9

جولای

اولین تجربه رانندگی با پژو 508 جدید، فرمانروای واقعی جاده!

[ad_1]

فروش سدان های مرسوم در طول چند سال گذشته با افت مواجه شده است. به همین دلیل است که اتومبیلسازان سطح بالایی همچون آئودی و ب ام و تلاش داشته‌اند با تولید طیف وسیعی از اتومبیلهای کوپه، اسپورت و شاسی‌بلند تنوع زیادی به سبد محصولات خود ببخشند.

پژو 508 جدید
اما پژو می‌خواهد با این رویه مقابله کند و سلاح آن برای جنگ با شاسی بلندها سدان 508 است. این اتومبیل دیگر یک “سه جعبه” عادی و پیش پا افتاده نبوده و هم‌اکنون به یک فست‌بک شیک تبدیل شده است. همچنین نسخه استیشن این اتومبیل نیز اوایل سال 2019 عرضه خواهد شد.

پژو 508 جدید
طراحی نسل جدید 508 قطعاً تحریک‌کننده‌تر از قبل بوده و در ظاهر آن از شاخصه‌های طراحی شاسی بلندهای موفق 3008 و 5008 الهام گرفته شده است. این اتومبیل کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر از نسل قبلی خود بوده و به همین دلیل حضوری با ابهت تر در جاده دارد. دیلایت های LED استاندارد نیز طراحی تیزتری را ایجاد کرده و خط سقف خمیده 508 جدید آن را از رقبایی همچون فولکس‌واگن آرتئون و مزدا 6 متمایز می‌کند.

پژو 508 جدید
کابین 508 جدید نیز به اندازه ظاهر آن برجسته است. همه‌چیز دوست‌داشتنی بوده و از دیگر محصولات مدرن پژو الهام گرفته است. کیفیت ساخت کابین عالی بوده و موقعیت راننده نیز کاملاً مناسب است. طراحان همچنین از طراحی آشنای i-Cockpit استفاده کرده‌اند و البته که بخشی از این پروژه فرمان کوچک و فربه است.

پژو 508 جدید


مدل‌های اتوماتیک 508 (تنها نسخه پایه دیزلی از گیربکس دستی استفاده می‌کند) دارای کنسول مرکزی خیزدار بوده و اهرم تعویض دنده جوی استیک مانند نیز با ترمز پارک الکترونیکی همراه شده و بنابراین مقداری فضا در این بخش وجود دارد. نسخه‌های پایه دارای صفحه لمسی 8 اینچی هستند درحالی‌که نسخه‌های Allure و بالاتر از صفحه لمسی 10 اینچی سود می‌برند. همچنین کنترل‌های دما و فن نیز در زیرمنوهای سیستم اطلاعات سرگرمی پنهان بوده و از طریق دکمه‌های میانبر می‌توان به همه‌چیز دسترسی داشت.

پژو 508 جدید
تمامی مدل‌های پژو 508 جدید با تجهیزات سخاوتمندانه‌ای عرضه می‌شود هرچند به آسانی می‌توان دلیل اقبال بیشتر به مدل‌های فول تری همچون Allure یا GT Line را دید.

پژو 508 جدید
مدل‌های Allure دارای تجهیزاتی همچون نورپردازی داخلی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، دوربین دنده‌عقب، ناوبری سه‌بعدی، رادیوی DAB، چراغ‌های خودکار و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران هستند. تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ اتومبیل بین خطوط سود می‌برند درحالی‌که نسخه‌های مجهزتر Allure از تشخیص نقاط کور، تشخیص علائم جاده و هشدار توجه راننده برخوردار هستند.

پژو 508 جدید
مدل‌های GT و فرست ادیشن که تنها با قوی‌ترین پیشرانه‌ها در دسترس هستند از چراغ‌های LED، شارژ بی‌سیم گوشی و رینگ‌های 18 اینچی نیز سود می‌برند. کابین این نسخه‌ها دارای دوخت‌های متضاد و خودرو شاپ‌های آلومینیومی هستند. نشستن در کابین 508 جدید واقعاً لذت‌بخش بوده و از نظر کیفیت و فینیش می‌توان آن را با ب ام و سری 4 گرن کوپه مقایسه کرد.

پژو 508 جدید
البته که تبدیل یک سدان مرسوم به فست بکی چهار درب با کاهش فضای کابین همراه بوده است. پژو می‌گوید در دنیای واقعی خریداران معدودی سرنشینان عقب را در چنین اتومبیلهایی حمل می‌کنند و اگر هم این‌گونه باشد بیشتر سرنشینان عقب کودکان هستند؛ اما با این وجود فضای زانو و پا هنوز هم خوب بوده هرچند فضای سر برای سرنشینان قدبلند کمی محدود خواهد بود.

پژو 508 جدید
حجم صندوق‌عقب 487 لیتری نسل جدید پژو 508 حدود 14 لیتر بیشتر از قبل است. پژو ادعا می‌کند با خواباندن صندلی‌های عقب فضای 1537 لیتری ایجاد می‌شود که تنها 61 لیتر کمتر از فضای محدوده بار نسل قبلی نسخه استیشن است. حتی در کف صندوق فضایی هم برای لاستیک زاپاس وجود دارد.

پژو 508 جدید
اما مالکان چنین اتومبیلهایی کارکردهای بالایی را به ثبت می‌رسانند بنابراین موضوع مهم درباره 508 به سواری آن مربوط می‌شود. موضوع لذت‌بخش اینکه جدیدترین نسخه این اتومبیل بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است.

پژو 508 جدید
جدای از سواری کمی ناآرام در شهر، نسل جدید 508 آرام بوده و به طرز سورپرایز کننده‌ای یک جایگزین اسپورت برای رقبای آلمانی محسوب می‌شود. نسخه حاضر در تست که از پیشرانه دیزلی BlueHDi 160 استفاده می‌کند در بزرگراه آرام و پایدار بوده و سواری سفت اما مناسبی دارد. این اتومبیل در مقایسه با نسل قبلی نرم نیست اما در عبور از دست‌اندازها ناآرام نمی‌شود.

پژو 508 جدید
البته با وجود این همه تجهیزات جای شرمساری است که کروز کنترل تطبیقی پژو 508 در سفرهای طولانی خیلی خوب عمل نمی‌کند. اگرچه این سیستم فاصله امن از اتومبیلی جلویی را حفظ می‌کند اما تنظیمات آن بد بوده و گاها به‌طور کامل از مدار خارج می‌شود. سیستم‌های بکار رفته در رقبا نرم‌تر و خلاقانه‌تر هستند.


البته همانند دیگر محصولات پژو، غربیلک فرمان کوچک 508 نیز احساس جالب و دینامیکی به وجود می‌آورد و در زمان حرکت شاهد تکان‌های بسیار کم بدنه و سواری هیجان‌انگیزی هستیم که تعجب ما را به همراه دارد. خودرو شاپ‌های نسبتاً کوتاه به ستون فرمان متصل شده‌اند و بدین ترتیب همیشه در جایی که می‌خواهید نخواهند بود. یک BMW دیفرانسیل عقب در پیچ‌ها تیزتر عمل می‌کند اما پژو از نظر هیجان رانندگی با آرتئون قابل مقایسه است.

پژو 508 جدید
پیشرانه 2 لیتری 158 اسبی اتومبیلی حاضر در تست طبق انتظارات یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های 508 خواهد بود و دلیل آن نیز مشخص است. این پیشرانه دیزلی گشتاور زیادی داشته و به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نرم متصل است. حتی این پیشرانه در زمان شتاب گیری سنگین نیز صدای زیادی تولید نمی‌کند.

peugeot508
پژو همچنین پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری 128 اسب بخاری و 2 لیتری 178 اسبی را نیز در نظر گرفته است. همچنین دو پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری 178 اسبی و 225 اسبی را عرضه می‌کند. مصرف سوخت و آلایندگی پژو 508 با این پیشرانه‌ها خوب می‌باشد. همچنین نسخه پلاگین هیبریدی این اتومبیلی فرانسوی نیز در راه است.

در حال حاضر پژو پیشنهادهای لیزینگی را ارائه نکرده است. قیمت 508 جدید دقیقاً از 25 هزار پوند آغاز می‌شود و اگرچه قیمت 31050 پوندی اتومبیلی حاضر در تست کمی زیاد به نظر می‌رسد اما توانایی پژو در ارائه پیشنهادهای لیزینگی مناسب شاید باعث ایجاد تفاوت بین اتومبیلیی خوب با نمونه‌ای فوق‌العاده شود.


نسل جدید پژو 508 دقیقاً همانی است که باید باشد: کاملاً جدید! این اتومبیل موارد مشترک بسیار کمی با نسل قبلی داشته و به نظر ما بهتر بود پژو نام نسل جدید را تغییر می‌داد. از استایل بیرونی گرفته تا کابین، پژو راه را درست رفته و جدیدترین نسل 508 از هر نظری بهتر است. اگرچه نشان پژو با رقبای آلمانی برابری نمی‌کند اما در کلاس خود اتومبیلیی کاملاً رقابتی است.

پژو 508 جدید

مشخصات پژو 508 GT Line 2.0 BlueHDi 160 EAT8 S&S

  • قیمت: 31050 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: 158 اسب بخار/اعلام نشده
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..