌کند.
بهای فورد اکسپدیشن پلاتینیوم ماکس معادل 84 هزار دلار است که در حدود 13,500 دلار بیشتر از مرسدس بنز GLS450 آب می‌خورد.

از منظر شاخصه‌های زیبایی‌شناختی و جلوه‌های بصری، اکسپدیشن ماکس به طور ویژه یک اتومبیلی آمریکایی است. او در میان خیل عظیم کراس‌اوورهای جذاب، حکم یک تِراک ارجاعی از گذشته را دارد. البته لازم به ذکر است که اگر به توانایی‌های این اتومبیل احتیاج دارید، مطمئن باشید که او به خوبی از عهده احتیاجات شما بر خواهد آمد.

منبع: caranddriver

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..