23

آوریل

بررسی آکورا RLX اسپرت هیبرید 2019


در سال گذشته میلادی تعداد 1237 دستگاه آکورا RLX در بازار ایالات متحده به فروش رسید که این میزان به ندرت، بیشتر از 100 دستگاه در ماه می‌شود. در مدت مشابه ۱۲ ماهه، آمریکایی‌ها دو برابر این مقدار از محصولات فراری و معادل تقریبی 9 هزار دستگاه انواع پورشه را خریداری نمودند. تعداد مرسدس اس کلاس فروخته شده در این بازار نیز برابر ۱۶ هزار دستگاه بوده است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
غرض از ارائه آمار فوق، آن است که بگوییم آکورا RLX یکی از مهجورترین و نادرترین اتومبیلهای حاضر در خیابان‌های امریکاست. البته درستش این است که بگوییم بسیاری از آمریکایی‌ها حتی نمی‌دانند چنین اتومبیلیی وجود دارد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
آکورا RLX 2018 از نظر فنی و ظاهری مورد بازطراحی قرار گرفته و از قیمت کمتری نسبت به مدل سال قبل بهره می‌برد. در نتیجه‌، ماحصل این تغییرات موجب شده تا RLX 2018 به بهترین سدان اکورا بدل گردد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
آکورا RLX با برخورداری از توان خروجی به میزان 377 اسب بخار، قدرتمندترین سدان‌ تمام ادوار آکورا و دومین محصول پرقدرت این شرکت پس از مدل معروف NSX به شمار می‌رود. همانند ابراتومبیلی NSX، آکورا RLX جدید نیز از سامانه چهارچرخ محرک سوپرهندلینگ آکورا بهره برده و به پیشرانه تنفس طبیعی 3.5 لیتری V6 بعلاوه سه عدد موتور الکتریکی کوچک مجهز شده است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
این پیشرانه تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده و ضریب تراکم سیلندرهای آن برابر 1:11.5 است. توان خروجی این پیشرانه احتراق داخلی برابر 310 اسب بخار است که به همراه توان 47 واحدی یک موتور الکتریکی، از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک به محورهای چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. دو موتور الکتریکی دیگر نیز که هر کدام ۳۶ اسب بخار توان دارند بر روی محورهای عقب قرار گرفته‌اند و علاوه بر قابلیت تورک-وکتورینگ، از توانایی تولید گشتاور منفی و مثبت به جهت ارتقای هندلینگ اتومبیل در شرایط مختلف نیز بهره‌مند هستند.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
این پیشرانه با نمونه به کار رفته در سوپرکار NSX مشابه است، با این تفاوت که در آکورا NSX، موتورهای الکتریکی تنها نیروی چرخ‌های جلو را تامین می‌کنند و پیشرانه V-6 نیز از نوع تویین توربوشارژ است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
مجموعه فنی تامین و منتقل‌کننده قوای محرکه این اتومبیل، به طرز یکنواختی عمل می‌نمایند. این سیستم در آکوراRLX جدید، به منظور واکنش بهتر در حالت اسپرت، باز تقویت شده و سیستم فرمان نیز از سفتی بیشتری برخوردار گشته است. در مدل 2018، حدود 3.6 کیلوگرم از وزن باتری لیتیوم یونی تعبیه شده در پشت صندلی‌های عقب کاسته شده است. این باتری حدود 85 لیتر از فضای 510 لیتری صندوق عقب را به خود اختصاص داده است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
در حالت نرمال، پیشرانه V-6 در سرعت های زیر 80 کیلومتربرساعت، بر حسب ضرورت و حین حرکت در بزرگراه، قادر است تا از مدار خارج شود. در وضعیت اسپرت پیشرانه V-6 هموراه مملو از آتش خواهد بود.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
شتاب این اتومبیل علیرغم وزن 1983.5 کیلوگرمی، در حد رضایت‎بخشی قرار دارد. بسیاری از اوقات، گیربکس در لحظه شروع حرکت دنده دوم را به منظور حصول حداکثر کارایی و بهینه‌سازی عملکرد، انتخاب می‌نماید. گشتاور 370 نیوتن‌متری موتور V-6 نیز با گشتاور حاصل از موتورهای الکتریکی ترکیب می‌شود تا کارایی مناسبی را از مجموعه‌ی این موتورها شاهد باشیم. در مجموع قدرت پیشرانه به حدی است که هیچگاه شما را ناامید نخواهد ساخت.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
شتاب صفر تا 96 آکورا معادل 4.9 ثانیه است که در حدود 1.2 ثانیه سریعتر از رکورد ب ام و 530e پلاگین‌هیبرید بوده و نتایج حاصل از آزمون یک‌چهارم مایل RLX نیز برابر 13.6 ثانیه با سرعت 164 کیلومتربرساعت است. میزان مصرف سوخت رسمی این اتومبیل برابر با ب ام و و معادل 8.4 لیتربر100 کیلومتر است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
کیفیت سواری خوشایند و آسایش‌بخش بوده و حس خوبی از تماس لاستیک‌های 19 اینچی چهارفصل میشلین با سطح جاده، به سرنشینان منتقل می شود. میزان چسبندگی و واکنش اتومبیل در عبور از پیچ‌ها نیز بسیار مناسب است.
همچنین غربیلک فرمان به اندازه‌ای سریع و چابک عمل می‌کند که گویی سوار بر اتومبیلیی کوچکتر هستید. تعویض دنده‌ها نیز از طریق پدل‌شیفتر پشت فرمان، به طرز مناسب و با دقت کافی صورت می‌پذیرد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
اما در هر حال باید بپذیریم که با یک سدان لوکس و نه اسپرت مواجه هستیم. میزان چسبندگی 0.83g چندان برای عبور از مسیرهای کوهستانی مناسب نیست. همچنین حین حرکت پرسرعت از پیچ‌های ناهموار، سیستم تعلیق می تواند ضربات ناشی از عیوب سطح جاده را به سرنشینان انتقال دهد و این امر ممکن است بر عملکرد سیستم تورک-وکتورینگ نیز تاثیر منفی داشته باشد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
در پاره‌ای موارد نیز اتومبیل دچار کم فرمانی می شود. همچنین به دلیل جایگیری نامناسب پیشرانه عظیم V-6 و باتری 12 ولت، توزیع وزن آکورا RLX چندان مطلوب نبوده و 57.2 درصد از وزن اتومبیل در نیمه جلویی و روی چرخ‌های جلو قرار گرفته است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
قدرت ترمزها به گونه‌ای است که اتومبیل را پس از ترمزگیری در سرعت 112 کیلومتربرساعت، در فاصله 57متری به طور کامل از حرکت باز می‌دارد. این مسافت به میزان 1.8واحد کمتر از رکورد ب ام و است. حس ناشی از اعمال فشار بر روی خودرو شاپ ترمز نیز نسبتا ملایم بوده و واکنش سیستم ترمز نسبت به ترمزگیری‌های شدید، تاجدودی کند و آهسته به نظر می‌رسد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
همچنین از هدلامپهای جدید LED موسوم به چشم جواهر و چراغ های عقب LED باز طراحی شده به علاوه یک سپر جدید در بخش پشتی اتومبیل که با یک دیفیوزر آئرودینامیک همراه شده، در مدل ۲۰۱۸ بهره گرفته شده است. در ضمن نسخه جدید در حدود 5سانت طویل‌تر از قبل شده و کیفیت رنگ آن هم با کاهش روبرو بوده است.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
کیفیت متریال داخل کابین آکورا RLX هم‌تراز با سایر محصولات مشابه است. صندلی‌های محکم اسپرت آن از طراحی مناسب به همراه سیستم گرمکن و سردکن بهره می‌برند و پس از چندین ساعت نشستن بر روی آنها، حس ناجوری را در سرنشینان پدید نخواهد آورد. سیستم مسیریابی از سرعت کافی برخوردار نبوده و احتیاج به به‌روزرسانی دارد. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی دو-نمایشگر آن از نظر ارگونومی الکترونیکی، حکم یک آزمایش شکست خورده را دارد.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
آکورا RLX نسبت به سال گذشته در حدود چهار هزار دلار کاهش قیمت داشته و اینک تنها در قالب یک تریم عرضه می‌شود که ضمن شروع قیمت آن از مبلغ 62,865 دلار، به طور استاندارد دارای امکانات زیر خواهد بود:
غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، سیستم دوربین دید اطراف، گرمکن برای صندلی‌های عقب، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۴ بلندگو، ترمز خودکار اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار ترافیک پشت سر و کروز کنترل تطبیق‌پذیر.

آکورا RLX  اسپرت هیبرید
در پایان، با توجه به امکانات گسترده‌ای که به طور استاندارد در این اتومبیل عرضه شده و همچنین عملکرد مناسب اتومبیل از نظر فنی، امیدواریم تا آکورا RLX در بازار آمریکا به خوبی دیده شود و فروش مناسبی را تجربه نماید؛ وگرنه بهتر است شرکت سازنده از خیر این محصول بگذرد و به دنبال یک جایگزین مناسب برای آن باشد.

منبع: caranddriver

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..