21

فوریه

بررسی آئودی A7 مدل 2019، تعریف کامل کوپه چهار درب


از همان اوایل دهه اخیر میلادی که چشم جهانیان به جمال آئودی A7 روشن شد، این اتومبیل توانست تا با ترکیب نمودن ویژگی‌های اسپرت ظاهری در شاخصه‌هایی لوکس و تشریفاتی، اعتباری ویژه به کلاس کوپه‌های چهار درب ببخشد. جدیدترین مدل A7 نیز از این قاعده پیروی می‌کند و علاوه بر بهبودهای ظاهری، اصلاحات بیشتری را در زیر پوست خود به همراه داشته است.

آئودی A7 مدل 2019
ابعاد بدنه نسبت به نسل فعلی چندان تغییر نکرده اما ظاهر A7 2019 از خطوط شکسته و زوایای تیزتری بهره می‌برد. این مدل نیز از نوع هاچبک بوده و در انتهای درب پشت یک اسپویلر وجود دارد که در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتربرساعت به کار گرفته می‌شود. علاوه بر جلوپنجره شش ضلعی با ارتفاع کمتر، A7 جدید از سه نوع چراغ جلو بهره خواهد برد: چراغ‌های LED، ماتریکس LED و ماتریکس LED به همراه نوربالای لیزری. چراغ‌های عقب هم که در عرض اتومبیل گسترش یافته‌اند، هرکدام از 13 المنت تشکیل شده که توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. هنگام بازکردن و قفل نمودن درب‌ها، کلیه چراغ‌ها یک مرتبه روشن و خاموش خواهند شد.

آئودی A7 مدل 2019
معماری این اتومبیل با مدل 2019 اتومبیلی A8 و همچنین نسل بعدی A6 یکسان خواهد بود. البته میزان آلومینیوم به کار گرفته شده در ساختار A8 بیشتر است. از جمله ویژگی‌های برجسته پلتفرم مذکور می‌توان به: سیستم کمکی هیبریدی به همراه باتری 48ولتی، قابلیت بالاتر رانندگی خودران و اینترفیس بازطراحی شده MMI، اشاره نمود.

آئودی A7 مدل 2019
برای بازار ایالات متحده تنها یک نوع قوای محرکه در نظر گرفته شده که آن نیز دربر گیرنده یک پیشرانه شش سیلندر وی-شکل به حجم 3 لیتر و توان خروجی 340 اسب بخار به همراه یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه اس ترونیک است که جایگزین نمونه هشت سرعته اتوماتیک معمولی شده است.همچنین سامانه چهارچرخ محرک کواترو نیز به طور استاندارد بر روی این اتومبیل عرضه شده است.

آئودی A7 مدل 2019
بر روی جاده، A7 زیبایی بصری را با پرفومنس مناسب در هم می‌آمیزد. عملکرد گیربکس نرم و دقیق است و صدای پیشرانه در سرعت‌های پایین بسیار ساکت به نظر می‌رسد. در هنگام دنده معکوس نیز گیربکس بسیار سریع و بدون وقفه عمل می‌نماید.

آئودی A7 مدل 2019
ماکزیمم گشتاور تولیدی توسط پیشرانه توربوشارژ شش سیلندر معادل 500 نیوتن متر است که از دور موتور rpm1500 در دسترس خواهد بود. این مقدار گشتاور نه تنها نسبت به قبل افزایش یافته بلکه در دور موتور پایین تری قابل حصول شده است.

آئودی A7 مدل 2019
وزن این اتومبیل معادل 1815 کیلوگرم است که در مقایسه با مدل قبلی در حدود 68 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه نموده است. از میزان وقفه توربوشارژر نیز کاسته شده، هرچند به طور کامل محو نگردیده است. به طور کلی، انعطاف پذیری پیشرانه به همراه پاسخگویی دقیق گیربکس موجب شده تا در حالت دستی، برای انجام یک رانندگی پرنشاط احتیاجی به معکوس کشیدن های بیش از حد نداشته باشید و قدرت پیشرانه در دنده‌های سبکتر نیز در دسترس خواهد بود. در حالت داینامیک هم کمتر به زحمت خواهید افتاد.

آئودی A7 مدل 2019
سامانه هیبریدی 48 ولتی که تنها برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد، قادر است تا انرژی ناشی از ترمزگیری را در یک باتری 48 ولتی ذخیره نموده و این مقدار از نیرو که نهایتا معادل 16 اسب بخار است را از طریق یک موتور/ژنراتور محرک-تسمه ای به میل لنگ انتقال دهد. این سیستم همچنین وظیفه دینام اتومبیل و موتور استارت/استاپ را نیز برعهده دارد. این سیستم موجب افزایش حداکثر توان خروجی پیشرانه نخواهد شد اما بر روی گشتاور تاثیر می‌گذارد تا از این طریق بتواند به کاهش وقفه توربو کمک شایانی نماید. این سیستم قادر است تا هنگامی که در ترافیک اتومبیل خاموش است، در صورت تشخیص رادار اتومبیل مبنی بر حرکت اتومبیلهای جلویی، به جای آنکه منتظر بماند تا راننده ترمز را رها کند، پیشرانه A7 را به طور هوشمند روشن نماید.

آئودی A7 مدل 2019
سیستم تعلیق این اتومبیل به دو حالت تجهیز شده با فنرهای فولادی و یا بادی تطبیق‌پذیر خواهد بود که نمونه مورد بررسی در اینجا هم به تعلیق بادی تطبیق‌پذیر مجهز شده است. آئودی ادعا می‌کند که در مدل جدید تمایز میان حالات مختلف رانندگی بیشتر شده و سرنشینان در وضعیت کامفورت بیشترین کیفیت سواری را درک خواهند نمود. ضمنا تکان‌های ناخواسته بدنه نیز به حد کافی تحت کنترل قرار گرفته‌اند. حالت داینامیک به سفتی فرمان اضافه خواهد نمود و البته بهبود خاصی را در هندلینگ اتومبیل به وجود نخواهد آورد؛ هرچند که هندلینگ احتیاجی به بهبود ندارد. A7 در گذر از پیچ‌ها مانند یک اسکی‌باز ماهر عمل می‌نماید و بخوبی مسیرهای منحنی شکل را پشت سر میگذارد. نمونه مورد بررسی به سامانه چهار چرخ فرمان‌پذیر مجهز شده که به لیست نقاط قوت آن ضمیمه می‌شود.

آئودی A7 مدل 2019
قابلیت سطح سه رانندگی خودکار برای بازار ایالات متحده فعلا قابل عرضه نیست و عملکرد کروز کنترل در هنگام متوقف نمودن اتومبیل با لرزش همراه است که در نمونه‌های مشابه مشاهده نمی‌شود. همچنین راننده باید در هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیق‌پذیر کاملا هوشیار باشد، چرا که گاهی اوقات سیستم مذکور شروع به چرت زدن خواهد نمود! سامانه حرکت بین خطوط می‌تواند برای چند لحظه کنترل غربیلک فرمان را در اختیار بگیرد اما وظیفه‌اش را به طور احسن انجام نمی‌دهد. در ضمن شما می‌توانید آئودی A7 خود را از طریق تلفن هوشمند، به طور کاملا خودکار پارک نمایید.

آئودی A7 مدل 2019
در میانه داشبورد دو صفحه نمایشگر لمسی تعبیه شده که نمایشگر 10.1 اینچی بالایی به منظور کنترل سیستم صوتی، نمایش نقشه، مشاهده تصاویر دوربین‌ها و انجام تنظیمات دیگر کاربرد داشته و صفحه 8.6 اینچی پایین منحصرا برای تغییر تنظیمات مختلف سیستم تهویه به کار گرفته می‌شود.


اگرچه عملکرد کلی سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته اما کار با آن نیازمند مدت زمان بیشتری است که راننده باید چشم از جاده بردارد. همچنین صفحه نمایشگر بزرگتر پایینی جایی برای قراردادن گوشی همراه باقی نگذاشته و مجبورید تا از محل نگهداری فنجان، فضای تعبیه شده در پنل درب‌ها و یا محفظه طراحی شده در زیر استراحتگاه آرنج(armrest) استفاده نمایید. همچنین دو عدد از چهار پورت usb، به همراه یک پد شارژ القایی، در همین استراحتگاه آرنج قرار داده شده‌اند.

همانطور که از آئودی انتظار می‌رود کیفیت متریال کابین در سطح بالایی قرار داشته و از چرم نرم برای پوشش داشبورد استفاده شده است.در طول روز، سطوح براق در نقاط مختلف کابین، چشم ها را برق خواهد انداخت. فضای پای سرنشینان عقب اگرچه در حد مناسبی است اما می‌تواند بهتر از این باشد. فضای سر نیز در این بخش می‌تواند محل مناقشه باشد. فضای حمل بار که در پشت صندلی‌های ردیف عقب واقع شده، حجمی معادل 538 لیتر را به خود اختصاص داده است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این حجم تا 1387 لیتر قابل گسترش خواهد بود.

در پایان می‌توان این گونه نتیجه گرفت که نمونه بازطراحی شده A7، علاوه بر ظاهر جذاب و زیبا از پرفورمنس مناسب به همراه تکنولوژی‌های مدرن بهره‌مند شده که می‌تواند آن را به یکی از برترین کوپه های چهار درب آلمانی بدل نماید.

آئودی A7 مدل 2019

منبع: caranddriver

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..