27

ژوئن

باز شدن نابجای ایربگ شورولت کامارو ZL1!

[ad_1]



اگر شما خوره‌ی اینترنت هستید و از 8 سال پیش تاکنون نیوز دنیای اتومبیل را دنبال می‌کنید شاید بتوانید باز شدن ناگهانی و بی‌دلیل کیسه‌های هوای یک دستگاه شورولت کامارو SS 2011 در پارکینگ را به یاد بیاورید. یک جست‌وجوی سریع در فروم های جنرال موتورز و شورولت نشان دهنده چندین پست درباره باز شدن ناگهانی و خطرناک کیسه‌های هوای جانبی کامارو می‌باشد.


البته اخیراً یک راننده بدشانس پشت فرمان یک کامارو با حسگرهای حساس کیسه هوا نشسته و کیسه‌های هوای جانبی این اتومبیل در هنگام مسابقه در پیست باز شده است. به نظر می‌رسد حسگرهایی که به منظور تشخیص چپ کردن کامارو ZL1 2018 بکار رفته‌اند در زمان عبور سریع اتومبیل از پیچ‌ها دچار اشتباه شده و ایربگ‌ها نیز باز می‌شوند. خوشبختانه این اتفاق در زمان ثبت رکورد زمانی در پیست رخ داده و هیچ اتومبیلی دیگری آنجا حضور نداشته است. به نظر می‌رسد که تنها بازوی چپ راننده کمی خراشیده شده است.

با تماشای ویدئو می‌توانید عبور بدون مشکل راننده از چندین پیچ را مشاهده کنید؛ و زمانی که کیسه‌های هوا باز می‌شوند دوربین روی کاپوت نشان می‌دهد که کامارو در میانه‌ی پیست بوده و با هیچ‌چیزی تصادف نکرده است.

برخی از کاربران که تجربه باز شدن غیرمنتظره کیسه‌های هوا را داشته‌اند از هزینه‌های بالای تعمیر آن‌ها که معمولاً چندین هزار دلار می‌باشد گلایه کرده‌اند. در سال 2011 و زمانی که ویدئوی کامارو SS یاد شده منتشر شد سخنگوی جنرال موتورز گفت کامارو و حسگرهای آن برای پیش‌بینی چپ کردن طراحی شده و کیسه‌های هوای پرده‌ای به‌طور فعالانه باز می‌شوند.


این سخنگو در آن زمان گفته بود:

سیستم تشخیص چپ کردن اتومبیل به دنبال بررسی فاکتورهایی است که چپ کردن اتومبیل را پیش‌بینی می‌کند. سیستم کیسه هوا نمی‌تواند منتظر بماند تا تصادف رخ دهد. دریفت کردن یا ایجاد موقعیتی که ترکیب مشخصی از سرعت و زاویه اتومبیل را داشته باشد می‌تواند منجر به باز شدن ناگهانی ایربگ ها شود.

به نظر می‌رسد عبور سریع و ناگهانی از پیچ‌ها می‌تواند اتومبیل را به اشتباه بیندازد. بله نیاز به کار کیسه‌های هوا در زمان اضطراری قابل‌فهم است اما به نظر می‌رسد کیسه‌های هوای کامارو بیش از حد حساس هستند.

[دانلود ویدئو]

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..