27

آوریل

بررسی شورولت کوروت ZR1 مدل 2019


به منظور تست اتومبیل کوروت ZR1 2019 وارد پیستی شدیم که راهنمای آن به وسیله یک مدل Z06 وظیفه هدایت اتومبیلی نیوزنگاران را به منظور آشنایی ایشان با پیست برعهده داشت. Z06 مورد نظر از توان خروجی ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور 881 نیوتن‌متر برخوردار است که موجب می شود تا ظرف مدت 2.95 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد.


اما Z06 آن اتومبیلیی نیست که نیوزنگاران به منظور تهیه گزارش از تجربه رانندگی با آن پا به پیست مورد نظر گذاشته باشند. نیوزنگاران به اینجا آمده‌اند تا نسخه جدید ZR1 را به بوته آزمایش بگذارند.


پیشرانه 6.2 لیتری V8 به یک سوپرشارژر بزرگتر مجهز شده که در نتیجه توان خروجی و گشتاور این موتور را نسبت به قبل افزایش داده است.
توان خروجی پیشرانه مذکور پس از اعمال تغییرات، معادل ۷۵۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به رقم 970 نیوتن متر رسیده است. همچنین یک گیربکس 7 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخهای عقب را برعهده دارد.


وزن ZR1 برابر 1615 کیلوگرم است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این اتومبیل برابر ۲.۸۵ ثانیه است که رقم فوق‌العاده محسوب می‌شود. حداکثر سرعت ZR1 نیز برابر با 341 کیلومتربرساعت اعلام شده و جالب است بدانید که در این سرعت چیزی در حدود 431 کیلوگرم نیروی دانفورس بر این اتومبیل اعمال می‌شود.


به کارگیری شکافنده های هوا (اسپلیتر) فیبر کربنی و یک بالچه زیرین به همراه بال بزرگ عقب، موجب دستیابی به یک چنین نیرویی دانفورسی شده است.


این اتومبیل نه تنها سواری نرمی ارائه نمی دهد بلکه خشن و مرتعش است؛ با این وجود سواری ZR1 به گونه‌ای است که عاشق آن خواهید شد. صدای پیشرانه نیز بسیار غران و دهشتناک است اما همین طنین که لرزه بر اندام بدخواهان می‌اندازد، در حالت تورینگ نسبتاً آرام شده و سکوت بیشتری را به شما و اطرافیان هدیه می‌دهد.


رانندگی با ZR1 در ترافیک بسیار آسان است و گفته می‌شود که شما می‌توانید رانندگی با یک اتومبیلی مجهز به گیربکس دستی را به وسیله این مدل به کودک خود بیاموزید، البته این فقط در حد صحبت است و نیازی نیست که این جمله را خیلی جدی بگیرید.


طبق گفته شرکت سازنده شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت این اتومبیل هم برابر ۶ ثانیه است. می‌شود گفت که کوروت ZR1 همانند یک موشک هدایت شونده، ترکیبی صحیح از قدرت و دقت است.


اگر به دنبال یک اتومبیلی اسپرت می‌گردید تا در جاده‌های روستایی اطراف شهر ویراژ دهید، بهتر است یک استینگر معمولی را انتخاب نمایید. با این کار دیگر مجبور به پرداخت بهای گزاف ۱۲۱ هزار دلاری بابت نسخه‌ای پایه ZR1 نخواهید بود.


در ضمن در صورت تجهیز ZR1 به دو پکیج 3ZR و ZTK به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، بهای این نسخه از کوروت به حدود ۱۴۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. با یک چنین بودجه‌ای مشتریان می‌توانند به گزینه‌های دیگری همچون آستون مارتین ونتیج و یا برخی مدل‌های پورشه ۹۱۱ نیز بیندیشند. البته بهای ونتیج از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع می شود.


کوروت ZR1 اگرچه بهترین گزینه در این دامنه قیمتی نیست و شما میتوانید با پرداخت چنین مبلغی، از کیفیت سواری بهتر به همراه تجهیزات بیشتر در برخی از رقبای ZR1 بهره‌مند شوید، اما کمتر اتومبیلیی پیدا می‌شود که حس هیجان، خشونت و چابکی کوروت ZR1 برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع: motor1

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..