1

آوریل

بدترین‌های نمایشگاه نیویورک 2018 | مجله خودرو شاپ

[ad_1]

نمایشگاه نیویورک در مقایسه با نمایشگاه‌های دیترویت و لس‌آنجلس اغلب به عنوان زمین دوم رویدادهای اتومبیلیی معتبر آمریکای شمالی شناخته می‌شود اما خب این به معنی عدم حضور اتومبیلسازان تراز اول جهانی در نیویورک نیست. امسال نیز تعدادی از اتومبیلهای بزرگ در نیویورک معرفی شدند و البته که شاهد رژه دسته‌جمعی اتومبیلهای اسپورت، شاسی بلندها و سوپرکارها در این رویداد بودیم.


اما واضح است که هر نمایشگاهی پر است از اتومبیلهای خوب و بد. البته هنوز هم اتومبیلهایی هستند که از نظر استانداردهای سطح بالای کنونی کم می‌آورند. با در نظر گرفتن این موارد شما را با بدترین اتومبیلهای نمایشگاه نیویورک 2018 آشنا می‌کنیم! با ما همراه باشید.


کیا چگونگی طراحی یک اتومبیلی جذاب را می‌داند. استینگر نمونه بارز از این کار بوده اما اپتیمای فیس لیفت و حتی استونیک ثابت کرده‌اند که استینگر تنها اتومبیلی جذاب کیا نیست؛ اما اوضاع درباره K900 چگونه است؟


این سدان چهار درب لوکس خیلی کلافه کننده به نظر می‌رسد. K900 یک سدان سه جعبه‌ای استاندارد است، همین! با وجود پیشرانه 6 سیلندر بای توربوی استینگر و همچنین سیستم چهار چرخ محرک، K900 احتمالاً سواری بسیار خوبی خواهد داشت اما به عنوان یک خریدار، ما خیلی سخت می‌توانیم با دیدن طراحی آن هیجان‌زده شویم.


ما را سنتی و سالخورده بنامید اما طرفدار طراحی‌های ساختار شکنانه و آوانت گارد نیستیم و البته از لکسس UX نیز چندان خوشمان نمی‌آید. بدنه بسیار تیز با آن جلوپنجره بسیار بزرگ و قوس چرخ‌های مربعی برای ذائقه ما چندان جالب نیست.


شاید جلوپنجره دوکی‌شکل این اتومبیل روی مدل بزرگ‌تری همچون LS جلوه خوبی داشته باشد اما در یک کراس اوور با بدنه‌ای کوچک ظاهر خوبی نشان نمی‌دهد. ما چراغ‌های عقب برگرفته از مدل مفهومی و همچنین کابین UX را دوست داریم اما خب طراحی کابین نیز به برجستگی طراحی ظاهری نیست.


ما این اتومبیل را دوست داریم اما فیس لیفت اعمال شده روی آن چنگی به دل نمی‌زند. طراحی اتومبیل تغییر چندانی نداشته و از نظر زیبایی‌شناسی به برادران بزرگ‌تر خود یعنی CX-5 و CX-9 نزدیک است. این اتومبیل به همان مدرسه‌ای رفته که CX-5 در آن درس می‌خوانده است. در این مدرسه گفته‌اند از متریال بیشتری برای سرکوب صدای جاده و باد استفاده کنید که نتیجه این کار وزن بیشتر است.

مزدا CX-3 مدل 2019
همچنین سیستم تعلیق نیز برای راحتی بیشتر در برابر هندلینگ تنظیم شده است. این یک بخش دیگر برای قربانی کردن کاراکتر زوم زوم مزدا است تا بدین ترتیب خریداران بیشتری به خرید CX-3 ترغیب شود. یک تصمیم تجاری خوب؟ شاید!

  • مزراتی لوانته تروفئو


ما را نکشید! می‌دانیم که هر اتومبیلی 8 سیلندر باید در لیست بهترین‌ها باشد اما معتقدیم کلیت لوانته اشتباه است. زمانی که یک شاسی‌بلند دارید اما فروش آن به اندازه سوپرکارهای تولید محدود است پس حتماً در فرمول خود اشتباهاتی داشته‌اید؛ و اگر صادقانه بخواهیم حرف بزنیم باید گفت فکر نمی‌کنیم اضافه کردن پیشرانه 8 سیلندر بای توربو با معادله کمکی به حل مشکل بکند. می‌دانیم که این پیشرانه توسط فراری ساخته شده اما مشکل از جای دیگری است.


شاید مشکل از پکیج تکنولوژی کلی یا هم قیمت است. در دنیایی که پورشه چند هزار ماکان را مثل نقل‌ونبات می‌فروشد مزراتی احتمالاً نیازمند چیزی کاملاً متفاوت نسبت به یک سوپر شاسی‌بلند گران‌تر و 590 اسب بخاری می‌باشد. خود مزراتی اذعان می‌کند این اتومبیل تنها تعداد محدودی از مشتریان کمپانی را جذب خواهد کرد. چرا یک فیس لیفت کامل را تجربه نمی‌کنید؟

  • رود M8 سوپر 8 جیپ رانگلر


هر زمانی که یک کمپانی نه چندان آشنا با اتومبیلسازی تصمیم می‌گیرد در رویدادهای بزرگی همچون نیویورک حاضر شود قطعاً حرف و حدیث‌های فراوانی پیش خواهد آمد. هیچ ایده‌ای درباره اینکه چرا سوپر 8 نیویورک را برای معرفی رانگلر سفارشی خود انتخاب کرده نداریم.


رنگ بدنه و اجزای گوناگون آن هیچ حسی را ایجاد نمی‌کنند و در کابین نیز شاهد ترکیب‌بندی کالاهای تخفیف خورده چند دلاری هستیم. مطمئن هستیم که از این اتومبیل برای سفرهای خود استفاده نخواهیم کرد.

  • دستی‌ها واقعاً می‌میرند


تنها دو اتومبیل در نمایشگاه نیویورک 2018 با گیربکس دستی معرفی شدند و این مورد به حدی غیرعادی است که ما آن را در این بخش ذکر کرده‌ایم تا توجهات به مرگ گیربکس‌های دستی جلب شود. این دو اتومبیل تویوتا کرولا هاچبک و جنسیس G70 هستند.


تصور اینکه خریداران امروزی و حتی اتومبیلسازان وفاداری زیادی به گیربکس دستی داشته باشند. نمایشگاه‌های اخیر دنیا هم نشان داده‌اند که اتومبیلهای مجهز به گیربکس دستی هر روز نایاب‌تر از دیروز می‌شوند. اتومبیلهای اسپورت دارای گیربکس‌های اتوماتیک یا دوکلاچه هستند. اتومبیلهای روزمره نیز به دلیل اینکه رانندگان در ترافیک شهری گیربکس اتوماتیک را ترجیح می‌دهند گیربکس دستی را ول کرده‌اند.


به لیست بهترین‌هایی که در خودرو شاپ منتشر می‌شود نگاه کنید. به تمامی اتومبیلهای حاضر در نیویورک هم نگاه کنید. سدان های جدید بسیار کمتر شده‌اند. آمریکا و کل دنیا دیوانه‌وار به دنبال شاسی بلندها هستند.


به عنوان یک خودرو باز که می‌داند مرکز ثقل پایین‌تر و چهار درب یک فرمول کاملاً جذاب است، این تغییر جهت کاملاً افسرده کننده است…

منبع: motor1

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..