27

آگوست

اولین تجربه رانندگی با فولکس‌واگن پولو GTI جدید


اتومبیلیی کوچک با توانایی‌های بزرگ!

تا به اینجا شاهد سال خوبی برای طرفداران سوپرمینی های اسپورت بوده‌ایم. در سال جاری نسل جدید فورد فیستا ST، سوزوکی سوئیفت اسپورت تازه‌نفس و مینی کوپر S به‌روز شده وارد میدان شده‌اند؛ و البته نباید یکی از پیشکسوتان این عرصه یعنی فولکس‌واگن پولو GTI را از یاد ببریم.


پولوی داغ که در جایگاهی پایین‌تر از گلف GTI قرار می‌گیرد دست نوازش را بر سر آپ GTI کشیده و در میانه خانواده قرار می‌گیرد. نسل‌های قبلی این اتومبیل هرگز بهترین عملکرد را نداشته‌اند و رقبایی همچون رنو کلیو و فیستا ST نسل قبل در جاده های پر پیچ و خم توانایی‌های بیشتری داشته‌اند.


البته فولکس‌واگن در نسل جدید پولو GTI تلاش داشته این موضوع را حل کند؛ اما افزایش لذت یک اتومبیل بدون تأثیر منفی روی راحتی و کاربری اتومبیلیی همیشه‌سبز و استاندارد یک وظیفه آسان نبوده و نیست.


یکی از برجسته‌ترین جنبه‌های پولو GTI پیشرانه آن است. پیشرانه 2 لیتری توربوی بنزینی در زیر کاپوت این اتومبیل آرمیده است. این همان پیشرانه‌ی بکار رفته در گلف GTI بوده اما قدرت آن به 197 اسب بخار و گشتاور نیز به 320 نیوتون متر محدود است.


شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این اتومبیل برابر با 6.7 ثانیه بوده و شکی وجود ندارد که عملکرد خوب پولو GTI به خاطر گشتاور بالایی است که از دورهای میانی در دسترس می‌باشد. همچنین وجود گیربکس 6 سرعته دوکلاچه و انتقال نیرو به چرخ‌های جلو، قوای محرکه خیلی زیر فشار قرار نمی‌گیرد.

البته باید گفت در یک‌سوم نهایی منتهی به ردلاین پیشرانه گشتاور اتومبیل فوراً ناپدید می‌شود. این یک پیشرانه‌ی قدرتمند است که اگرچه هر از گاهی پرفورمنس نه چندان جالبی دارد اما هیچ‌گاه شما را تنها نمی‌گذارد. سریعاً خواهید توانست در کاربری‌های روزمره با پیشرانه ارتباط برقرار کنید اما در جاده های پر پیچ و خم آرزو خواهید کرد که ای کاش این قلب آهنین کاراکتر متمایزتری داشت. نسخه مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی در آینده عرضه خواهد شد و شاید باعث هیجان بیشتر راننده در پشت فرمان پولو GTI شود.

بد نیست بدانید این اتومبیل دارای حالت‌های متغیر رانندگی بوده و هر یک شخصیت پولو را تغییر می‌دهند. البته چیزی که بیشتر پاسخ اتومبیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد گیربکس دوکلاچه فولکس است. بجای واردکردن فشار زیاد به پیشرانه این گیربکس است که دنده‌ها را بیشتر نگه می‌دارد.


تمامی مدل‌های پولو GTI بازار بریتانیا به سیستم تعلیق اسپورت با دو تنظیم دامپرها مجهز هستند؛ اما این حالت‌های متفاوت خیلی روی رفتار پولو تأثیر ندارند. پایداری و چسبندگی اتومبیل عالی بوده و زمانی که با آن به پیچ‌ها حمله کنید شاهد تخت ماندن اتومبیل خواهید بود.


اما فرمان بزرگ پولو GTI ارتباطی‌ترین نمونه کلاس نبوده و بازخورد چندانی از آن به دست نمی‌آید. پولو با دیفرانسیل لغزش محدود هم عرضه نمی‌شود بنابراین همیشه نمی‌توانید با اعتمادبه‌نفس عالی پایتان را روی خودرو شاپ گاز فشار دهید.


کابین نیز فضای خوبی برای سرنشینان فراهم کرده است. پولوی استاندارد از نظر کیفیت کابین یک سنگ محک در کلاس خود بوده و نسخه اسپورت آن نیز همین رویه را دنبال نموده است. این کابین احساس هوشمندانه‌ای داشته و همان طراحی مدرن و داشبورد نرم را شاهد هستیم. پشت آمپرهای دیجیتال سفارشی باعث شده‌اند این سوپرمینی وارد عصر دیجیتال شود درحالی‌که صفحه‌نمایش 8 اینچی ارتقا یافته هم همان وضوح مورد انتظار را دارد.


جدیدترین نسل فولکس‌واگن پولو GTI یک سوپرمینی اسپورت برجسته است. این اتومبیل احساس هاچبک های بخشنده‌ای را دارد که زندگی با آن بسیار آسان بوده و کابین پیشرفته و پر از تکنولوژی پولو هم یک سنگ محک در این کلاس می‌باشد. با خرید این اتومبیل ناامید نخواهید شد. البته پولو جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین اتومبیلی کلاس نیست اما از این نظر نسل جدید فورد فیستا ST بر آن برتری دارد.

مشخصات فولکس‌واگن پولو GTI 2018

  • قیمت: 23020 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/320 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 236 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..